• Plättis

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Icalundahl
    ebbus skrev 2014-02-05 15:22:33 följande:
    Nu har vi även fått skriftligt kontrakt på lokalen och inbjudningarna är skickade Glad 
    Har börjat kolla på skor till mig Men tycker det är svårt att hitta rätt. De flesta har så himla hög klack Rynkar på näsan Vill ju inte snubbla fram i gången Förvånad
    Jag har också problem med detta. Jag är redan 184 lång och vill helst inte bli längre. Men hittar inget fint med kort klack. Funderar på att bära fina ballerinor.. men känns inte så brudaktigt.. 
  • MissK
    Icalundahl skrev 2014-02-05 17:03:26 följande:
    Hur pass mycket är era män med i planerna? Är de delaktiga, intresserade?
    Ibland kan jag tycka att karl här hemma visar ett begränsat intresse och frågar väldigt sällan mig om vad jag tycker om ditt och datt..

    Men funderar - ska man även sätta corsage på min far och svärfar?
    Min syster hade det på sitt bröllop men jag har också vart på bröllop där dem inte haft det.
    Hur har ni tänkt göra?
    Min blivande är intresserad, men jag tar det mesta ansvaret. Till största del eftersom jag vill att han fokuserar på sitt borta på Åland (han är fotbollsspelare på proffsnivå) och ska slippa ringa till Sverige för saker han egentligen inte ens förstår sig på haha. Jag gillar dessutom att ha kontroll över det mesta och att få bestämma, framför allt när det gäller dekoration osv. 

    Vi ska nog ha corsage till pappa, svärfar och min blivandes bröder också. För att visa vilka de närmaste är :) 
  • MissK
    Plättis skrev 2014-02-02 13:37:35 följande:
    Jag hoppas på någon gång under första halvan av 2015, men när jag försökte fråga min sambo gjorde han bara en konstig grimas och svarade "kanske" Tungan ute Förmodligen väntar vi och ser vad för typ av jobb vi får. Det kan också bli så att vi måste flytta för att få jobb, och då måste vi nog tänka om ännu en gång. 
    Jag håller tummarna för er! 

    Kärleken: Vilken vacker klänning du hittat :D 
  • kärleken

    Va glad jag blir för alla "svar" jag fått när jag visade bilden på min klänning! Tack! Jag är såklart lite spänd på hur den kommer se ut på mig :) men ska bli kul! Hoppas den är smickrande och jg inte blir större. Jag har bjudit in mina fyra tärnor till en tärnträff i mars! Alla bor i olika städer och känner inte varandra så mycket sen innan. Tänkte att vi kunde ha kul, prata bröllop, dricka skumpa och hoppas de tycker det är kul. Roligt att sammanföra människor jag tycker om :) hur kommunicerar ni med era tärnor om ni har några? Har de några uppgifter eller är det bara under själva dagen? Jag tycker det är svårt med att folk vill hjälpa till. Vad kan folk hjälpa till med? Vi har köpt en helhetslösning och då är det ju inte så mycket kvar... Men alla vill hjälpa till, föräldrarna... Tärnorna.. Vad kan de göra? Förslag?

  • kristiansson

    jag hoppar också in här! vi har kyrka och lokal bokad till 16 augusti. Dj är ordnat men vill gärna ha band/trubadur som spelar i början av kvällen. svårt att hitta när man bor i en liten by... Klänning är köpt och gömd hos min syster och inbjudningarnas utseende är klart, men har inte hittat rätt papper att skriva ut dom på än!
    Hår och smink är också bokat.

    Jag har min syster som tärna och hon kommer nog att hjälpa till med det mesta! hålla koll på mej under själva dagen framför allt! ;)

  • Daniella

    Kul att det är några mer än jag som ska gifta sig i augusti:) Min sambo är med på all planering. Vi har allt klart hur vi vill ha det och klänning är köpt,hans kläder,kyrkan bokad,lokalen bokad,frisör och makeup bokad:) Det är riktigt skönt och ha all planering gjord så kännermig inte stressad ett dugg:)

  • Brud140816

    Jag hoppar in också! 16 augusti är det vår tur. Lokal, kyrka, präst, hår och smink är fixat. Klänning köpte jag förra veckan. Det stora vi har kvar nu är catering. Har satt min sambo på det då jag fixat det andra ;) Köpte såpbubblor på eBay som gästerna ska få vid kyrkan så de kan blåsa bubblor istället för att kasta ris. Har köpt material för att göra servettringar också, pärlor och mindre memory wire.

  • ebbus

    Vi bestämmer tillsammans men det är mest jag som tar fram förslag. Hur jag ska se ut bestämmer jag men vill så klart att min sambo ska gilla det han ser och det gäller även åt andra hållet. Sen har han kollat upp transport från kyrkan. Så vi har delat upp det lite efter vad vi kan och gillar sen har den andra åsikter om det.


     


    Smink och hår har jag också bokat =) Beställde precis hem 4! par skor för att se vilka som är skönast och snyggast i verkligheten. Tur det är gratis returfrakt ;)


     


    De flesta verkar ha kommit ganska långt. Själv började jag läsa på högskola i höstas så jag började på inbjudningarna redan i somras så jag skulle slippa känna mig stressad. Sen har bit för bit fallit på plats =)

  • Brud140816

    Jag planerar att vara hemma större delen av sommaren då vi har många föräldradagar kvar och sambon har extra lång semester detta år. Så vi ska pyssla med bröllopet en del då tänkte vi. Jag hade ingen semester förra året så jag tar igen det nu :)

  • MariaG

    Jag tror till er som har problem att hitta skor kolla bröllopsbutikerna eller ha is i magen och invänta student och konfirmationstider. Ljusa låga skor borde komma då. Själv har jag köpt med några cm klack på Lilly i Stockholm. Min sambo är delaktig till fullo. Bollar idéer och tankar med varandra, de är ju vår stora dag! Inbjudningarna är inte klara men känner ingen större stress då save the date är utskickade för länge sen. Så alla verkar ha skrivit in datumet och folk har bokat hotell för att verkligen vara säkra!! 😄

Svar på tråden Augusti 2014!