• Plättis

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • sha
    MariaG skrev 2014-01-22 07:17:23 följande:
    Vi skickade ut våra save the date så jag hoppas alla har bokat in de. Så tanken är nog inbjudningar under maj för att ska ju ha klart att de får komma. 😄 Så inbjudningarna är den stora frågan vart man ska hitta, letat runt men hittar inte de perfekta så misstänker de blir att köpa bas men sen göra den egna stilen på dem. Känns som jag glömt saker när jag tänker på vad som är kvar och vad vi gjort. Men de är ju ändå ca 200 dagar kvar till vår stora dag (9/8).
    Ja då borde ju folk ha er datum i åtanke när det planeras semester osv:) Jag känner också att vi måste glömt något, vi började ju planera för bara ett par veckor sen och det känns redan som vi har läget under kontroll!

    Svårt attt hitta en perfekt inbjudning, hoppas du hittar någon! Jag köpte bröllopsguiden häromdagen och där var en hel reklamtidning från www.calligraphen.se där de har massa olika layouts och färger, där kan du kika om du inte redan gjort det!
    Även om min kompis ska designa våra inbjudningar känns det som jag kommer ha beslutsångest hur den ska se ut. Tur mina tärnor har god smak så de kan hjälpa mig!
  • Beccanli

    Sha:jag gillar inte heller att flyga men det är såå värt den långa resan:)älskar thailand och kommer bli fler ggr.:)Svensk BRA sommar är ju helt fantastisk:)hoppas på en härlig sommar med massa värme(spec augusti)då sem och bröllop sker:)Ajdå,haha..sorry,det lät så roligt bara..det är ju mardrömmen att visa boobsen på bröllopet,men som sagt tub funkar bra på mig..får väl känna efter när det ska provas..har inte bokat in nåt spec datum än men tänkte börja kika och prova i början av mars.:)SPÄNNANDE!!..:)hur många tärnor har du?Jag har 1,min bästa kompis..som nu är gravid och kommer föda ca 4 v innan bröllopet,så vi får vänta lite med att hitta klänning till henne..        

  • Bridezilla

    Idag blev fotografen bokad. Har ju själv fotat några bröllop så detta var inte det lättaste att välja men han var så tillmötesgående och tyckte det var jättebra när jag ville visa bilder på mina önskemål. Så det känns jättebra :) att han sen va den billigaste gjorde ju inte saken sämre :D

  • sha
    Beccanli skrev 2014-01-22 10:35:03 följande:
    Sha:jag gillar inte heller att flyga men det är såå värt den långa resan:)älskar thailand och kommer bli fler ggr.:)Svensk BRA sommar är ju helt fantastisk:)hoppas på en härlig sommar med massa värme(spec augusti)då sem och bröllop sker:)Ajdå,haha..sorry,det lät så roligt bara..det är ju mardrömmen att visa boobsen på bröllopet,men som sagt tub funkar bra på mig..får väl känna efter när det ska provas..har inte bokat in nåt spec datum än men tänkte börja kika och prova i början av mars.:)SPÄNNANDE!!..:)hur många tärnor har du?Jag har 1,min bästa kompis..som nu är gravid och kommer föda ca 4 v innan bröllopet,så vi får vänta lite med att hitta klänning till henne..        
    Ja precis, regnar det bara är ju svensk sommar ingen höjdare;) Men nu hoppas jag på en bra sommar så man kan njuta lite innan bröllopet, och få fin färg tills man ska ha på sig klänningen!
    HAha, ja det hade inte varit någon höjdare. Men trivs du med tub lär det inte vara några problem för dig:)

    Jag ska ha tre tärnor, mina två närmsta kompisar samt min systerdotter (som är 14). Min systerdotter är vårt gudbarn så det känns roligtt att ha med henne, och framförallt roligt för henne!
    Aha, men ska ni vänta tills efter hon fött då med att köpa eller ni gör en chansning att klänningen passar när magen är borta?:)
  • sha
    Bridezilla skrev 2014-01-22 17:08:49 följande:
    Idag blev fotografen bokad. Har ju själv fotat några bröllop så detta var inte det lättaste att välja men han var så tillmötesgående och tyckte det var jättebra när jag ville visa bilder på mina önskemål. Så det känns jättebra :) att han sen va den billigaste gjorde ju inte saken sämre :D
    Skönt att ha den bokad:) Kan tänka mig att det är extra svårt att välja när man själv är i branchen! Toppen att han var billigast, sånt gillar man (jag) när det ska planeras:)
    FrkJeppa skrev 2014-01-22 21:08:22 följande:
    Någon som har bra tips på var man kan hitta låga vita el turkosa skor men en Max klack på 2-3 cm... ???
    Jag har tyvärr inga tips. Men mitt tips är att vänta lite. Jag tänker att det borde komma ut många vita skor när studenten närmar sig!
  • sha

    Någon av er som har tänkt på vad ni ska ha för musik på kvällen?
    Först var jag helt inne på att ha en dj, men nu har jag och min fästeman diskuterat och kommit fram till att vi nog vill ha liveband. Frågan är bara  hur man hittar ett bra!?

  • Beccanli

    Sha:ja bara att hoppas på att det blir en varm och fin sommar:)annars får man fuska lite i solariet för att få färg;)okej va roligt med 3 tärnor,jag valde bara en för att det kändes rätt och det räcker.jag tror att vi ska köpa klänningen inann bröllopet så det inte blir alltför stressigt efter hon har fött.Vi ska försöka hitta nån med lite stretch i vid magen.om den är för liten iaf när det är dags så är hennes svärmor jätteduktig på att sy,så hon kan nog fixa till den isf:)     såg att du skrev och frågade vad folk ska ha för musik,vi kommer att köra spotify,tydligen väldigt vanligt nuförtiden..fast det är ju häftigt med liveband också 

  • Euphoriaa
    sha skrev 2014-01-23 12:33:10 följande:
    Någon av er som har tänkt på vad ni ska ha för musik på kvällen?
    Först var jag helt inne på att ha en dj, men nu har jag och min fästeman diskuterat och kommit fram till att vi nog vill ha liveband. Frågan är bara  hur man hittar ett bra!?
    Vi kommer ha både liveband och dj är tanken, men gäller att hitta ett bra liveband :) 
    Helst skulle vi vilja ha ett som kan spela covers och grekiskt, ja sen till så bra pris som möjligt haha

    Man får nog fråga runt, annars är google suveränt  
  • angelica aspegren

    Vi har bokat liveband och jag hittade dem på en sida som heter http://www.allt-till-din-fest.se/music/new-enquiry/step-1.asp. Det blev "vidarekopplad" till en annan sida efter att offerten skickades och det tog inte lång tid innan jag hade flera band som ville spela. Jag upplevde det som väldigt bra kontakt och bandet vi har anlitat verkar väldigt proffsiga och erfarna.

    Lycka till!

Svar på tråden Augusti 2014!