Kakbakaren skrev 2014-06-30 11:09:13 följande:
Hur gör ni med era festhäften? Gör ni dem själva eller gör toastmaster/toastmadame dem?
Jag vill göra mitt själv eftersom jag själv vill välja ut sånger/annat som passar oss samt att jag vill ha en stående A4 som är vikt på mitten så att det blir avlångt och då kräver det ju en del logiskt tänkade vid printandet så att sidnumreringen hamnar rätt och jag är lite kontrollfreak vad gäller sådant. Men igår sa toastparet att det är väl deras uppgift att fixa festhäftet och att de ska ha med en del som vi inte får veta om på förhand. Vi kom överens om att jag gör klart "vår" del och sedan fyller de på men nu är jag förstås stressad över att sidnumreringen och fonter och allt möjligt inte kommer att bli som jag har tänkt mig. Okej, det är knappast hela världen, men för tillfället har jag inte så mycket annat än bröllopet att tänka på och att fixa alla detaljer så bra som möjligt så gör det inte så mycket om något annat skiter sig tänker jag?
Vi gör vårt själva. Men det finns ju mallar på nätet som man kan kolla på så att alla sidor blir rätt. Det är väl bara att prata med dem innan programmen skrivs ut och se till att alla sidor är i rätt ordning. Vi har inte skrivit sidnummer på våra, så om någon sida hamnar i fel ordning så märks det inte så himla tydligt. Men jag förstår vad du menar med att man vill att allt ska bli så bra som möjligt.
Just nu stressar jag över 2 gäster som jag inte vet om de kommer eller ej. Den ena tackade först ja, och sedan nej efter att ha kollat på flyg-och tågbiljetter, men jag hoppas att tärnan kan övertyga henne om att komma ändå! Den andra gästen är pojkvän till en av mina bästa vänner, men det är inte så himla stabilt så hon har inte sagt om han kommer eller ej. Men eftersom vi säger antalet till cateringen veckan innan så har jag sagt att det är ok att hon väntar. Men då hade jag inte tänkt på festprogrammen som jag ju gärna vill ha gjort färdigt redan nästa vecka. Stress!