• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • swdnchick
    Kalejdoskop skrev 2014-05-20 19:41:55 följande:
    Aha, där borta! Har aldrig sett det stället du pratar om, men jag har jobbat på Sankt Jörgen, så jag vet iallafall åt vilket håll det är, och hur fint det är åt det hållet :) har bara bott i Göteborg i strax över tre år, så har inte sett alla delar än.

    Visst är det skönt med stöd från familjen! Har tre bröder, en är toastmaster, en kommer vara chaufför och en har hand om tekniken. Så skönt att inte behöva tänka på allt själv!

    Åh, spännande! Vi skickade ut våra jättetidigt, och nu väntar vi bara på svar från två sällskap, sen är gästlistan klar! Pysselmajan i mig blir glad då, så kan jag göra klart alla delar till bröllopet ;)
    Vi ska sova på Sankt Jörgen resort på bröllopsnatten och natten efter den. :) Vi har satt osa senast 18e juni. Så vi har ett bra tag att vänta innan allting kan pysslas. Tänker inte pyssla med för många "onödiga" saker. Det känns dumt att lägga ner jättemycket tid på sådant som gästerna inte ens kommer märka av.

    Så jag ska pyssla mest med dekorationer till lokalen, och inte så mycket med servettringar och superfancy bordsplaceringstavla. Men jag kanske blir bridezilla senare och gör sådant också... vem vet.... :P

  • Pia88

    Igår lämnade vi in hindersprövning och bokade tid sill sömmerska.. Klänningen behöver tas in under armarna och kortas av...

    Lite pyssel kvar och hitta serveringspersonal...Delegerade just serverarna åt hon som ska göra maten.. 7½vecka kvar =)

  • Pia88

    Tips för att gå in skorna?.. Silkes skor som i nuläget skaver både i hälen och längre mot tårna...

    Vad tror ni är bättre.. Stay-ups eller strumpbyxor?.. Ändå mitten på juli då vi har vårt bröllop..

  • swdnchick
    Pia88 skrev 2014-05-21 09:00:23 följande:

    Tips för att gå in skorna?.. Silkes skor som i nuläget skaver både i hälen och längre mot tårna...

    Vad tror ni är bättre.. Stay-ups eller strumpbyxor?.. Ändå mitten på juli då vi har vårt bröllop..


    Jag behöver också tips på hur jag ska gå in skorna som skaver vid hälen.

    Det beror helt och hållet på vad du trivs bäst med. Jag gillar inte stay ups för då skaver mina lår i värmen. För min del beror det bara på vädret. Är det kallt blir det strumpbyxor, annars kör jag utan. Jag har dock hittat trosor som går ner lite på låret så jag slipper skav. :) Men jag har inte köpt dem än! Måste göra det.

    Vi postade inbjudningarna igår kväll! De borde vara framme hos gästerna imorgon torsdag. Så spännande att höra vad alla tycker. :)
  • Lindatamminen
    Pia88 skrev 2014-05-21 09:00:23 följande:

    Tips för att gå in skorna?.. Silkes skor som i nuläget skaver både i hälen och längre mot tårna...

    Vad tror ni är bättre.. Stay-ups eller strumpbyxor?.. Ändå mitten på juli då vi har vårt bröllop..


    det finns ju strumpor som är liknande i material som strumpbyxor om du har lång klänning iofs eftersom det förhoppningsvis är varmt i juli:) kanske skönare!
  • Pia88
    swdnchick skrev 2014-05-21 09:32:45 följande:
    Jag behöver också tips på hur jag ska gå in skorna som skaver vid hälen.

    Det beror helt och hållet på vad du trivs bäst med. Jag gillar inte stay ups för då skaver mina lår i värmen. För min del beror det bara på vädret. Är det kallt blir det strumpbyxor, annars kör jag utan. Jag har dock hittat trosor som går ner lite på låret så jag slipper skav. :) Men jag har inte köpt dem än! Måste göra det.

    Vi postade inbjudningarna igår kväll! De borde vara framme hos gästerna imorgon torsdag. Så spännande att höra vad alla tycker. :)
    Lindatamminen skrev 2014-05-21 10:23:07 följande:
    det finns ju strumpor som är liknande i material som strumpbyxor om du har lång klänning iofs eftersom det förhoppningsvis är varmt i juli:) kanske skönare!
    Har aldrig provat stay-ups.. men strumpbyxor vet jag att funkar.. problemet är när det blir varmt så skaver låren mot varandra... så därför undrar jag vad som blir bättre....

  • Kalejdoskop
    swdnchick skrev 2014-05-20 20:17:47 följande:

    Vi ska sova på Sankt Jörgen resort på bröllopsnatten och natten efter den. :) Vi har satt osa senast 18e juni. Så vi har ett bra tag att vänta innan allting kan pysslas. Tänker inte pyssla med för många "onödiga" saker. Det känns dumt att lägga ner jättemycket tid på sådant som gästerna inte ens kommer märka av.

    Så jag ska pyssla mest med dekorationer till lokalen, och inte så mycket med servettringar och superfancy bordsplaceringstavla. Men jag kanske blir bridezilla senare och gör sådant också... vem vet.... :P


    Jaha, vad roligt! Jag jobbade som kallskänka i hotellrestaurangen, och vid några tillfällen fick jag sova på ett av rummen när passen blev sena med tidigt arbete dagen efter, och de rummen är riktigt fina! Plus att omgivningen, för att inte tala om spat, ger det det där extra :)

    Ja, klart, gästerna kommer säkert inte ens lägga märke till allt jobb jag lagt ner, men eftersom jag är uppvuxen med pyssel så är det något jag älskar, hade nog kunnat jobba med sånt :P så jag gör allt från fotobås-grejerna till bordsplaceringar och goodiebags. Ett stort nöje som jag kommer ta med mig från den här tiden! Haha, bridezilla blir nog alla, bara i olika grader ;)
  • Utvandrare

    Hej brudar, 

    Hur går det för er? Inte så mycket tid kvar nu ju. :)


    Här har bröllopsplaneringen legat på is lite för länge tror jag! Fick äntligen iväg inbjudingarna idag (fast skickade save the date mail och satte up bröllopshemsidan redan i mars, så det känns mest som formalia). Lokal, mat, kläder och tårta är ordnade, och blomsterbindningskurs bokad. 

    Kanske ska boka biljetter till Sverige också... annars vet jag inte vad som ska göras mer. Vad står på era listor?

  • Kalejdoskop
    Utvandrare skrev 2014-05-22 07:27:14 följande:

    Hej brudar, 

    Hur går det för er? Inte så mycket tid kvar nu ju. :)

    Här har bröllopsplaneringen legat på is lite för länge tror jag! Fick äntligen iväg inbjudingarna idag (fast skickade save the date mail och satte up bröllopshemsidan redan i mars, så det känns mest som formalia). Lokal, mat, kläder och tårta är ordnade, och blomsterbindningskurs bokad. 

    Kanske ska boka biljetter till Sverige också... annars vet jag inte vad som ska göras mer. Vad står på era listor?


    Verkar ju ändå som att du har koll på läget! :) var är det du bor?

    Här är allt klart, förutom inlämning av klänningen till skräddaren, fixa ringar, och göra klart det sista pysslet. Underkläder ska köpas på lördag, och smink ska jag köpa genom en kompis. Känns bra! :) nu går jag mest omkring och är lite nervös inför möhippan :P
  • Carro87

    Nej det är verkligen inte länge kvar nu!
    Det mesta börjar vara klart, den jobbigaste punkten som är kvar är att köpa alkoholen. Sen är det lite småpyssel kvar med festprogrammen, träffa präst och fotograf för att gå igenom detaljerna.

    Igår gjorde jag provuppsättningen hos frissan, å det kändes så bra :)
    Förra veckan kom hindersprövningen, och då blev det hela så verkligt: VI SKA GIFTA OSS! Man går runt i sin lilla bröllopsbubbla och planerar, planerar och planerar, men nu är det snart slutplanerat, snart står vi där i kyrkan! Längtar :D

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?