• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Lihoo

    Fluff: har du någon bild på din klänning ? Tycker det är så roligt att se allas klänning. Tack så mycket att du tyckte klänningarna var fina !

  • a ring on my finger

    Här är min klänning.
    Någon som är duktig på underkjolar? Skulle behöva lite råd ang vilken modell jag ska ha på underkjolen. Vill att den ska ligga ungefär som på originalbilderna.
    Det är 5 lager tyg på kjolen som den är men jag skulle vilja få bak släpet lite. Tror det blir lite enklare att gå i den då också.



    Nu har vi båda klart med kläder och ringar. Lokalerna är fixade och maten spikar vi i dagarna.
    Så nu känns det som att det "stora" är på plats.
    Den vigselförättare vi vill ha är kontaktad och jag hoppas att han kan ta vårt datum även om det inte är hans dag att jobba. Det lutar åt det löser sig iaf!

    Det som stressar mig mest nu är att jag måste börja med pysslandet för att se om det blir så fint som jag tänker mig.

    Och så fick vi reda på att det är en stor bilutställning utanför lokalen där vi kommer ha vår ceremoni. Känns sådär roligt faktiskt...nä föresten, det känns skittråkigt helt ärligt! Men ingenting vi kan göra något åt gissar jag så det är väl bara att fälla en tår, skrika ett par gånger och sedan släppa och gå vidare.
  • Kalejdoskop
    Lihoo skrev 2014-03-03 11:42:32 följande:
    Här kommer bilder på mina klänningar.

    Forever yours som jag hade turen att få för halva priset då det är sista exmplaret då FY tyvärr stänger ned sin tillverkning. 3500kr med ändring för att den ska passa mig. Har tyvärr större rumpa än överdel


     


    Min första kärlek från Lou Lou som jag hittade billigt på blocket då den var utsåld hos den enda återförsäljare jag hittade i sverige. Hade ingen lust att åka till London och köpa hem den. Dock slutar mitt exemplar strax under knäna. 

    Var helt inställd från början att som sagt enbart ha min korta klänning då jag ska kunna dansa lindy hop på kvällen som är stört omöjligt i en långklänning. Men efter att ha varit och provat brudklänningar och även min sambo velat jag ska ha en lång blev det en långklänning med släp tillslut. Det är dock en överraskning för min blivande och det ska bli så underbart att se hans min.

    Mina skor jag föll för. Vissa tycker jag är knäpp som inte vill ha vita skor. Men tur det är min dag och jag själv väljer haha.

    Annars har helgen varit väldigt framgångsrik. Efter en tripp till sthlm ärmin blivandes kläder och skor helt klar. Dock kan vi inte bestämma oss för hängslen och/eller skärp. Hängslena är snyggast utan kavaj men med kavaj på syns ju som sagt inte dessa och jag tycker skärp är snyggast på då. Men att ha bägge? Blir kanske lite kaka på kaka?
    Vilka superfina klänningar!! Båda är klockrena :) Angående det att hängslena inte kommer synas, så tänker jag att kavajen väl ändå åker av vid middagstid? Min blivande ska ha silvrig väst under kavajen, men kavajen kommer han ta av sen då han vill att även västen ska synas mycket då det är en fin detalj. Precis så tänker jag med din blivandes hängslen :) Men det är bara vad jag tycker såklart :) Om han vill ha på sig kavajen hela kvällen så kanske skärp är bättre?
  • Kalejdoskop
    a ring on my finger skrev 2014-03-03 16:06:37 följande:
    Här är min klänning.
    Någon som är duktig på underkjolar? Skulle behöva lite råd ang vilken modell jag ska ha på underkjolen. Vill att den ska ligga ungefär som på originalbilderna.
    Det är 5 lager tyg på kjolen som den är men jag skulle vilja få bak släpet lite. Tror det blir lite enklare att gå i den då också.

     


    Nu har vi båda klart med kläder och ringar. Lokalerna är fixade och maten spikar vi i dagarna.
    Så nu känns det som att det "stora" är på plats.
    Den vigselförättare vi vill ha är kontaktad och jag hoppas att han kan ta vårt datum även om det inte är hans dag att jobba. Det lutar åt det löser sig iaf!

    Det som stressar mig mest nu är att jag måste börja med pysslandet för att se om det blir så fint som jag tänker mig.

    Och så fick vi reda på att det är en stor bilutställning utanför lokalen där vi kommer ha vår ceremoni. Känns sådär roligt faktiskt...nä föresten, det känns skittråkigt helt ärligt! Men ingenting vi kan göra något åt gissar jag så det är väl bara att fälla en tår, skrika ett par gånger och sedan släppa och gå vidare.
    Vilken fin klänning! Härligt släp på den med :) Det med underkjolar undrar jag med, då jag kommer ha lite släp på min klänning med, så jag hakar på din fundering där ;)
  • Lihoo
    Kalejdoskop skrev 2014-03-03 17:18:41 följande:
    Vilka superfina klänningar!! Båda är klockrena :) Angående det att hängslena inte kommer synas, så tänker jag att kavajen väl ändå åker av vid middagstid? Min blivande ska ha silvrig väst under kavajen, men kavajen kommer han ta av sen då han vill att även västen ska synas mycket då det är en fin detalj. Precis så tänker jag med din blivandes hängslen :) Men det är bara vad jag tycker såklart :) Om han vill ha på sig kavajen hela kvällen så kanske skärp är bättre?

    Tack så mycket de känns jätte bra.


    Det låter bra som din blivande tänkt och det kommer nog bli jätte fint. Tycker det är fint med väst men tyvär passar inte min karl i det.


    Min karl är alltid varm som en kamin och kommer därför garanterat vilja ta av sig kavajen och då är ju hängslen jätte fint spec eftersom vi kommer dansa lindyhop och har lite vintage som tema. Och om han tar av kavajen och både ha hängslen och skärp kanske blir kaka på kaka då? Jag förelsog han skulle ta av skärpet när kavajen åkte av men det var tydligen bökigt

  • Kalejdoskop
    Lihoo skrev 2014-03-03 19:38:38 följande:

    Tack så mycket de känns jätte bra.


    Det låter bra som din blivande tänkt och det kommer nog bli jätte fint. Tycker det är fint med väst men tyvär passar inte min karl i det.


    Min karl är alltid varm som en kamin och kommer därför garanterat vilja ta av sig kavajen och då är ju hängslen jätte fint spec eftersom vi kommer dansa lindyhop och har lite vintage som tema. Och om han tar av kavajen och både ha hängslen och skärp kanske blir kaka på kaka då? Jag förelsog han skulle ta av skärpet när kavajen åkte av men det var tydligen bökigt


    Haha, det är klart, så enkelt som möjligt ;) Jag är inte så hemma på herrmode, men jag tänker att hängslen i sig håller ju upp byxorna, så det skulle nog verka lite märkligt med både och. Frågade min blivande, och han säger att det skulle nog bli för mycket med båda. Sen är det ju upp till er hur ni gör i slutändan, men nu har ni fått lite input i frågan iallafall :)
  • Lihoo
    a ring on my finger skrev 2014-03-03 16:06:37 följande:
    Här är min klänning.
    Någon som är duktig på underkjolar? Skulle behöva lite råd ang vilken modell jag ska ha på underkjolen. Vill att den ska ligga ungefär som på originalbilderna.
    Det är 5 lager tyg på kjolen som den är men jag skulle vilja få bak släpet lite. Tror det blir lite enklare att gå i den då också. Nu har vi båda klart med kläder och ringar. Lokalerna är fixade och maten spikar vi i dagarna.
    Så nu känns det som att det "stora" är på plats.
    Den vigselförättare vi vill ha är kontaktad och jag hoppas att han kan ta vårt datum även om det inte är hans dag att jobba. Det lutar åt det löser sig iaf!

    Det som stressar mig mest nu är att jag måste börja med pysslandet för att se om det blir så fint som jag tänker mig.

    Och så fick vi reda på att det är en stor bilutställning utanför lokalen där vi kommer ha vår ceremoni. Känns sådär roligt faktiskt...nä föresten, det känns skittråkigt helt ärligt! Men ingenting vi kan göra något åt gissar jag så det är väl bara att fälla en tår, skrika ett par gånger och sedan släppa och gå vidare.

    Jätte vacker klänning! Precis sådan som jag gillar Dock är inte underkjolar min grej. Affären som säljer den borde ha koll. Fråga om de kan hyra ut så slipper du köpa en som inte används igen.


    Skönt att ni får den vigselförättare ni vill ha. Vi får inte veta fören i april vilken vi får och håller tummarna för att det är någon som stämmer i personkemin.


    Jag har inte heller börjat pyssla, har inte alls fått nått sug inför det. Har köpt materialet men inte kommit igång till inbjudningarna. Vad hade du tänkt pyssla?


    Förhoppningsvis så stör inte bilutställningen allt för mycket och de kanske bara håller till på dagen och inte stör er på kvällen? Annars borde de kanske sponsra er med en snygg bil att åka i från kyrkan

  • Fluff
    Lihoo skrev 2014-03-03 14:38:50 följande:
    Fluff: har du någon bild på din klänning ? Tycker det är så roligt att se allas klänning. Tack så mycket att du tyckte klänningarna var fina !
    Denna har jag köpt fast ska göra om så att jag får snörning i ryggen istället :)
    asperacollections.com/3026
  • teres77
    a ring on my finger skrev 2014-03-03 16:06:37 följande:
    Här är min klänning.
    Någon som är duktig på underkjolar? Skulle behöva lite råd ang vilken modell jag ska ha på underkjolen. Vill att den ska ligga ungefär som på originalbilderna.
    Det är 5 lager tyg på kjolen som den är men jag skulle vilja få bak släpet lite. Tror det blir lite enklare att gå i den då också.

     


    Jag tror att en sån här typ av underkjol skulle lyfta släpet fint... 

    www.jenjenhouse.com/Women-Nylon-Tulle-Netting-3-Tiers-Petticoats-037024157-g24157
  • Kakbakaren

    Jag har varit lite frånvarande från tråden några månader men nu är jag tillbaka Glad Det största börjar bli fixat och jag har påbörjat pysslandet av inbjudningskorten som vi tänkte skicka ut någån gång i april (gifter oss 26 juli). Jag har hittills gjort 2 inbjudningskort och tyckte det var jättejobbigt tills jag insåg att jag har 26 st. kort kvar och då blev det ännu jobbigare, haha Skrattande Och för några månader sedan kunde jag knappt vänta tills jag skulle få börja med inbjudningskorten, nu känns det inte som en lika bra idé längre, varför beställde vi inte bara? Månne inte det blir bra ändå Glad

    Jättefina klänningar ni har hittat Lihoo och a ring on my finger Glad Jag håller med teres77 om valet av underkjol till a ring on my fingers klänning, tror något i den stilen skulle ge mer rätt form åt kjolen och släpet.

    För övrigt känner jag mig ibland lite ledsen när jag tänker på bröllopet, eller inte på bröllopet i sig utan snarare mina vänners bristande engagemang vad gäller bröllopet. Jag har sett fram emot planerandet och att få bolla idéer med mina vänner men de verkar vara ganska ointresserade. Nämner jag något om bröllopet att jag har gjort det eller det så stannar diskussionen av där eller så byter de samtalsämne. Är det för mycket begärt att de ska undra någon gång hur det går med planerandet? Är det för långt kvar? Ingen av dem har gift sig ännu så kanske de inte förstår hur mycket som ligger bakom? Det känns som att jag får hemskt lite stöd av dem i alla fall. Eller är det jag som har för höga krav? Någon annan som känner likadant eller har tips på vad man kan göra åt saken?

    Tur att jag har min syster att tala med (som jag också har valt som min tärna) och ni här som man alltid kan fråga något av om det är något man undrar Glad Får nog börja bli lite mer aktiv här nu när det närmar sig, 4½ månad kvar Flört

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?