• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Fluff
    sockerbiten skrev 2014-01-15 10:30:50 följande:
    Har alla solister? Vi kommer nog köra utan men tänker att det kommer bli minst lika fint ändå. Vi har valt "Can you feel the love tonight" som inmarsch och "I don't want to miss a thing" som utmarsch.. Vad tror ni om det? Sista låten är för att det var första filmen vi såg tillsammans, Armaggeddon, o så ska vi på Aerosmith i sommar :)

    Det var någon som skrev om att boka vigselförrättare? Sker inte det per automatik när man bokar kyrkan eller är det något vi också behöver göra? Fick bara till svar att präst kommer kontakta oss närmare bröllopet, typ 3-4 månader innan. 
    Vi kommer nog också köra utan solist, vi har inte kommit så långt i planeringen ännu.

    Jag tror inte att ni behöver boka vigselförrättare, vi fick samma svar, att prästen kontaktar oss sen när det är dags. Men är du orolig så kan du nog ringa och dubbelkolla med dom vad som gäller :)
    Det är ju inte varje dag man gifter sig så man har ju inte så stor koll på sakerna :D
  • Fluff
    sockerbiten skrev 2014-01-15 10:30:50 följande:
    Har alla solister? Vi kommer nog köra utan men tänker att det kommer bli minst lika fint ändå. Vi har valt "Can you feel the love tonight" som inmarsch och "I don't want to miss a thing" som utmarsch.. Vad tror ni om det? Sista låten är för att det var första filmen vi såg tillsammans, Armaggeddon, o så ska vi på Aerosmith i sommar :)

    Det var någon som skrev om att boka vigselförrättare? Sker inte det per automatik när man bokar kyrkan eller är det något vi också behöver göra? Fick bara till svar att präst kommer kontakta oss närmare bröllopet, typ 3-4 månader innan. 
    Just ja, ang era låtval, det är ju personligt. Vill ni ha dom låtarna och prästen går med på det så tycker jag absolut att ni ska sätta er egen prägel på vigseln! :)
  • sockerbiten

    Nej precis, känns dumt om man skulle stå utan sedan ;) inte för att jag tror det men ja.. Enligt planeringen jag har står det att man ändå ska kontakta vigselförrättare för att boka in genomgång av vigseln och prata musik med kantor så det ordnar sig nog :) 

    5 juli smäller det för vår del.. Mindre än 6 månader kvar nu.. aah!! :) 

    Vi har varit i kontakt med solist men det känns som mycket pengar för oss att lägga ut 2500-3000 på 2-3 låtar.. Vi har inte hittat någon billigare o känner heller ingen i vår närhet som kan sjunga för en mindre peng.. Vill lägga de pengarna på annat känner vi.. kanske lägga de på fotografen istället o gå från halvdag till heldag :) 

  • Ekorren

    Sockerbiten: Att boka vigselförättare är väl mer vid borgerlig vigsel? Men jag kan ha fel. Vi fick också en präst tilldelad "automatiskt" när vi bokade kyrkan. Om man vill ha just en speciell präst så ska man väl kolla upp med den så att den kan.

  • sockerbiten

    så kanske det är. jag har ingen aning, blir glad om vi har någon bara, funkar ganska bra ihop med de flesta :) viktigaste är att vi blir gifta än att prästen är si eller så :)

  • Ekorren

    Håller med dig där, Sockerbiten! Huvudsaken man blir gifta :) Vi har förresten skrivit klart inbjudningarna nu, är riktigt nöjd! Vi måste bara göra en finsk översättning också då blivandes mamma är från finland och flera släktingar därifrån ska bjudas. Hon kan med all säkerhet översätta, men det, känns lite konstigt att inte kunna korrekturläsa, får lita på henne helt enkelt :)

  • CJ5

    Jag har hittat hit igen, hur går det för er alla? 

    Ska om två veckor prova klänning för första gången, är jag sjukt sent ute? Tänk om jag inte hittar någon? Har ni andra klänningarna klara?  

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?