Inlägg från: Ekorren |Visa alla inlägg
  • Ekorren

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Hej på er! Jag ansluter mig till den här tråden för den 26 juli kl 16.00 smäller det! Hade bokat 2 augusti först men det visade sig att det blev samma helg som stadsfestivalen här hemma (och den kan ju en del vilja gå på) så vi ändrade. Så här ligger vi till i planeringen: Bokat kyrka, bestämt festplats (hemma på min föräldragård), bokat fotograf, köpt material till inbjudningskort, skrivit klart inbjudnigarna på datorn (lite finslipning kvar). Tänkte skicka ut inbjudningarna i början på februari. Jag har också varit och provat brudklänningar i flera butiker, ska iväg på torsdag och prova igen. Det känns så himla roligt!

• Ekorren

Idag beställde jag brudklänning och slöja! :D Precis så som jag tänkt mig blev det. Känns skönt att bocka av det. Nu blir det fokus på inbjudningarna och sen ska jag kolla skor och andra accesoarer framöver våren :)

• Ekorren

Sockerbiten: Att boka vigselförättare är väl mer vid borgerlig vigsel? Men jag kan ha fel. Vi fick också en präst tilldelad "automatiskt" när vi bokade kyrkan. Om man vill ha just en speciell präst så ska man väl kolla upp med den så att den kan.

• Ekorren

Håller med dig där, Sockerbiten! Huvudsaken man blir gifta :) Vi har förresten skrivit klart inbjudningarna nu, är riktigt nöjd! Vi måste bara göra en finsk översättning också då blivandes mamma är från finland och flera släktingar därifrån ska bjudas. Hon kan med all säkerhet översätta, men det, känns lite konstigt att inte kunna korrekturläsa, får lita på henne helt enkelt :)

• Ekorren

Nu sitter jag vid en riktig dator så nu ska jag passa på att lägga upp lite bilder! Ber om ursäkt för bildbombandet i förväg!

Inbjudan är färdigutskriven och ska bara skäras och klistras, har gjort klart ett kort och så här blir det:
    Framsida:

Baksida:

Sedan har jag också varit och provat klänningar, och har beställt denna! Leverans i april någon gång. Precis så som jag tänkt att jag ska ha blev det Solig

Fram:

Bak med slöjan jag också beställt:

Tärnklänningar är köpta sedan över ett år tillbaka och de ser ut såhär:

Jag ska ha två tärnor och de är med på tåget sedan länge ;)

Tja, är det något mer? Färgtemat är blått, vitt, (ev. någon till färg som accent) lite rustikt/vintage sådär, festen är på en loge hemma på min föräldragård.

Bokat och klart är:
    -Kyrka
    -Festlokal
    -Fotograf

Saker jag börjat forska i är:
    -Priser på håruppsättning
    -Solist till vigseln
    -Band till festen
    -Mat och dryck (ska laga själv med föräldrarna, älgtjälaknul till huvudrätt iaf)

Finns väl 1000 saker till men inte vad jag kommer på nu. Långt inlägg blev det Oskyldig 
  • Ekorren

CJ5: Vi har bokat fotograf och han kommer ta 4000 kr för 4 tim fotografering, och så räknar han med ca 4 tim redigering också (vi betalar alltså 500 kr/tim, han tar i vanliga fall 800 kr/tim men då vi känner honom lite så fick vi bättre pris).

• Ekorren

Idag skickar vi våra inbjudningskort! Känns spännande, som att nu är det verkligen på riktigt ^^ Annars händer det inte så mycket annat just nu, velar lite mellan olika vigselringar. Känns som att det blir nästa post. Vi ska flytta i slutet på april så det känns som att man går lite på sparlåga här och bara väntar på att man kan börja flyttpacka.

• Ekorren

Nu har vi fixat några fler saker:

Bokat tid hos frisören för håruppsättning

Beställt vigselring

Bokat florist

Bokat porslin/glas/bestick (väntar bara på ett konfirmerande mail)

Kollat priser för hyra av bord (vill ha runda)

Köpt klänning och bolero till dottern

Ska ta och börja kolla upp musiker inom en snar framtid. Tror det var allt för nu, ringen skulle ta ca två veckor att tillverka så återkommer med bild!

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?