• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • jac1979
    madigun skrev 2013-11-21 22:31:04 följande:
    Tyvärr blir det inte lokalen vi ville ha:(
    Nej vad tråkigt! Men ni hittar nog något bra tillslut ;) 
    Vi höll på länge med lokalsökandet men insåg tillslut att inte ens 5,000kr var ok i våran budget, så därför bytte vi tankebanan där.
  • jac1979
    NBFN skrev 2013-11-22 00:47:56 följande:
    Annars så är inte så mycket just bokat. Visst, vi har vår fotograf, DJ/band "bokat", färger bestämda och fnular på inbjudningar men inte mer än så är gjort ännu... Vet liksom inte riktigt i vilken ände vi ska fortsätta just nu, haha!
    Tycker det låter som ni ändå ligger rätt bra till :)
  • madigun
    jac1979 skrev 2013-11-22 09:23:57 följande:
    Nej vad tråkigt! Men ni hittar nog något bra tillslut ;) 
    Vi höll på länge med lokalsökandet men insåg tillslut att inte ens 5,000kr var ok i våran budget, så därför bytte vi tankebanan där.
    jo, nog ska vi hitta nån lokal som vi vill ha :) nä, jag vill inte heller betala så mycket för en lokal
  • Lollipoppan

    Hej! 4/7 här! :D
    Kommer göra ett bröllop och dop i ett. Sambon ville tvunget ha kyrkligt så ända gången jag gick med på det om vi gör allt  ett. Sitter just nu och letar tips på sånt man kan göra själv. Stolsrosetter kommer vi göra, och sitter nu och kollar på såna där favors och funderar på vad man ska ge folket! :)

  • Carro87
    Lollipoppan skrev 2013-11-23 21:20:23 följande:
    Hej! 4/7 här! :D
    Kommer göra ett bröllop och dop i ett. Sambon ville tvunget ha kyrkligt så ända gången jag gick med på det om vi gör allt ett. Sitter just nu och letar tips på sånt man kan göra själv. Stolsrosetter kommer vi göra, och sitter nu och kollar på såna där favors och funderar på vad man ska ge folket! :)
    Vilken typ av tyg ska ni ha till era stolsrosetter? Satin eller organza? Jag är själv i valet o kvalet... det enda jag bestämt är att de ska vara lila :)
  • Lollipoppan
    Carro87 skrev 2013-11-26 15:20:42 följande:
    Vilken typ av tyg ska ni ha till era stolsrosetter? Satin eller organza? Jag är själv i valet o kvalet... det enda jag bestämt är att de ska vara lila :)
    Organza blir det. :) hur går det nu bestämt dig? :)
  • Pia88

    Välkomna alla nya till gemenskapen i denna tråd Glad

    Nu är vi inlyttade i nya lyan och ett steg närmare att få flytta in i vårt hus Skrattande ännu står marken orörd men till våren brakar allt lös. så mycket att planera i vinter..

    Bröllops planerna har stått still i några veckor.. Men det känns som det inte går att göra så mycket... Fick igår veta att vår "reserv"präst kommer vara kyrkoherde i min "hem"församling ännu då vi gifter oss.. Vår tillfrågade vet ännu inget om sommarsemestrarna så lite oklart där ännu...

    Det blir nya tag med motionen och viktnedgång nu igen.. Vågen sakta stigit sen i somras men nu ska den neråt igen.. Lätt med all choklad som finns i butikerna Tungan ute or not....  Efter nyåret blir det att ta itu med inbjudningar och lite sånt.. Men nu i december är det lugnt ännu.. Ska hinna ikapp efter flytten och komma igång med viktraset..

  • KimOchKjell
    Bamsemums skrev 2013-04-02 16:42:50 följande:
    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      
    Vilken härlig tråd! :)

    Vi gifter oss den 5juli i Öckerös gamla kyrka, vi har en festlokal på hönö ett stenkast (snarare en kort båttur) från kyrkan med utsikt över den lilla mysiga hamnen. Ni kanske förstår att det är ett skärgårdsbröllop vi ska ha, och jag undrar om det är någon mer som gifter sig vid havet? Eller om någon har några tips på "skärgårdstemat" vi är ute efter?
    Jag är även nyfiken på era bordsplaceringar! tycker det är klurigt att veta vart man ska sätta folk och hur man ska ha borden. Våran gästlista är på ca 60 pers.

    Så alla tips ni har mottages tacksamt
  • Julibrud2014
    madigun skrev 2013-11-21 22:31:04 följande:
    Tyvärr blir det inte lokalen vi ville ha:( den var fruktansvärd dyr :( mellan 14500-32500kr ville dom ha. Nej, tack, så mycket pengar lägger jag inte ut på lokal. Man måste köpa all alkohol av dom och använda deras personal som skulle ha 300kr/timme per st osv. Nä, Nog finns det billigare ställen
    Nej vad tråkigt att ni inte kan vara i lokalen ni vill. Men ska hålla tummarna att ni hittar något annat ställe att vara på. Vi kunde ju inte heller vara där vi först ville dock på grund av att stället vart för litet.
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?