• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Tjörnbrud
    Pia88 skrev 2013-11-08 20:48:22 följande:
    Köpte dom samtidigt som brudklänningen.. Märket är Rainbow och skorna heter Matilda Glad är färgade speciellt för att matcha klänningen Hjärta köpta i Vasa, Finland...
    OKej, väldigt fin färg :)
  • madigun

    Min blivande man friade i fredags och vi har tänkt gifta oss den 5 juli 2014. Har inte hunnit så mycket än, sitter här på bröllopstorget å lusläser ALLT :) Kyrka å festlokal ska vi ringa till i veckan å kolla om dom är lediga så nu håller vi tummarna för det :) Vi kommer att ha mycket att göra dom här 7-8 månaderna.... men kul är det :)

  • Julibrud2014
    madigun skrev 2013-11-12 18:52:52 följande:
    Min blivande man friade i fredags och vi har tänkt gifta oss den 5 juli 2014. Har inte hunnit så mycket än, sitter här på bröllopstorget å lusläser ALLT :) Kyrka å festlokal ska vi ringa till i veckan å kolla om dom är lediga så nu håller vi tummarna för det :) Vi kommer att ha mycket att göra dom här 7-8 månaderna.... men kul är det :)
    Härligt!! Grattis! Ja det är en hel del att tänka på och planera och boka. Vi förlovade oss 6 september och planerandet har gått i vågor. Vissa veckor tänker jag helt på bröllopet och planering och andra veckor blir det nästan inget.
  • Julibrud2014



    Ungefär såhär kommer våra inbjudningar att se ut. Jag är inte säker på om jag ska ha rosen där eller om jag ska ha ett band i stället. Eller om jag ska ha rosen och bandet. Och om bandet i så fall ska vara i vitt, champange eller rosa. Har gjort grunden till flera kort så det är bara sista dekorationen som saknas. (och pappret inuti med text)
  • Nutten

    Förlovade mig igår, så är lite senkommen till tråden. Datum och plats för vigseln är bestämd. Kikat lite på olika vigselförrättare. Vet vilken bröllopsfotograf jag vill ha och har slängt iväg ett mail för att höra om personen ifråga ens är ledig på rätt datum. Koll på hur jag vill att brudbuketten ska se ut och med vilka blr och färger. Färgtemat är spikat. Har en brudklänning som jag köpte förra månaden - den kommer tas in närmare inpå vigseln eftersom storleken är lite för stor. Har kikat på skor och har en bra uppfattning om vad jag vill ha där.

    Gästlistan behöver bara justeras en aning - det blir den absolut närmaste familjen, så ett litet bröllop. Har huvudet fullt av tusen detaljer som behöver bestämmas, men måste först fokusera på att fixa ett save-the-date-kort.

  • Bridetobe14

    Hej hej!
    Min kärlek överraskade mig helt och hållet och friade till mig den 18 oktober och eftresom vi alltid talat lite löst om att vi ska gifta oss inom 1-2 år efter förlovning och på vår årsdag blev det lite bråttom. Vår årsdag är nämligen den 12 juli och 2014 tillfaller den en lördag.

    Vi har som sagt tidigare bara pratat löst om bröllop, inte sparat något eller planerat. Så nu har vi legat i några veckor. Klänningen är beställd och betald ca 700 kr från ebay, som tur är så kan min syster som är sömmerska rätta till om den inte skulle passa. En rygglös klänning i spets och knappt märkbart släp, till det blir det kilklackar i leopardmönster som också är köpta :)

    Idag satt jag och tänkte att hjälp vi har lång tid på oss, budgeten är klar och vi vet hur mycket vi måste spara varje månad. Men så kom jag in här och hjälp, jag ligger låååångt efter ;)

    Vi ska ha 90 gäster, borgeligt i vår trädgård. Från början skulle vi ha 50 gäster, men min kärlek ville så gärna ha med sin "yttre släkt" (morbröder, kusiner etc) så med all släkt gick vi från ett litet bröllop till ett nästan dubbelt så stort. Vi båda var överens om att vi ville ha alla våra vänner på bröllopet.

    Vi kommer vara 29 respektive 27 år när vi gifter oss, jag är tyvärr den äldre av oss, jag och mitt lilla lammkött som jag brukar kalla honom :P Vi har just nu budgeterat att det kommer gå på ca 65 000 kr. Min kära mamma tyckte det lät mycket, men vi räknar hellre på stort och går det "bara" på 40 000 kr eller mindre så blir vi bara glada.

    Just nu är jag fast på inbjudningskorten, jag vill ha enkla stilrena, men är helt ny i detta så kommer verkligen inte på hur jag ska få till dessa. Beställa? Egna? Har ni några tips?

    Har lusläst lite i tråden, var dock så mycket så hann inte läsa så mycket :)

    /Sofie 

  • Kakbakaren

    Grattis till alla nyförlovade och välkomna in i tråden (och andra som också nyligen hittat hit) Glad

    Här går det sådär, allt har stått stilla ett tag. Nu har vi äntligen kommit på var vi vill ha festen men har ingen aning om ifall det går inom vår budget eller överstiger den rejält, eller om "vårt" datum är upptaget (jag är kanske lite sent ute...). Jag skickade efter en offertförfrågan i lördags och har ännu inte fått något svar. Sitter säkert och trycker på uppdatera-knappen på mejlen 100 ggr/minut och är så nervös Flört Det känns som att det är så mycket som kommer att avgöras beroende på om den tilltänkta dagen är ledig, priset osv. Om det inte är det vet vi inte vad nästa alternativ är. Ifall det skulle visa sig att budgeten håller men att "vårt" datum är upptaget blir det kanske att fundera på att byta datum. Om det blir alldeles för dyrt vet vi inte vad som är vårt nästa alternativ.

    Spännande tider, spännande tider!

  • Pia88

    har varit väldigt inaktiv senaste tiden...

    Välkommen till alla nya och grattis till er nyförlovade Glad

    Här trängs vi mellan flyttlådorna.. packar som bäst ner lägenheten och ska flytta vidare, närmare tomten..  Husbygget skjuts upp till våren.. Inte rolit att bära lecablock i det här regnet...

    Bröllopsplanerna.. Har fått offert på maten och utan arbete medräknat så blir det ca 10€/portion... BILLIGT Skrattande med räknat arbete så kanske 14€/portion... Inte så illa Glad

  • Alun

    Nu är det dags att börja ta tag i det här igen, sonen är 6 veckor och rutinerna börjar - sakta men säkert ta form med storasyster också. Solig

    Vigselförrättaren är nästan klar, vi är inskriven i hennes kalender men inte förrän i mars kan vi få 100% svar. Misstänker semesterplanering! Hon känns iallafall perfekt, färgglad och glad!

    Min mamma har också gjort klart hela menyn, vi catrar från hennes restaurang - så det känns bra.
    Save the dates-kort som önskats av sambons familj är även utskickade till närmaste släkten - resterande får vänta till efter nyår på den riktiga inbjudan!

    Nu ska jag läsa ikapp! :)

  • sleepingangels

    Hej hej :) Vi kommer visst gifta oss i den 12 juli 2014 :D Är så lyklig så jag spriker :D Vi kommer ha ett litet bröllop ca 17 barn och 17 vuxna. Vi vill viga oss i familjens sommar stuga och ha ett enkelt alkohål fritt bröllop med massa roliga lekar! ;) Mat var änkelt val det blir grillat! massa ditaljer att planera :D ååå nu länktar jag som in i bomben till sommaren!!

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?