• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • a ring on my finger
    Malin91 skrev 2013-09-04 11:39:30 följande:
    Usch, jag mår nästan dåligt över det här med val av festlokal...

    Som jag skrivit tidigare var vi ju och kollade på en lokal som var helt fantastisk. Tre våningar, typ 400kvm på varje våning. Våning 1 bestod av entre, toa och kök. Våning 2 kan man duka upp till middag. Och våning 3 får man plats med bar, ställa upp bandet som ska spela, lite stolar och dansgolv. Men denna lokal kostar 8500:- att hyra, och då ingår inte porslin utan det kan man hyra för en extra kostnad på 3500:-. Lokalen ligger ca 30 min från kyrkan, och 15 min utanför stan.

    Sedan har vi hittat en helt okej lokal för typ 2000:- (vet inte vad porslin kostar), men då blir det ju så att man måste plocka undan matborden osv för att kunna ha dansgolv sedan, vet inte om det blir tight med bandet...

    Hur skulle ni göra??
    På ett sätt känns det kanske som tre våningar är stort, kan ju bli så att alla håller till på olika våningar och det inte blir en fest då "alla är med". Och tar man en billigare lokal finns det ju större möjligheter (pengamässigt) att smycka fint...

    Hjäääääälp mig att komma med tankar kring det här, paniken bara växer :b Måste ju bestämma mig snart så inte lokalerna blir bokade !! 
    Våra lokaler är båda väldigt dyra, 12 000 för festlokalen (utan porslin) och 5000:- för vigsellokalen. Men i vårt fall känner jag att det är värt det för båda lokalerna är precis vad vi är ute efter och då vill jag inte kompromissa...smålar hellre på andra saker
    Våra lokaler ligger dessutom i två olika städer (ca 20 minuter mellan).
  • Pia88

    Som jag säkert nämnt nån gång så ligger vi i startgroparna med ett husbygge.. Just nu bor vi ca 25km från bygget men skulle gärna flytta närmare sen så vi inte behöver pendla till byggget.. Pendlar då hellre till jobbet...

    Har nu iaf börjat packa ihop sånt som vi knappast kommer behöva under hösten, före vi flyttar... Hittade då prydnadssand i en låda... Den fick flytta till min bröllopslåda Flört har ingen aning än om vi kommer använda den.. Men den finns ju där då ifall den behövs...

    Förvarnade igår våra långväga gäster om att ett bröllop är på gång.. De flyttade genast sin semester så att de hinner komma i tid Glad boende behöver vi inte ordna då de har en stuga inom 15 km från vår festlokal Glad


    SandraoErik2014 skrev 2013-09-04 15:23:27 följande:
    Hej,

    Jag har precis hittat hit och ska också gifta mig i juli 2014 ! Nyförlovad sen tre v tillbaka :)
    Vi bokade lokal igår! Är så glad. Ett check på den!
    Någon mer här från skånetrakten som ska gifta sig i juli?
    Välkomna med i gänget Glad
  • Lindatamminen

    SandraoErik2014 skrev 2013-09-04 15:23:27 följande:Hej,Jag har precis hittat hit och ska också gifta mig i juli 2014 ! Nyförlovad sen tre v tillbaka :)Vi bokade lokal igår! Är så glad. Ett check på den!Någon mer här från skånetrakten som ska gifta sig i juli?jag är från skåne och ska gifta mig i juli:)

  • a ring on my finger
    Lindatamminen skrev 2013-09-08 21:51:50 följande:
    SandraoErik2014 skrev 2013-09-04 15:23:27 följande:Hej,Jag har precis hittat hit och ska också gifta mig i juli 2014 ! Nyförlovad sen tre v tillbaka :)Vi bokade lokal igår! Är så glad. Ett check på den!Någon mer här från skånetrakten som ska gifta sig i juli?jag är från skåne och ska gifta mig i juli:)
    Vi är från Skåne och kommer att gifta oss i Skåne.
  • a ring on my finger

    När vi förlovade oss i Januari kändes nästa sommar som en hel evighet. Men nu har snart halva tiden gått och vi har inte kommit jättelångt.
    Satt igår och skrev ner en hel lista med saker vi måste fixa/kolla upp/fundera över och nu känner jag mig väääääldigt stressad kan jag säga Glad
    Nu måste jag dessutom sätta fart ordentligt med viktminskning och träning så att man kan prova klänningar och få en rättvis bild och framför allt rätt storlek!

    Vad stressar ni mest över?

  • Kakbakaren

    Välkomna alla "nya"! Det är ett tag sedan jag själv har skrivit, allt har stått stilla och planer på att skjuta fram bröllopet har funnits men jag vill helst inte det eftersom det så småningom börjar bli dags att starta bäbisverkstaden och jag gärna vill kunna dricka ett glas vin osv. på min egen bröllopsdag! Skjuter vi fram det blir det ändå max ½ år (men tror inte det eftersom vi båda vill ha sommarbröllop) så hänger med här tills vidare i alla fall.

    Hur som helst, det här med lokal får mig att gråta. Det finns absolut INGENTING jag tycker är intressant eller skulle kunna tänka mig. Jag hade tänkt mig en fin lokal nära havet men sådant verkar inte existera i dessa trakter (Vasatrakten i Österbotten). Och när jag väl hittar något fint är det ingen lokal utan en restaurang vilket betyder att möjligheten att fixa mat och dryck själva inte finns. Att betala 40€/pers endast för maten utan drycker inräknade ingår liksom inte i vår budget. Och hade vi tänkt gifta oss nästa sommar börjar det nog bli dags att boka nu eftersom datumet är viktigt...

  • CJ5

    Kakbakaren, jag vet så vad du går igenom. Lokalfrågan är inte rolig. Vi gifter oss inte ens på hemmaort. Skulle bara vilja knacka på hos någon bonde och säga hej :)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?