• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Qvicken
    CJ5 skrev 2013-08-27 22:42:16 följande:
    Grattis och välkomna till nykomlingarna!

Qvicken vi har samma datum! Vart gifter ni er?
    Tackar!

Va kul! Vi har velat fram och tillbaka och tänkte först ha i augusti men det känns som det blir lite sent:P
    Vi gifter i Uppland, en liten gårdskyrka som heter Aspnäs  gårdskyrka:) Ni då?
    När har ni tänkt skicka ut inbjudningar? Med tanke på semester tider och allt. Vi har pratat om februari, men det kanske är lite tidigt? 
  • CJ5

Qvicken- Vi gifter oss i Grytnäs kryka. Vi tänkte skicka ut kuvert som det står god jul på :) Och där i ska våra inbjudningskort ligga. Är ju som sagt mitt i semestern, man hade kunnat skicka ut save-the-date.. men jag tror vi är klara med all planering då så vi kan skicka ut hela inbjudan på engång.

Svartsocka- Vi har bokat kyrkan. Kollar runt på lokaler och lyssnar på trubadurer, tittar på kläder på nätet. Så det är alltså bara kyrkan som är klar! :)

• Pia88
    Svartsocka skrev 2013-08-28 20:32:36 följande:
    Hur långt har ni kommit i er planering? :)
    Vi har kommit en bit.. Har bokat kyrka, fotograf, festlokal och frisören + smink blev bokad idag.. Har även min klänning klar och skorna är på färgning... Vi kör parallelt (?) med ett husbygge så det blir lite mycket med planeringen ibland.. Tungan ute  idag fick vi in alla papper till vårt undantagslov, så håll tummarna för att det går undan Skrattande Ska på söndag provsmaka maten... Eller, det som vi kanske ska ha...
    Allt material till inbjudningar finns klart och på en marknad i förra helgen hittade jag mini-muffinsformar som matchar färgtema Flört har säkert glömt något.. jo.. gästlistan har vi haf klar i några månader... gillar planering Flört
  • mlisso

Hoppar in här jag också. Jag och gubben gifter oss 2014.07.12, ser att flera av er har samma datum.
    Är pysselgalning, och är redan i fullgång med planerna och pysslet.

Var inne på ica idag och hittade små oljeljus med 14h brinntid som jag funderat på att använda ett tag, 5st för 10kr. Köpte på mig en bunt!
    Blir en resa till IKEA senare i höst och där ska jag inhandla ljuslyktor till alla mina ljus, blir GALEJ 4st för 9kr.
    Perfekt för vårt budgetbröllop!

• CJ5

Haha klockan är halv sex på morgonen och jag köpte precis ett par brudskor! :)

• Pia88

Jag började egentligen planera redan med exet.. Men med nuvarande..
    Förra sommaren då vi förlovat oss.. Då började idéerna bubbla.. Samtidigt blev det mycket "material" över från förlovningskalaset så efter det (1 september) så brakade det lös... Lite i perioder har det gått, men "började handla" på allvar i november.. alltså över 1½ år före bröllopet...

Började boka saker i maj.. fotograf, kyrka, lokal var alla bokade innan midsommar.. frisören har jag pratat med i perioder men bokade henne + smink igår... klänning har mamma o pappa haft hemma i en månad Glad

• cata86

Pia88, vad kul med samma datum!

Har jag fel eller var du också från Österbotten? 

• CJ5

Jag tyker vi ordnar en liten lista, på var och när! :) Blir det kul? (kopiera oh fyll på listan)

CJ5 - Grytnäs 19/7-14  kl 16:00

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?