• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • CJ5

    Såg att Guldfynd har rea nu, och massa fina ringar för under 5000 kr. Ringar som jag absolut kan tänka mig. Kan man köpa en ring nu? Eller ska man vänta på ev, julrea?

  • Happilyeverafter

    Klart man kan ha två och växla mellan, bara roligt ju! Vi har inte köpt våra vigselringar ännu, men köper nog dem från samma ställe vi köpt förflovningsringen.Hoppas lokalen är fin!  

  • Pia88
    CJ5 skrev 2013-08-14 13:37:36 följande:
    Köpte mina smycken på Guldfynd när vi var på semester till Sthlm för några veckor sedan... Såg att de hade rea på ringar.. Men tänkte att med eventuella ändringar och graveringar så är det lättare att köpa här hemma... (österbotten)
    Hittar inte exakt bild men som dethär, fast i silver... Matchande örhängen...

     



    Har inte heller exakt bild av klänningen då den är omöjlig att hitta i blått Tungan ute men ni får tänka om den (detaljerna) till blått Flört tror inte jag kommer ha varken schal eller slöja.. men.. man kan ju ändra sig ännu.. är ju 11 månader kvar... kommer inte heller använda "hundkopplet" som kvinnan på bilden har...


      


  • Linda007

    Hej! Såg denna tråd o insåg ju att här passar jag in! 19/7 är det dax för vårt bröllop. Vi har vattnet par i 20 år o har hus o barn o hela körer, men giftermål har lixom aldrig blivit av, förrns nu, nu tyckte vi att det var på tiden. Har än så länge bara bokat kyrka, lokal o fotograf.

  • CJ5

    Linda välkommen, vi har samma dag! :)  Vart gifter ni er?

    Pia: Snyggklänning, hundkopplet? Är det halsbandet du menar?

    Happy: Vart köpte ni era förlovningsringar?

  • Happilyeverafter

    Linda: Säger också välkommen även om jag precis kommit hit själv!Pia:Jätteromantisk klänning!CJ5: Vi köpte våra förlovningsringar hos juveleraren W.A. Bolin  här i Sthlm!    :)  

  • Linda007

    Vi bor i Katrineholm, Sörmland. Festen blir i en lokal här i stan, men vigseln blir ca 4 mil bort i en kyrka som både vi o barnen är döpta i. Ska bli kul med allt hoppas jag, men jag kommer bli sååå stressad inför all planering.

  • eleonoreida

    Hej! Åh vilken rolig tråd att läsa om alla era förberedelser. Skrattande
    Vi har själva precis bestämt oss för att gifta oss i juli 2014, och jag är så spänd inför all planering! :)

    Tänkte höra om det är några som tänkt beställa klänning(ar) ifrån http://www.jenjenhouse.com/se/ eller  om ni hört någon annan har gjort det? Skrattande

  • CJ5

    eleonoreida välkommen. finns en tråd om just jenjen, råder delade meningar. endel är jätte nöjda, andra inte nöjda alls. tänk på att tull upp till 12% och moms på 25% tillkommer, när man handlar kinaklänningar. bor du i stockholm vill jag göra dig uppmärksam på matildasfest.com och bor du närmare götet sök på dindromklanning. dom har kinaklänningar som sys upp efter dina mått, du får hjälp med allt, till ett vettigt pris!

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?