• jonsar02

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • pamjofre
    CoG- okej va bra att det gick att klippa i löparen! Åhh va kul att provduka i bygdegården!! Har oxo funderat på hur vi ska göra med det, blir ju inte riktigt samma att testa hemma på ett bord för 6 personer.. :P

    67d- inte haft min hippa än, men vet att även mina tärnor planerar för full gång, och eftersom många av mina helger är uppbokade vet jag att de borde bli rätt snart :). Kul ska det bli iaf att äntligen få reda på vad de har hittat på.
  • CoG
    67d skrev 2013-05-13 09:37:28 följande:
    Åh vad roligt att provmöblera. Någon som haft sin möhippa ännu? Jag vet att mina tärnor planerar för fullt, så börjar Li lite nervös ! :p
    Det blir ingen hippa för mig.
    Jag har ingen tärna och jag tror inte att jag bjudit ngn som känner sig manad att ordna en.

    Vill jag kan jag ju ordna ngt tillsammans med tjejerna som finns på gästlistan, men jag vet inte om jag tycker att det är viktigt.
  • CoG
    pamjofre skrev 2013-05-13 14:47:24 följande:
    CoG- okej va bra att det gick att klippa i löparen! Åhh va kul att provduka i bygdegården!! Har oxo funderat på hur vi ska göra med det, blir ju inte riktigt samma att testa hemma på ett bord för 6 personer.. :P
    Nä precis, det blir ju lättare och mer överskådligt att se hur man ska placera stolar och bord för att rymma alla gäster på ett bra sätt.

    Bygdegården är bara ngn km från mina svärföräldrar och min blivande svåger, och svågern har dessutom nyckeln dit så vi har ju möjlgihet att snoka runt lite :)

    Dom hade bara vita tallrikar och vita kaffekoppar, det känns bra. Inte småblommigt eller massa olika sorter :)
  • CoG
    pamjofre skrev 2013-05-20 21:43:39 följande:
    På fredag ska vi äntligen hämta våra ringar!! :D
    Mys!!
  • jonsar02
    pamjofre skrev 2013-05-20 21:43:39 följande:
    På fredag ska vi äntligen hämta våra ringar!! :D
    Va härligt. Du får gära lägga ut bilder när ni har hämtat dom
  • jonsar02

    Vi har skickat in hindersprövningen nu i veckan. Det tog bara 3 veckor för min älskade sambo att printa ut och ta hem papperna. Jag höll inte alls på att bli galen på hans seghet men samtidigt ville jag inte fixa det själv eftersom vi tillsammans ska planera och fixa saker och inte bara jag. 



    Här är våra "omslag" till festhäftena. Det kommer inte att bli så många sidor men vi ska ha allt tvåspråkigt. 


    Nu har vi fått hem det vi ska ha på tårtan. Vi beställde på deras hemsida i lördags och i måndags fick jag hämta den på posten. Det kallar jag snabb service. Vi båda älskar den och kommer att låta den stå framme efter bröllopet som ett minne för vi tycker att den är så fin. 

     
  • 67d

    Jonsar02: den serien är så fin, vi ska oxå ha ett av paren på tårtan. Har även givit bort denna i bröllopspresent innan och sånuppskattad! :D

  • Juli2013

    Åhh igår köpte vi äntligen min vigselring, så roligt! Dessvärre fick vi samtidigt lämna in våra förlovningsringar för att de ska putsas och graveras och sedan får vi hämta ut alla samtidigt om en månad! Så nu är vi ringlösa, till och med min blivande tyckte det kändes naket och tomt utan ring, han som aldrig haft någon förr :)
    Och just när vi satt hos juveleraren så ringde de och sa att klänningen nu är levererad till butiken, så nu ska jag dit och göra en provning och eventuella justeringar. Det börjar kännas på riktigt nu!! 66 dagar är ingenting!! :)

  • Ri 2013

    Det mesta ar fixat nu :)


    Vi ska bestalla buss for att transportera gasterna.


    Maste aven hitta nagon florist!


    Och slutligen ska jag hitta en bolero... kollar blocket varje dag.


    Om tva veckor ska vi ha ett toastmaster mote for att ga igenom "schemat". Ska bli riktigt spannande!!! Kanns som tiden gar snabbare och snabbare hela tiden.

Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013