• jonsar02

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • MTB

    Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det med bubbel o snittar/tilltugg. 
    Vi viger oss i stadshuset med bara den närmsta familjen, hade tänkt lite bubbel efteråt ute vid vattnet. Men vem ska ta med bubbel +glas (är ju typ billigare med ikeaglas än plast) och snittarna så att bubblet håller sig kallt och snittarna fräscha.  Och vad gör man med allt efteråt när vi ska vidare till restaurangen.

  • Juli2013

    Tänk om tre månader är vi gifta!! Helt galet. Gud vad tiden rullar på snabbt nunors gud vad många grejer jag har kvar att fixa, hehe.
    Men klänningen bör komma vilken dag som helst (v17 var sagt), och ring ska vi ta oss iväg och titta på snart, jag vet i alla fall hur jag vill att den ska se ut.
    Osa är 1 maj så snart kan vi få bekräftat att det blir alldeles för många gäster för lokalen, hehe
    Det behövs fixas med festhäfte (toastmastrarna ska fixa men kanske behöver vi också engagera oss), vigselprogram, bordsplacering, brudbukett, köpas dukar och servetter, skor och underkläder till mig... Och säkert en del annat :)

  • 67d

    Var uppe hos svärförldrarna i helgen, där vi kommer gifta oss. Fick fixat en heldel och det känns bra. vårt tema är lantligt så knåpade ihop förslag på bordsdekerationer i helegn, vad tycker ni?



  • pamjofre
    67d- super fina, gillade särskild dem med de "rustika" krukorna :). Känndes verkligen mer lantligt. Jätte fina!
  • jonsar02
    MTB skrev 2013-04-26 22:04:59 följande:
    Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det med bubbel o snittar/tilltugg. 
    Vi viger oss i stadshuset med bara den närmsta familjen, hade tänkt lite bubbel efteråt ute vid vattnet. Men vem ska ta med bubbel +glas (är ju typ billigare med ikeaglas än plast) och snittarna så att bubblet håller sig kallt och snittarna fräscha.  Och vad gör man med allt efteråt när vi ska vidare till restaurangen.
    Det är svårt. Är det någon som kommer att ha bil så att ni kan lämna sakerna i den efteråt? Kan ni ha kylväskor med er? Kan någon åka hem med sakerna efteråt? Vet inte annars hur ni kan lösa det.

    Ja det kan vara billigare med glas från t.ex. Ikea än med plast men fördelen är att man kan slänga plastglasen (dock inte så miljövänligt men vi kommer att ha plastglas eftersom vi ska ha brudskålen på stranden och vi vill inte riskera att glas hamnar i sanden). 
     
  • MTB
    jonsar02 skrev 2013-04-29 22:03:11 följande:
    Det är svårt. Är det någon som kommer att ha bil så att ni kan lämna sakerna i den efteråt? Kan ni ha kylväskor med er? Kan någon åka hem med sakerna efteråt? Vet inte annars hur ni kan lösa det.

    Ja det kan vara billigare med glas från t.ex. Ikea än med plast men fördelen är att man kan slänga plastglasen (dock inte så miljövänligt men vi kommer att ha plastglas eftersom vi ska ha brudskålen på stranden och vi vill inte riskera att glas hamnar i sanden). 
    Nej ingen kommer att ha bil med sig men min lillebror bor hyffsat nära. Sen har jag en kompis som gärna vill komma o fira oss men det känns taskigt att räkna med tjänster från henne när hon inte får va med på varken vigsel eller middagen. hmmmm.... 
  • jonsar02
    MTB skrev 2013-04-30 06:21:06 följande:
    Nej ingen kommer att ha bil med sig men min lillebror bor hyffsat nära. Sen har jag en kompis som gärna vill komma o fira oss men det känns taskigt att räkna med tjänster från henne när hon inte får va med på varken vigsel eller middagen. hmmmm.... 
    Ja, det tål att tänkas på. Vet inte riktigt hur ni ska göra. 
  • jonsar02

    Vi har beställt servetter m.m. från Duni och fick hämta dem igår på posten. Det kommer att bli så här med de servettringar som jag håller på att göra, servetterna är tjocka och jättefina. Vi passade också på att beställa champangeglas i plast och ljus. Vi beställde 2 förpackningar med 40 servetter i varje, 60 glas och 30 ljus och fick betala ca 500 kr. Det tycker jag var ett ganska bra pris. 

    Igår var vi nere på stranden där vi kommer att vigas för att kolla lite var bästa platsen var. Havet var isfritt, solen sken och vi gick bara runt där och njöt. Jag fick tårar i ögonen när vi gick där hand i hand och pratade om vårt bröllop. Nu längtar jag ännu mer!!!


  • anotherplace

    Här är en till som gifter sig den 27 Juli, Skillnaden här är att killen håller mer i planerna ;)Kommer gifta oss i en kyrka som byggdes på 1700 talet, (osköna bänkar men vi sitter ju inte ;)´Sen festen i kanten av byhålan (skogen) där även middag kommer serveras, (är en dansbana) kommer bjuda på väldigt enkel middag (över100 prs beräknde att komma ) blir grillat vidsvin och potatissallad, grösallad, sen innan det välkomstbål (dock alkoholfri till en början troligtvis, alkohol - i för stora mängder ota tjafs, ) till middagn serveras alkohol om man vill ha, kommer iaf inte ha 3 rätters å tårta på det, utan en huvudrätt med tårta :) (valde at bjuda många ist för dyrare mat.) Några snittar elelr d.yl till vlkomstdrinken med,, vi kommer alända senare i vad det verkar som häst å vagn, (killen som försöker fixa) Tycker detär skönt att an ordnar det mesta ;) han är såhimla duktig i at planera och strukturera upp allt, (1000 ggr bättre än mig) Satt med kalendern förut,,, lite nervös nu! HALLÅ!!!! 85 DAGAR KVAR BARA :O :):)          

Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013