• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • might2be
    Allrakäraste skrev 2016-01-11 10:50:47 följande:

    Oavsett om det är svinkallt eller inte så kommer jag att halka och slå ihjäl mig i pumpsen! Sulan är helt slät. Men känns sådär lagom kul med svarta stövlar... ett par vita eller beige hade suttit rätt! Hur löser ni andra vinterbrudar det här med skor??


    Du kan inte köpa såna där snyggare broddar? Som knappt syns liksom.. De där som är lite mindre och inte syns lika väl men ändå hjälper.
    Bride to be July 2016
  • Ankan
    might2be skrev 2016-01-12 19:37:13 följande:
    Du kan inte köpa såna där snyggare broddar? Som knappt syns liksom.. De där som är lite mindre och inte syns lika väl men ändå hjälper.
    Jag personligen skulle nog hellre välja ett par snygga vita stövlar. Även med broddar så kan jag tänka mig att skorna blir blöta när man går i snön och beroende på vilken material pumpsen är gjorda av så blir det kanske fula fläckar som inte försvinner. Stövlar är dessutom mycket varmare om man håller på ett tag ute :)
  • BlivandeFru2016

    Jag ska med gifta mig 2016 och är så exalterad! Har läst era kommentarer och blir bara mer inspirerad, Guuud va kul! ???? En sak jag undrar över, vi funderar på att gifta oss antingen juni eller augusti, men man kan ju inte boka tid förens tidigast 4 månader innan i och med att hindersprövningen bara håller i 4 månader, så hur gör ni när ni redan satt datum? ????

  • Allrakäraste
    BlivandeFru2016 skrev 2016-01-13 08:18:28 följande:

    Jag ska med gifta mig 2016 och är så exalterad! Har läst era kommentarer och blir bara mer inspirerad, Guuud va kul! ???? En sak jag undrar över, vi funderar på att gifta oss antingen juni eller augusti, men man kan ju inte boka tid förens tidigast 4 månader innan i och med att hindersprövningen bara håller i 4 månader, så hur gör ni när ni redan satt datum? ????


    Hur menar du, boka tid?
  • zoet
    BlivandeFru2016 skrev 2016-01-13 08:18:28 följande:

    Jag ska med gifta mig 2016 och är så exalterad! Har läst era kommentarer och blir bara mer inspirerad, Guuud va kul! ???? En sak jag undrar över, vi funderar på att gifta oss antingen juni eller augusti, men man kan ju inte boka tid förens tidigast 4 månader innan i och med att hindersprövningen bara håller i 4 månader, så hur gör ni när ni redan satt datum? ????


    Du behöver inte ha hinderprövningen klar för att boka präst / kyrka (vet ej hur det är med vigselförrättare om man kör sorgligt, men jag skulle gissa på samma sak). Bara prästen får den innan vigseln så.

    Om ni vill gifta er en lördag så skulle jag ha börjat kolla på vilka datum de lokaler ni är intresserade av har ledigt och bestämma utifrån det, mycket var fullbokat till juni redan när vi kollade i september.
  • zoet

    Ja.. dethär med att man inte kan redigera inlägg i dethär forumet när rättstavningen har varit framme.. hoppas att alla förstår att det ska stå borgligt och inte sorgligt i inlägget ovan :P

  • BlivandeFru2016

    Okej får kolla upp det för vi tänkte gifta oss borgerligt i ett slott med dom närmasta med inne under vigseln, eller om vi gifter oss ute. Har ni alla bestämt allt sånt redan, känner att jag börjar bli stressad även om det är några månader kvar. Ska kolla på ringar i helgen eller nästa men den är jag nästan 100% säker på att jag vet vilken jag vill ha ??

  • Tingeling89
    BlivandeFru2016 skrev 2016-01-13 10:34:04 följande:

    Okej får kolla upp det för vi tänkte gifta oss borgerligt i ett slott med dom närmasta med inne under vigseln, eller om vi gifter oss ute. Har ni alla bestämt allt sånt redan, känner att jag börjar bli stressad även om det är några månader kvar. Ska kolla på ringar i helgen eller nästa men den är jag nästan 100% säker på att jag vet vilken jag vill ha ??


    Det är nog en bra ide att boka redan nu. Populära platser blir bokade redan ett år innan för sommarbröllop.
  • Allrakäraste
    Strassbruden2016 skrev 2016-01-12 17:50:32 följande:

    Jag gifter mig när det är kallt o snö. Så jag har köpt vita stövlar med vit päls, sen har jag 2 andra skor under festen.


    Åh var har du köpt stövlarna? Känner att det börjar bli lite tajt om tid om jag ska beställa något från nätet Glad
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)