• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Hanna2016

    Hej blivande brudar!

    Jag ska gifta mig i juli 2016 och undrar om ni kan tipsa om brudklännings-butiker i Stockholm? Budget är 10.000:-
    Ni får gärna tipsa om olika designers för brudklänningar, så jag kan kika på bilder på nätet ;)
    Ungefär hur långt i förväg måste man köpa klänning? & när kommer 2016 års modellerna in i butik?

  • Emelie88

    2016 kom i september/oktober om jag inte är helt bortom flötet.

    Jag köpte min klänning på white birdes och hon var jätte trevlig hon som har butiken. Min klänning är en pronovias ???? finns inte klänningen i rätt storlek i butik kan det ta 4-6 månader att då hem den.

  • Ankan
    Hanna2016 skrev 2015-10-27 13:55:52 följande:

    Hej blivande brudar!

    Jag ska gifta mig i juli 2016 och undrar om ni kan tipsa om brudklännings-butiker i Stockholm? Budget är 10.000:-
    Ni får gärna tipsa om olika designers för brudklänningar, så jag kan kika på bilder på nätet ;)
    Ungefär hur långt i förväg måste man köpa klänning? & när kommer 2016 års modellerna in i butik?


    Jag var på White Birds och Bröllopskällan. På White Birds var servicen bättre men även med en budget på 10.000 kr blir det svårt att hitta något, jag sa samma sak till dem och fick bara prova klänningar från rea-räcket. Den jag tyckte mest om var trots rea på 14.000 och då hade jag behövt lägga till mer pengar för att få den kortad.
    Bröllopskällan har även klänningar som ligger under 10.000 kr, här har du kanske lite mer utval. Här provade jag klänningar från olika märken, men kommer inte ihåg alla, tror det var iaf en Lilly-klänning och kanske en Bianco Evento?
  • madmoxxi1177

    2016 modellerna bör vara påväg in nu. och så sjunker priserna på 2015. obvs....
    men jag hoppas ni hittar klänningarna ni vill ha :) jag beställde min på lightinthebox.com och var väldigt positivt överraskad. fick lägga 500:- extra på att ta in och lägga upp den men det var det värt.

    Första utkastet när den kom till mig. Jättestor och lång.


    Detaljer längst ner på klänningen.

    Jag är såååå lycklig. :D :D

  • Emelie88

    Äntligen har vi preliminär bokat en cateringfirma. Vi har bara hittat två stycken som har sådan mat som vi vill ha och mailat båda två ett par gånger. Nu fick vi svar från den ena men de skulle göra om sin meny till nästa år så vi preliminär bokade dom tills vi får se på menyn.

    Passar menyn oss så har vi alla stora saker gjort ????

  • Ankan

    Vad kul att se att det går bra för er andra!

    Jag köpte min klänning för ett par dagar sen, är superlycklig med den! Den blev annorlunda än jag trodde att jag ville ha, men är superfin. Höll till och med min budget (om man räknar bort slöjan), det trodde jag aldrig att jag skulle lyckas med.

    Så nu gäller det att hitta passande skor! Vad finns det för märken annars än rainbow som har lite fina brudskor? Klänningen är i satäng och spets så det är kanske bra att hålla sig till något liknande. Men har inte bestämt mig än om jag vill ha vita skor eller färgade (blå eller grön). Har ni andra kommit till skorna redan?

  • Allrakäraste
    Ankan skrev 2015-11-04 15:24:03 följande:

    Vad kul att se att det går bra för er andra!

    Jag köpte min klänning för ett par dagar sen, är superlycklig med den! Den blev annorlunda än jag trodde att jag ville ha, men är superfin. Höll till och med min budget (om man räknar bort slöjan), det trodde jag aldrig att jag skulle lyckas med.

    Så nu gäller det att hitta passande skor! Vad finns det för märken annars än rainbow som har lite fina brudskor? Klänningen är i satäng och spets så det är kanske bra att hålla sig till något liknande. Men har inte bestämt mig än om jag vill ha vita skor eller färgade (blå eller grön). Har ni andra kommit till skorna redan?


    Visst är det underbart när klänningen är köpt? Jag kände först då att jag kunde börja fundera över sådant som skor, håraccessoarer, frisyr m.m.
    Är precis som du inne på färgade skor, blå, lila eller ceriserosa! Tänker att jag aldrig kommer att använda ett par vita satängskor men ett par färgade skor kan ju piffa upp en outfit även efteråt Glad Har börjat leta men inte hittat så mycket. Problemet när jag letat på nätet är att nästan alla färgade skor har en klack på 10 cm eller mer... Inte optimalt när man ska gå runt i dem en hel dag!
  • sharkski

    vi har bestämt vilken månad, vilken lördag är mindre viktigt just nu, prel. bokat kyrkan, pratat med "rätt" präst, som skulle se över sina semestertider och sen återkomma...
    utöver det så är inbjudningarna påbörjade och resten får vi ta allt eftersom helt enkelt

  • Ankan
    Allrakäraste skrev 2015-11-04 16:33:05 följande:
    Visst är det underbart när klänningen är köpt? Jag kände först då att jag kunde börja fundera över sådant som skor, håraccessoarer, frisyr m.m.
    Är precis som du inne på färgade skor, blå, lila eller ceriserosa! Tänker att jag aldrig kommer att använda ett par vita satängskor men ett par färgade skor kan ju piffa upp en outfit även efteråt Glad Har börjat leta men inte hittat så mycket. Problemet när jag letat på nätet är att nästan alla färgade skor har en klack på 10 cm eller mer... Inte optimalt när man ska gå runt i dem en hel dag!
    Exakt så känner jag också om skor! Jag vill bara ha max. 5 cm klack, det är jättesvårt att hitta. Rainbow erbjuder ju i och för sig att färga skorna efter bröllopet (gratis), det kan man väl lika bra göra innan :) men de är rätt så dyra, hoppades hitta skor under tusenlappen. Såg att de hade skor från Werner Kern Bridal på Footway, men har inte riktigt fastnat för något där, plus att de är såklart vita. Dansskor finns oftast bara i vit, svart, och evt. silver osv, men har inte lyckats hitta några i blått än. Klacken får inte vara för tunn, vi ska bara mycket utomhus och jag vill inte sjunka ner i gräsmatten ;)
    Lycka till med söket! Dela gärna med dig om du hittar något bra :)
  • Loveit

    Jag kommer köra på converse, antingen helvita med rosa skosnören eller rosa converse med vita skosnören. Får se!

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)