• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • TNY
    BrideToBe2016 skrev 2015-10-10 12:43:24 följande:

    Hej där!

    Det är inget fel med att vara ute i god tid ;) jag själv längtar till mitt bröllop i juli 2016, och får redan panik av allt som ska göras. Mitt enda problem är: min klänning. Jag vill heller inte sträcka mig över 10.000 SEK, men hittar inga snygga under den prisklassen. Finns det någon som kan dela med sig av tips av butiker? Var ska jag leta? Jag har nära till Malmö-trakten och ska börja leta nu på måndag. Andra städer är intressanta och jag åker gärna på äventyr!


    Jag beställde min klänning från Kina och blev sjukt nöjd.
    Men det är ett minfält, vissa aktörer är sjukt oseriösa och klänningarna som levereras ser ut som gardiner som någon tråcklat ihop.Jag hade tur och min klänning är stabil, tung, i flera lager, fantastiskt vacker och välgjord. Jag gav ca 3000 för den och är så nöjd.

    Om du beställer Kinaklänning, se till att välja en som fått bra kommentarer här på BT, ge tillverkaren många kroppsmått (särskilt det under bysten), och välj en modell som är mer easy going, t.ex. med snörning i ryggen istället för dragkedja. :)

  • TNY

    "Välj en tillverkare som fått bra kommentarer" menade jag, har fortfarande inte hittat hur man editerar sina inlägg här... 
    (går det ens?)

  • Emelie88

    Möte med fotografen idag och vi tog även några bilder som vi skulle få ikväll :) känns jätte bra och är så glad över att vi äntligen kan bocka av en till grej på listan.

    Kvar av våra måste saker är vigselförättaren (går att boka tidigast tre månader innan), catering, alkohol, frisör och sambons kläder. Sen är det bara små saker som ska fixas. Ja ringarna också men de vet vi redan vilka vi ska ha så de ska bara beställas.

  • Loveit

    Fotograf.. får ångest av att bara tänka på det!


    Min blivandes kusin är rätt bra på att fotografera och har fotograferat ett bröllop tidigare. Vi har dock inte sätt några bilder än så vi är lite osäkra på om vi vågar chansa.


    Fotografen (kusinen) kommer vara gäst på bröllopet och vi vill att hon ska få vara just gäst på middagen och festen. Vi kikade runt på fotografer i närheten och dom tar kring 1000kr/tim för fotografering av middag. Sen måste vi köpa bilder dessutom..


    Vi funderar starkt på att anställa någon hobbyfotograf till festen i alla fall. Som brudpar missar man säkerligen en massa grejer under middagen och festen så vill gärna ha bilder därifrån. Så kan man få alla bilder på skiva sen..


     


    Vad betalar ni för fotografering eller vad har ni satt för budget?

  • Emelie88

    Vi ville bara ha fotografen under vigseln och för porträttbilder. Vi skippar alltså fotograf under middag och förberedelser. Vi tänkte att det är så många gäster som tar mycket bilder då iallafall och för oss är det inte lika viktigt att ha högkvalitets bilder just då. Vi får betala ca 5500 för vigsel och porträtt och får minst 100 bilder då. De andra fotografer vi vart i kontakt med ville ha 15000 och minst en halvdag dvs med förberedlser eller middagen också.

    Får se om bilden kommer med men vi tog en "repris" på mitt frieri med kinderägg. Inte riktigt så det gick till men en rolig bild :)

  • Emmy
    BrideToBe2016 skrev 2015-10-10 12:43:24 följande:

    Hej där!

    Det är inget fel med att vara ute i god tid ;) jag själv längtar till mitt bröllop i juli 2016, och får redan panik av allt som ska göras. Mitt enda problem är: min klänning. Jag vill heller inte sträcka mig över 10.000 SEK, men hittar inga snygga under den prisklassen. Finns det någon som kan dela med sig av tips av butiker? Var ska jag leta? Jag har nära till Malmö-trakten och ska börja leta nu på måndag. Andra städer är intressanta och jag åker gärna på äventyr!


    Jag gick  till butik och provade. Hade satt en ännu lägre budget än din. Visade sig att de just då reade årets modeller eftersom 2016 var/är på väg in. Fick en jättefin för under 5 000.
  • JonnaAndre
    Emelie88 skrev 2015-10-10 19:12:55 följande:

    Det verkar funka, då kan jag visa min klänning också :)


    Så fin klänning. Har nämligen funderat på något liknande men då måste jag bara fråga, är där inbyggd bh i den klänningen du har?

  • Emelie88
    JonnaAndre skrev 2015-10-19 11:53:47 följande:

    Så fin klänning. Har nämligen funderat på något liknande men då måste jag bara fråga, är där inbyggd bh i den klänningen du har?


    Ja det är de! Jag har 70J i bh storlek och var övertygad om att behöva köpa en bh också men det behövs inte, hela klänningen satt mycket bättre utan bh. Det är korsett i hela så den håller ju upp och in allt så det sitter där de ska :)
  • JonnaAndre
    Emelie88 skrev 2015-10-19 12:14:20 följande:
    Ja det är de! Jag har 70J i bh storlek och var övertygad om att behöva köpa en bh också men det behövs inte, hela klänningen satt mycket bättre utan bh. Det är korsett i hela så den håller ju upp och in allt så det sitter där de ska :)
    Åh så bra, har nämligen haft lite ångest inför att inte ha axelband. Kan inte hålla uppe klänningar utan axelband annars liksom men skönt att höra att det går att ordna.
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)