• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Jhalie

    Vi hade tänkt att ha barnfritt faktiskt. Våra barn kommer att vara med på vigseln och middag sen får de åka till barnvakt. Ville helst ha festen barnfri, då det inte ens är speciellt många av våra vänner som har barn. Tänkte väl att de flesta kanske har en mormor eller liknade som säkert gärna hoppar grodor med barnbarnen... Själv skulle jag inte ha något emot att själv vara barnvakt åt någon just midsommar eller annan högtid om någon av mina vänner/släktingar skulle på bröllop då, det är lite så jag tänker. Kanske är helt fel ute?...

    Tänker på mig själv hur jag hade gjort och jag hade hellre gått på bröllop och firat midsommar med barnen alla andra år istället.

    Anledningen till just midsommar är att vi träffades då första gången och tyckte det kunde vara fint att gifta oss då.

  • Tingeling89
    Jhalie skrev 2015-09-19 18:00:46 följande:

    Vi hade tänkt att ha barnfritt faktiskt. Våra barn kommer att vara med på vigseln och middag sen får de åka till barnvakt. Ville helst ha festen barnfri, då det inte ens är speciellt många av våra vänner som har barn. Tänkte väl att de flesta kanske har en mormor eller liknade som säkert gärna hoppar grodor med barnbarnen... Själv skulle jag inte ha något emot att själv vara barnvakt åt någon just midsommar eller annan högtid om någon av mina vänner/släktingar skulle på bröllop då, det är lite så jag tänker. Kanske är helt fel ute?...

    Tänker på mig själv hur jag hade gjort och jag hade hellre gått på bröllop och firat midsommar med barnen alla andra år istället.

    Anledningen till just midsommar är att vi träffades då första gången och tyckte det kunde vara fint att gifta oss då.


    Jag tycker ni ska köra på. Var bara ute i god tid så folk kan skaffa en barnvakt Glad
  • Loveit
    Jhalie skrev 2015-09-19 18:00:46 följande:

    Vi hade tänkt att ha barnfritt faktiskt. Våra barn kommer att vara med på vigseln och middag sen får de åka till barnvakt. Ville helst ha festen barnfri, då det inte ens är speciellt många av våra vänner som har barn. Tänkte väl att de flesta kanske har en mormor eller liknade som säkert gärna hoppar grodor med barnbarnen... Själv skulle jag inte ha något emot att själv vara barnvakt åt någon just midsommar eller annan högtid om någon av mina vänner/släktingar skulle på bröllop då, det är lite så jag tänker. Kanske är helt fel ute?...

    Tänker på mig själv hur jag hade gjort och jag hade hellre gått på bröllop och firat midsommar med barnen alla andra år istället.

    Anledningen till just midsommar är att vi träffades då första gången och tyckte det kunde vara fint att gifta oss då.


    Klart ni ska köra på det datumet men ändå vara beredd på att vissa inte kan komma. Fast så är det alltid om man har barnfritt. Finns ju föräldrar som verkligen inte vill lämna sina barn men det är ju då deras förlust. Ni kommer nog ha en underbar dag i alla fall :)
  • Strassbruden2016
    Ankan skrev 2015-09-17 13:41:34 följande:

    Wow, det var verkligen ingen stor skillnad! Hoppas vi hittar något liknande också här uppe vid Siljan :)


    Var gifter ni er?
  • Ankan
    Strassbruden2016 skrev 2015-09-25 15:14:11 följande:
    Var gifter ni er?
    Vi gifter oss vid Orsasjön.
  • Allrakäraste

    Nu är frågan med hotellet löst, de praktiska fördelarna övervägde den ekonomiska nackdelen så vi bokade två nätter. Lyckades till och med få ner priset från totalt 3 400 kr till 2 600 kr. Katching! Glad
    Har ringt och pratat med både floristen och frisören och ställt lite frågor, kommer att boka in tid för konsultation när vi åker hem dagarna innan jul. Har under samtalen insett hur sjukt trevliga alla i min hemstad är och att dialekten är ganska härlig ändå.


    Är det någon som hunnit besöka florist och frisör för konsultation redan? Hur gick det för er?

  • Ankan

    Till florist och frisör har jag inte kommit än. Har bara fått veta att min frisör inte sminkar. Så nu tittar jag efter en frisör som gör både och och hoppas att det blir billigare än att boka håruppsättning och smink på två olika ställen.
    Just nu är jag på klänningsjakt och är lite krossad av priserna. Jag har inte råd att lägga 10 000 och mer på en klänning som jag bara har på mig en enda dag och jag vill inte göra det heller. Men tyvärr verkar jag ha en dyr smak och alla klänningar jag gillar ligger bortom min budget.
    Igår skickade min tärna en länk till Sofia Moore, ett svensk företag (som verkar använda skräddare i Sri Lanka). Deras priser ser bra ut och även om de inte har världens största sortiment så har de några klänningar jag skulle kunna tänka mig. Har någon erfarenhet av företaget?

  • Loveit

    Hej brudar!

    Hur går det för er med bröllopsplaneringen?

    Jag har i alla fall frågat min andra tärna om hon vill vara just tärna och hon tackade gladeligen Ja, så drt känns jättebra.

    Sen har vi inte kommit så långt..haha. Jag har tänkt börja pyssla med inbjudningskorten snart, måste bara köpa lite tjockare, som skrivaren ska ta dessutom..

  • Tingeling89
    Loveit skrev 2015-10-07 08:59:30 följande:

    Hej brudar!

    Hur går det för er med bröllopsplaneringen?


    Det känns faktiskt som jag har koll på det mesta i dagsläget. Just nu ligger fokus på att hitta 1. en sömmerska för att sy upp klänningen och 2. ett bussföretag som inte är hutläst dyrkt för transport av gäster.

    Annars sitter jag mest och pillar med våra inbjudningskort Glad
  • Loveit
    Tingeling89 skrev 2015-10-07 10:23:49 följande:

    Det känns faktiskt som jag har koll på det mesta i dagsläget. Just nu ligger fokus på att hitta 1. en sömmerska för att sy upp klänningen och 2. ett bussföretag som inte är hutläst dyrkt för transport av gäster.

    Annars sitter jag mest och pillar med våra inbjudningskort


    Vad räknar ni med att det kommer kosta? Hur många bussar och hur lång sträcka? Vi är sugna på att ordna med transport mellan kyrka och festlokal då det är ca 30min bilväg. Meeen vi ska samtidigt försöka hålla nere kostnaderna. Ingen bra kombination hehe
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)