• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • madmoxxi1177
    Joz skrev 2015-09-13 16:43:53 följande:

    Oj vad mycket ni hunnit, vi har fixat lokal och datum, 18/6 16
    nu får jag lite panik..


    dont, du har kommit längre än mig!!
  • Ankan
    Loveit skrev 2015-09-13 19:48:07 följande:

    Någon annan här som har tänkt ha buffé? Vad i så fall? :)


    Vi ska också ha buffet, men har inte bestämt själva maten än, det beror lite på vilken catering vi väljer och vad de kan erbjuda oss. Det ska vi snart kolla upp.
  • Ankan
    Strassbruden2016 skrev 2015-09-12 03:14:46 följande:

    Vi kommer ha mat från catering firma som har med sig kockar o serveringspersonal. Blir pilgrimsmussla o rotfrukter. Helstekt hjort med potatisbakelse,potatis o palsternacks puré o rödvinsås o rödlöksmarmelad. Efterrätt ska min kompis laga.vet ej vad det blir. Sen tårta med äpple kanel o lingonfyllning o spettkaka.


    Vad gott det där lät! Jag skulle ju också gärna bjuda på vilt, men är rädd att det ska vara för dyrt. Fick ni ett bra pris på det?
  • Loveit

    Hur många gäster kommer ni ha på ett ungefär ni som ska ha grillbuffé? Vi är själva sugna på det men känns som att det blir alldeles för tjorvigt. Hur lyckas man ha färdiggrillad åt alla 80 gäster liksom? Ge mig tips ;)

    Var på en 50-års fest för några år sedan. Då var det ett företag som var där och grillade EN rätt. Det blev kööö. Då var det kanske 40 personer.

    Funderar på att ändå ha lite bbq inspirerat. Kyckling marinerat i någon god bbq-sås och sånt. Vi får se helt enkelt!

  • ampe
    Loveit skrev 2015-09-14 17:13:47 följande:

    Hur många gäster kommer ni ha på ett ungefär ni som ska ha grillbuffé? Vi är själva sugna på det men känns som att det blir alldeles för tjorvigt. Hur lyckas man ha färdiggrillad åt alla 80 gäster liksom? Ge mig tips ;)

    Var på en 50-års fest för några år sedan. Då var det ett företag som var där och grillade EN rätt. Det blev kööö. Då var det kanske 40 personer.

    Funderar på att ändå ha lite bbq inspirerat. Kyckling marinerat i någon god bbq-sås och sånt. Vi får se helt enkelt!


    Vi kommer antagligen vara runt 40 pers. Middagen är på en restaurang och hoppas verkligen att de klarar grilla så mycket så att det inte blir kö! Men eftersom det är ca 15 mezerätter först så tar ju det ett tag att käka, så de har ju lite tid på sig att grilla det andra.
  • Emelie88

    Kommer alla så blir vi 64 stycken och kommer anlita catering som ser till att det finns tillräckligt med kött för att slippa kö pga väntetid. Kö kommer det bli ändå eftersom vi väljer buffé.

  • Annahoj90

    Hej allihopa!

    Jag och min sambo funderar på att gifta oss nästa år. Isf runt slutet av maj.

    Kan inte låta bli att fundera på hur sjutton vi ska lyckas med det, ingenting är planerat än, om inte mina dagdrömmar räknas ;)

    Jag har iaf bokat en tid för att prova klänning, tjohoo!

    I övrigt beror giftermålets vara eller icke vara på att vi är mitt uppe i husköp (flyttar 1 okt) och vi vill se hur mycker pengar som kommer gå åt på det, samt att jag är tjänstledig och studerar tills jul och ska hitta ett nytt jobb.

    Jösses, vi får se hur detta ska gå ;D

  • ampe

    Inbjudningskortet klart- ska bara skrivas ut.
    Kuvert skrivna- Så jäkla tråkigt!
    Boende till de närmaste bokade!
    Maten klar- har fått ett bra pris på det där dekoration är inkluderat!
    Skjuts från strand till restaurang klar. (ingår även det i matpriset)
    Klänning klar!
    Väst till m2b klar!
    Ja, nu kan man ju nästan ta det lite lugnt i några månader tills det börjar närma sig.;) 

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)