• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Tingeling89
    Emmy skrev 2015-09-01 12:20:19 följande:

    Har nu kollat runt lite på det här med inbjudningskort osv. Hittade en serie på en nätbutik där man kan få inbjudningskort, vigselprogram, placeringskort och tackkort med samma bakgrund och stil. Verkade bra.
    Vi kommer att köra på inbjudningskort, placeringskort och tackkort. Men sedan blev jag fundersam. Vigselprogram tolkar jag som de klassiska man får i kyrkan med psalmer osv och det känns ju bra att ha också att alla kan följa med i sångerna enkelt. Men vissa verkar ha festprogram också? Vad skriver man på dessa? Hur gör ni?


    Hej, festprogram brukar ha information om festen/alternativt vad man nu har efter vigseln. T. ex meny, något roligt om olika gäster, nåt roliga citat eller nåt man kan göra om man äter fort typ bingo.

    Det är absolut inget måste Glad
  • VanKa16

    Hej alla bride to be 2016!

    Vi gifter oss i juli i Kroatien och äntligen börjar de stora sakerna att falla på plats. Stället är bokat för både vigsel & fest. Vi har skickat ut inbjudningarna, längtar så till den stora dagen, 

    Finns det fler utomlandsbrudar?

    / VK

  • madmoxxi1177

    Vi bestämde datumet här om dagen. Nu ska vi börja leta lokaler och sånt skraffs :D

  • JonnaAndre
    madmoxxi1177 skrev 2015-09-08 10:24:07 följande:

    Vi bestämde datumet här om dagen. Nu ska vi börja leta lokaler och sånt skraffs :D


    När blev det nu :) Och hur gick det med utprovning av klänningen?
  • Ankan

    Nu är Save the date korten beställda och i helgen ska vi fixa klart hemsidan och gästlistan, sen är det bara att skicka ut allt! Om två veckor fortsätter klänningsjakten i stockholm, det ska bli spännande också.
    Nu är catering nästa stora punkt på listan. Vad ska ni andra ha för mat? buffet eller ska maten serveras?

  • Emelie88

    Vi ska ha grillbuffe. Vi är riktiga grillmänniskor och grillar det mesta året runt så det kändes som oss :) och vi vill inte ha massa serveringsfolk eftersom att festen ska va enkel så då kändes buffé smartast.

    Jag har fått för mig att jag vill göra ett dessertbord också men sambon tyckt jag var galen :P

  • Loveit

    Vi kommer ha buffé men vet inte vad vi ska ha på buffén riktigt. Ena dagen vill vi ha skaldjursbuffé, andra dagen mer bbq, ribbs och sånt sliskigt gott och samtidigt är vi inne på mer traditionellt (och lätt) ugnsstekt lax, rostbiff/älgstek och sådant.


     


    Vi kommer ha bekanta till familjen som lagar all mat, alltså personer som inte är gäster på bröllopet.

  • Ring på fingret

    Vi gifter oss i början av sept nästa år. Kyrka och lokal är bokad och gästlistan är skriven. Ska pyssla ihop save the date kort snart och även göra förslag till inbjudningskorten :)

  • Allrakäraste

    Nu börjar saker falla på plats. Ca 5 månader kvar och äntligen inser fästmannen att det är dags att vi sätter oss ner och planerar på riktigt. Kyrka och restaurang är redan bokad. I söndags frågade vi vår vän om han ville ställa upp som toastmaster, han blev lika glad över uppdraget som det faktum att vi ska gifta oss - han har tjatat om det ett tag nu Flört 

    I helgen ska vi spika gästlistan, boka hotell och fundera igenom menyn. Vi gifter oss i februari men restaurangen har skickat oss förslag på en vårmeny eftersom de inte ha så många bröllop under vintern. Men hallå, hur kul är det med vit sparrissoppa med vårlök i februari? Eller laxcarpaccio med primörer...?

  • madmoxxi1177
    JonnaAndre skrev 2015-09-09 09:05:32 följande:
    När blev det nu :) Och hur gick det med utprovning av klänningen?
    10 September 2016 :)
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)