• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Anonym (Midsommar)

    Heej.. 

    här har ni en blivande brud vi gifter oss den 24 juni 2016. alltså midsommarafton.  

    kyrkan och lokalen är bokad. klänningen har jag haft sen 6 månader tillbaka. 
    sytt en egen underkjol till klänningen. 

    gästlistan är färdig, även toastmaster och våra barn ska vara barudnäbbar. 2 flickor och 2 pojkar. 

    dekorationen och färgen kommer var kungsblå (svår färg men den ville vi båda ha) vit och silver.  

    beställt material till inbjudningskorten och ska pyssla med detta i höst. 
    ska även sy klänningarna till flickorna under hösten i kungsblå. 

  • Strangershouse
    Scaupt skrev 2015-08-31 11:05:15 följande:

    Hejsan!

    15 juli kommer jag gifta mig och vi har precis börjat planera allt.
    Skrivit inbjudningslistan och det blir 60 st gäster.
    Bokat middag på restaurang, vi kommer alltså inte att ha någon fest.

    När kommer ni skicka ut inbjudningarna, ni som ska gifta er på sommaren mitt i semestertider?


    Hej! 

    Vi gifter oss visserligen inte mitt i semestertider, utan den 11 juni, men tänker att många ändå kan boka in planer då när sommaren precis kommit. Vi tänkte därför skicka ut inbjudningarna i oktober/november, så att så många som möjligt kan planera efter det. Har hört att tre månader brukar vara vanligast att skicka ut inbjudningarna, men personligen tycker jag att det är lite sent då många av våra gäster bor långt bort och jag verkligen vill att alla ska kunna komma.

    Så gör som du känner för, men jag skulle nog skicka ut vid årsskiftet för bröllop mitt i sommaren.
  • Anonym (Midsommar)

    Jag kommer skicka ut mina inbjudningar i Januari. 5 månader innan.

  • Emelie88

    Vi har skickat ut save the date kort till våra långväga gäster, de fick dom förra veckan. I slutet av vintern skickar vi inbjudningarna då semestrarna brukar börja planeras då.

  • Ankan

    Vi ska skicka ut Save the Date nästa vecka då vi har många gäster från Tyskland men även södra Sverige. Har redan fått de första frågorna, så det känns som att det är dags. Inbjudan ska vi skicka ut efter nyår med lite mer information.

  • Emmy

    Har nu kollat runt lite på det här med inbjudningskort osv. Hittade en serie på en nätbutik där man kan få inbjudningskort, vigselprogram, placeringskort och tackkort med samma bakgrund och stil. Verkade bra.
    Vi kommer att köra på inbjudningskort, placeringskort och tackkort. Men sedan blev jag fundersam. Vigselprogram tolkar jag som de klassiska man får i kyrkan med psalmer osv och det känns ju bra att ha också att alla kan följa med i sångerna enkelt. Men vissa verkar ha festprogram också? Vad skriver man på dessa? Hur gör ni?

  • Anonym (Midsommar)
    Emmy skrev 2015-09-01 12:20:19 följande:

    Har nu kollat runt lite på det här med inbjudningskort osv. Hittade en serie på en nätbutik där man kan få inbjudningskort, vigselprogram, placeringskort och tackkort med samma bakgrund och stil. Verkade bra.
    Vi kommer att köra på inbjudningskort, placeringskort och tackkort. Men sedan blev jag fundersam. Vigselprogram tolkar jag som de klassiska man får i kyrkan med psalmer osv och det känns ju bra att ha också att alla kan följa med i sångerna enkelt. Men vissa verkar ha festprogram också? Vad skriver man på dessa? Hur gör ni?


    vi kommer bara ha inbjudningskorten och festprogram i lokalen. 
    eftersom vi inte ska ha bordsplacering så skippar vi placeringskorten och även vigelprogramet i kyrkan.. känns inte så viktigt för oss. 

    men alla är olika..  lycka till
  • JonnaAndre

    Vi gifter oss i augusti nästa år och kommer skicka ut inbjudningskorten i oktober mest för att vara säkra så ingen bokar en semesterresa som vi vill ska komma.

    Har börjat titta på inbjudningskort. Hittade en sida där man kunde beställa några prover på de olika inbjudningskorten :)

  • Nora Barlow
    Nora Barlow skrev 2015-08-23 10:53:17 följande:

    Vi har bestämt datum.

    Bestämt lokal (rådhuset) men inte vigselförrättare.

    Bestämt festlokal MEN hittar inga bord att hyra.

    Kikat på gästlista.

    Tror jag bestämt klänning. Om den ännu finns då vill säga...


    Vigselförrättare bokad. Rådhuset bokat.

    Festen blir hemma, bord ska hyras. Köper lakan för duk och stolsöverdrag.
  • Emelie88

    Jag skulle boka vigselförrättare igår men jag var alldeles för tidigt ute :P 3 månader innan som tidigast bokar dom de så får återkomma i vår igen.

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)