• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • tonecaroline

    Loveit,vi har också samma problem, så svårt tycker jag! Det känns för lite med bara en marskalk och en tärna, men väljer vi några fler så känns det som att vi väljer bort några andra.. tur att vi har ett tag att tänka på det!

  • Ankan

    Vi har bestämt två tärnor och två marskalker, men ingen toastmaster än (har två personer som skulle passa). Vi kommer inte ha en toastmadame eftersom min ena tärna ändå ska hjälpa toastmastern att översätta allt han säger till våra tyska gäster så det kändes onödigt att ha en till person.
    Jag ville ha mina bästa två vänner som tärna, min kille ville först bara ha sin bror som marskalk men tog öven sin bästa kompis när jag berättade att jag ska ha två personer. Så det känns lagom för oss.
    om ni har svårt att bestämma er, fundera på vad ni förväntar er av en tärna/marskalk och vilken/vilka som är bäst lämpade för det. vem har tid och engagemang att hjälpa till både veckorna före och under dagen? vem litar ni mest på? vem VILL ni ha vid er sida? Lycka till! :)

  • JonnaAndre

    Igår träffade vi en fotograf som vi tyckte verkade intressant, duktig och prisvärd.
    Vi gick igenom allt från början till slut, hur vi ville ha det och hur hon då skulle lägga upp det.

    Vi fick en jätte bra feeling så typ 10 min efter att hon gått skickade jag till henne, vi vill att du är med oss under vår speciella dag, vart betalar vi :)

    Så nu har vi bokat vår bröllopsfotograf :)

  • Emmy

    Det börjar kännas som att saker faller på plats nu trots att det är mer än ett år kvar.

    - Datum satt och kyrka bokad.
    - Restaurang för middag och fest bokad.
    - Mina och mannens kläder inköpta.
    - Fotografen bokad.
    - Färgtema bestämt.
    - Gästlistan klar.
    - Budget satt och verkar hålla hittills.

    Närmast väntar besök på restaurangen för att diskutera upplägget lite och att försöka få tag i någon transport till och från kyrkan.
    Jag hade också bekymmer om det här med tärnor och löste det hela genom att helt enkelt bestämma mig för att inte ha någon alls. Vi räknar med att klara oss tillsammans under dagen.

  • Strangershouse

    Nu börjar vår planering på allvar, känns så spännande och roligt! 

    Datumet är egentligen inget speciellt för oss, jag visste att jag ville ha ett vår/försommarbröllop, så juni verkade passa för oss. Sedan har min sambo en förkärlek för midsommar, och om vi ska åka på resa direkt efter bröllopet kunde det inte vara för sent. Sedan var både kyrkan vi ville ha och festlokalen lediga den 11 juni, så då blev det då! 

    Kyrkan är jättefin och samma kyrka som jag konfirmerades i, och festlokalen ligger nära vårt första gemensamma boende, och min pappa jobbade i de lokalerna när jag var liten. Festlokalen var tidigare ett gammalt regemente, så det ser ut som ett gammalt slott, väldigt vackert! 

    Annat som redan är bestämt:
    - Vigselförrättare,
    - Kör under vigseln,
    - En bekant till sambon som ska sjunga och spela på vigseln,
    - Best man
    - Tärna

    Saker som vi påbörjat:
    - Göra en tidsplanering
    - Spika budgeten
    - Inbjudningar
    - Vigselring

    Bara resten kvar, stundtals känns det som att det är lugnt, stundtals känns det som om tiden bara flyger i väg och vi aldrig kommer hinna med allt! Det känns så häftigt att vi påbörjat planeringen av vårt bröllop äntligen! 

  • Anonym (F)

    Idag hämtade jag ut min vigselring! Jag vet att det är tidigt men jag visste vad jag ville ha och både jag och fästmannen tycker det är bra att dela upp kostnaderna under året så nu kan den utgiften bockas av. Jag är jättenöjd och vill ha den på fingret nu, nu, nu! :)

  • Ankan

    Wow, ni har kommit väldigt långt alltihopa känns det som! Nu känner jag att vi verkligen måste ta tag i catering. Klänningssöket har iaf börjat, ska åka till Stockholm i slutet av september och titta även där. Just nu har vi så mycket besök att vi inte hinner med mycket, fokus ligger på STD-korten och hemsidan just nu.

  • tonecaroline

    Ja, gud va långt ni kommit. Själva har vi bokat

    -Lokal

    -MUA

    Haha, det är ungefär det! Men ett år kvar ca så vi hinner nog ändå :) ska prova klänningar i december då de nya kollektionerna kommer ut!

  • Emelie88

    Vi har suttit och letat fotografer men hittar inga som vill göra som vi vill för rimlig kostnad så nu funderar vi på att strunta i det helt. Vi har många vänner som är helt okej fotografer så vi tänkte att de får ta massa bilder under hela dagen så får vi hoppas på att några bilder är fantastiska.

    Kläder till sambon är bestämt helt nu :) klänning till mig ska jag nog börja kolla på nu när vi åker upp till Stockholm i september.

    Borde ta tag i mer saker men det känns så långt kvar även om jag vet att tiden går fort och att man bör va ute i god tid för att få det man vill ha.

  • militärfrun

    Min klänning är på väg, kommer förhoppningsvis nästa vecka! Så spännande att få prova den! Såhär ser den ut bakifrån förutom att dom har lagt till lite mer spets i ryggen och på armarna :)

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)