6 månader kvar nu och vi har ännu inte skickat save the date. De flest av vår vänner vet ju om det men det är nogingen som minnsexakt datum. Det är ju VÅR viktigaste dag, inte deras ;)
Ska skicka ut korten i slutet på månaden och inbjudningar i november.
Har en klänning hemma och ska hämt upp klänning nummer två till middagen i nästa vecka. Måste gå ned typ 3-5kg för att den ska sitt perfekt, får på mig den men märker att den sitter åt lite mkt i höfterna.
Är sååååå besviken på sömmerskan som skulle sy upp min drömklänning, men istället blev det en buttericks klänning utav det. Jag har inte tillräckligt med never att tjafsa om det utn betalar henne ändå. Har precis blivit bättre från utmattningssyndrom och känner inte att pengar är värt ett återfall. Men hon ser inte problemet och tycker den är jätte fin. Suck orkar inte tänka på det.
På måndag ska vi tilwaxholmshotell och prata igenom festen. Vi tänker boka upp ett gäng rum till gästerna. Hur mk rabbat tror ni man kan få? Jag menar, vi äter och dricker för över 40000kr, sängplatserna blir ju eg ren vinst för dem. En natt i dubbelrum med frukost kostr 1400kr ca,kan vi få ner det till 1000kr eller kommer de garva åt oss?
Kyrkan bokade vi förra veckan. Klockan 16.00 blir vigseln, så att vi hinner fotografera innan iom att man inte har så mkt dagsljus att leka med i januari direkt. Juste, måste ringa fotografen också och stämma av. Har inte hörts sen i april nångång så det är nog dags snart.
Sista dilemmat är hår och smink....att göra sjålv eller inte... Har försökt kolla upp men det är snor dyrt och jag är bra på att sminka mig själv, men ibland har jag mre dagar och tänk om det blir just en sån dag och sminket ser kakigt ut? Håret ska mina brudtärnor hjälpa mig med men samma sak där, man kanske är så stressad att allt bara blir fel. Å andra sidan spelar det ingen roll när det är så mörkt ändå kanske haha ingen ser ;)
Hm...det är nog det vi hunnit med hittills. Nu har vi egentligen mest bestämmma meny kvar och mannens kostym samt att infatta min diamant i en ring. A juste och inbjudningar och placering såklart, men det hinner vi lösa allteftersom:)
Kul att läsa om alla andras planering!