• Anonym (längtar)

Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

Hur går det för er andra med planeringen?

Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

• Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Allrakäraste

Hade första motgången igår - och kände mig lite bridezilla-aktig i någon timme, innan jag tog tag i situationen och löste den Flört 
    Fotografen som vi bokade i våras till vårt första datum (som vi sedan fick skjuta på) hade ändrat sitt utbud av tjänster och höjt priserna ganska rejält. Blev sur/arg/ledsen/besviken och började i panik googla på fotografer, men eftersom vi gifter oss i en liten stad finns det inte så många fotografer och tjänsterna de erbjuder varierar i både pris och utförande... Lättade mitt hjärta för en kollega som lugnt sa "Jamen kolla om fotografen ändå kan tänka sig att ställa upp för det pris som ni tänkte från början?". Och när jag ringde fästmannen en stund efter och han sa samma sak bet jag ihop och skickade ett trevligt mail till vår tänka fotograf.
    Såklart så svarade hon att det gick jättebra att bara ta porträttfotografier och vi kunde få samma låga pris som det var tänkt från början Glad Så nu har vi kyrka, lokal, fotograf och klänning på plats! Saknas bara en präst och en plastring från en godisautomat så kan vi gifta oss redan imorgon Flört

• Mylittleflower
    ampe skrev 2015-08-11 14:42:25 följande:
    Vad roligt! Då har vi samma datum!
    Spännande! Vart i Sverige skall ni gifta er? :)
  • ampe
    Mylittleflower skrev 2015-08-11 16:11:25 följande:
    Spännande! Vart i Sverige skall ni gifta er? :)
    Inte alls. Tungan ute Vi gifter oss i Turkiet.
  • Jenni

Vad kul att läsa hur det går för er andra. Det känns bra att se att fler inte har lokal och/eller kyrka 100% klart. Då behöver jag inte känna mig lika stressad över att vi inte har kyrka/vigselplats klart.

Loveit skrev 2015-08-10 21:49:27 följande:

Hoff, vad ni har hunnit med mycket! ;) 

Haha ja kanske men jag kan inte låta bli att börja planera allt möjligt. Vi får se hur länge det håller i sig ;)

Igår bestämde vi att min mamma ska få sy min brudklänning. Hon sydde min systers klänning och jag ska använda kjolen till hennes men sy en egen överdel. Då kommer jag få precis den klänning jag vill ha fast mycket billigare. Gissa om jag är glad :D
  • tonecaroline

Tack för svar @vigsel2016 Glad Har redan försökt att boka kyrkan men de ville vänta, tyvärr kunde de inte säga hur länge. Hade varit skönt med en tid så som du fick @Mylittleflower.  Men får försöka längre fram!
    Jag håller med om att det är spännande och att man vill börja planera lite varstans, min mamma ska också sy min bröllopsklänning. Men först måste det bestämmas vilken modell som passar mig bäst.

• tonecaroline

hmm.. försökte tagga folk, såg att någon annan lyckats med det i en annan tråd haha Jaja ni förstår nog ändå!

• JonnaAndre

Vi har bokat, kyrka och lokal. Fotografen kommer hem till oss den 25/8 och då ska vi diskutera upplägget och se så att kemin stämmer och ev boka henne då.

Jag har även bokat in tårtprovning och vem som ska göra våran tårta. Tror jag hittat hur jag/vi vill att tårtan ska se ut.

Jag har även börjat googla på frisörer som erbjuder brudpaket och ev. kan komma ut till platsen där jag befinner mig innan bröllopet.

Vi ska också snart titta på inbjudningskort, jag vill skicka Save the date-kort men min blivande vill skicka ut inbjudningarna direkt.

Så långt har vi kommit :)

• augusti

6 månader kvar nu och vi har ännu inte skickat save the date. De flest av vår vänner vet ju om det men det är nogingen som minnsexakt datum. Det är ju VÅR viktigaste dag, inte deras ;)

Ska skicka ut korten i slutet på månaden och inbjudningar i november.

Har en klänning hemma och ska hämt upp klänning nummer två till middagen i nästa vecka. Måste gå ned typ 3-5kg för att den ska sitt perfekt, får på mig den men märker att den sitter åt lite mkt i höfterna.

Är sååååå besviken på sömmerskan som skulle sy upp min drömklänning, men istället blev det en buttericks klänning utav det. Jag har inte tillräckligt med never att tjafsa om det utn betalar henne ändå. Har precis blivit bättre från utmattningssyndrom och känner inte att pengar är värt ett återfall. Men hon ser inte problemet och tycker den är jätte fin. Suck orkar inte tänka på det.

På måndag ska vi tilwaxholmshotell och prata igenom festen. Vi tänker boka upp ett gäng rum till gästerna. Hur mk rabbat tror ni man kan få? Jag menar, vi äter och dricker för över 40000kr, sängplatserna blir ju eg ren vinst för dem. En natt i dubbelrum med frukost kostr 1400kr ca,kan vi få ner det till 1000kr eller kommer de garva åt oss?

Kyrkan bokade vi förra veckan. Klockan 16.00 blir vigseln, så att vi hinner fotografera innan iom att man inte har så mkt dagsljus att leka med i januari direkt. Juste, måste ringa fotografen också och stämma av. Har inte hörts sen i april nångång så det är nog dags snart.

Sista dilemmat är hår och smink....att göra sjålv eller inte... Har försökt kolla upp men det är snor dyrt och jag är bra på att sminka mig själv, men ibland har jag mre dagar och tänk om det blir just en sån dag och sminket ser kakigt ut? Håret ska mina brudtärnor hjälpa mig med men samma sak där, man kanske är så stressad att allt bara blir fel. Å andra sidan spelar det ingen roll när det är så mörkt ändå kanske haha ingen ser ;)

Hm...det är nog det vi hunnit med hittills. Nu har vi egentligen mest bestämmma meny kvar och mannens kostym samt att infatta min diamant i en ring. A juste och inbjudningar och placering såklart, men det hinner vi lösa allteftersom:)

Kul att läsa om alla andras planering!

• theell

Vad roligt att läsa om allas planeringar :)

Även jag ska gifta mig nästa sommar, den 30 juli närmare bestämt!
    Längtar otroligt mycket! Vi var på ett bröllop i helgen och har tre till vi ska gå på innan det är dags för oss. Då kan man få lite tips inför sitt egna!

Än så länge har vi kommit på färgtema, det ska troligen gå i lila.
    Vi har bestämt vart ceremonin och festen ska vara. Den ska vara i en herrgård som vi ska titta på idag. Det ska bli så spännande, varken jag eller min blivande har varit där så jag hoppas det är lika fint som på bilderna. Vi ska ha en borgerlig vigsel som min mamma ska hålla i, om hon känner att hon klarar det. Hon har ju nästan ett år på sig att öva :)

Vi har frågat tärnor och marskalk/bestman och dom sa ja :)
    Har även börjat tittat på klänningar till tärnorna.

Vi har även bestämt vilka vi vill bjuda och det blev runt 55 personer. Vi har även "bestämt" bordsplaceringen, beräknat på att alla dom kommer, men det gör dom kanske inte.

Vi har bestämt vilken ring jag ska ha och vet på ett ungefär hur min klänning ska se ut. Min far bor utomlands så vi ska åka dit och köpa den. Men vi behöver titta ut några stycken innan vi åker dit så att dom hinner fixa klart den medans vi är där.

Nu när man skrev ner allt i text märkte jag att vi kommit ganska långt med planeringen. Det kändes inte som det innan! :)

Just det, har tittat lite på hur man ska göra med trycksaker som placeringskort, festprogram och inbjudningskort. Hur gör ni era? Beställer färdiga eller gör egna? Det verkar ju vara väldigt dyrt men jag är och andra sidan inte jätte duktig på att pyssla. Hmm, får se hur jag gör med det. Har ni några tips tar jag gärna emot det!

Kram till er!

• Emelie88

Vi eller snarare jag började göra våra save the date kort igår, de som bor långt bort ska få dom så att de kan planera lite mer. Inbjudningskorten skickas i slutet av vintern. Vi gör inbjudningar och allt själva, dels för att de blir billigare men också för att vi behöver inget flashigt och då är det lätt att göra själv.

Vi kom på fem nya personer som vi vill ha med på gästlistan så nu är vi uppe i 64 men jag är helt säker på att alla inte kommer.

Jag tänkte att jag skulle maila min frisör och se om hon har tid och lust att fixa mitt hår och eventuellt sminka mig och sen ska jag börja leta fotograf också.

Vad har ni för teman? :)

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)