• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Loveit

    Vad spännande militäfrun! :) du måste lägga upp en bild från annonsen och en på din färdiga klänning sen. Tycker det är så roligt att se hur resultaten blir :)

  • augusti

    Ja det är ett av våra "date"-hotell, så det betyder en del för oss att få ha allting där:)


    ampe skrev 2015-08-17 18:33:12 följande:

    Mysigt! Det hotellet är så fint!


  • Ankan
    augusti skrev 2015-08-17 21:07:47 följande:

    Ja det är ett av våra "date"-hotell, så det betyder en del för oss att få ha allting där:)


    Det blir säkert kanonfint! Och underbart att ha den personliga kopplingen till festlokalen.
  • ampe

    Hur långt har ni andra kommit i övrig planering? Musik, dukning osv? Vi har precis beställt/köpt tyg till stolrosetter, såpbubblor osv. Men det är mest för att vi ju ska släpa sakerna till turkiet och vill göra det redan nu, så vi slipper ha med oss så vansinnigt mycket sen när själva resan till bröllopet sker.

  • Ankan
    ampe skrev 2015-08-18 08:23:45 följande:

    Hur långt har ni andra kommit i övrig planering? Musik, dukning osv? Vi har precis beställt/köpt tyg till stolrosetter, såpbubblor osv. Men det är mest för att vi ju ska släpa sakerna till turkiet och vill göra det redan nu, så vi slipper ha med oss så vansinnigt mycket sen när själva resan till bröllopet sker.


    Vi har spikat följande saker:
    - datum
    - vigsel- och festplats
    - vigselförrättare
    - fotografer
    - köpt stora behållare med tappkran för mingel efter vigseln
    - beställt sugrör (var en rabattkampanj, så jag slog till)

    vi jobbar på följande saker
    - save the date kort, som ska skickas ut i augusti, designen är så gott som klar
    - hemsidan som ska vara klar när korten skickas ut
    - brudklänning ska jag prova för första gången på lördag
    - ska kolla med en vän om hon vill göra bröllopstårtan nästa vecka när jag ser henne igen
    - ska kolla med min moster om hon vill sjunga under vigseln när jag ser henne i slutet av veckan
    - vi har redan kollat med en kompis som ska spela musik under vigseln, men inte spikat låtar än
    - en kompis till min tärna har gift sig och har massa tyg över som jag ska titta på och evt köpa i september när jag hälsar på henne

    de nästa viktiga saker vi vill ta tag i:
    - catering
    - musik: dj eller band? vi vet inte än

    dekoration etc. har jag inte tagit tag i, men har massa idéer.
  • Emelie88

    Vi har

    Bokat festlokal

    Bestämt datum

    Skrivit save the date till långväga gäster (de ska bara läggas på lådan)

    Börjat

    Ta reda på hur vi fixar vigselförrättare

    Planera dekorationer

    Titta efter fotograf

    Letar inspiration till kläder

  • Anonym (F)

    Vi har:

    - bestämt datum och preliminärbokat lokal. Vi ska titta på den på söndag så om den är så som vi tänkt oss bokar vi permanent.

    - beställt ring.

    - frågat två nära vänner om att toasta vilket de ville.

    - pratat med min kompis som ska sy klänningen.

    - börjat diskutera mat med min styvpappa som ska laga den. Han och mamma har även börjat spana på prisvärda dekorationer för det är de bra på medan jag och fästmannen är kassa på sånt.

    - berättat för de flesta vi ska bjuda då vi inte tänkt skicka save the date kort.

    - jag har köpt ett par skor på rea.

    - köpt bröllopsbubblor som vi hittade till ett bra pris så många som vi behövde. Sen kom vi på att de kanske inte håller sig så länge. Någon som vet? Annars får vi provblåsa när det närmar sig och fixa nya om det inte blir bra.

    - börjat leta vigselförrättare. Tänkte höra av oss när lokalen är helt bokad eftersom vigseln kommer hållas på samma ställe som festen.

    Det var nog allt för nu! :)

  • helinhanna

    Klänningen hänger i garderoben :)

    Kyrka bokad

    Fotograf är fixad

    Tärna och bestman har tackat ja

    Färger tror jag är check! På dekorationer alltså :)

    Tema är nästan bestämt

    Mat är bestämt

    Vad mer... Hmm :)

  • Nora Barlow

    Vi har bestämt datum.

    Bestämt lokal (rådhuset) men inte vigselförrättare.

    Bestämt festlokal MEN hittar inga bord att hyra.

    Kikat på gästlista.

    Tror jag bestämt klänning. Om den ännu finns då vill säga...

  • Loveit

    Nu har vi toastmaster och toastmadame fixat! Så glad över att de tackade ja! :)

    Gästlistan är vi klara med. Har beställt material så jag kn börja med inbjudningskorten.

    Jag har lite svårt att bestämma mig för vilka jag vill ha som tärnor, samma problem har sambon.

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)