• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • FruS2016

    Axelbandslöst i min värld är med bara axlar. Jag vill täcka mina, med spets eller tyll allra helst. Finns där ett band också (som på t.ex. linnen) så gör det mig ingenting. Är definitionen lik min finns det massor som inte är axelbandslösa, iaf där jag tittat. Ett problem jag dock har är att jag helst inte vill ha allt för djup rygg på klänningen, jag måste kunna ha BH på mig, har också relativt stor byst och litar inte på klänningen, i så fall måste det vara ordentligt med snörning/korsettliknande (och då faller ju helt grejen med djup rygg känner jag), vill inte ha en bröstchock på mitt bröllop...

  • ampe
    Loveit skrev 2015-08-16 20:31:11 följande:

    Har ni hittat någon modell ni vill ha nör det gäller brudklänning? Själv är jag (som många andra) förtjust i axelbandslösa klänningar. Problemet för mig är att mina bröst har försvunnit efter två barn och jag har gansk svårt att acceptera det. Då kan jag inte ha någon bh som hjälper till.. I-landsproblem!


    Jag köpte min klänning igår! Det blev en axelbandslös, ganska enkel klassisk. 

    Kan du inte ha en bra axelbanslös bh under med stoppning som pushar upp brösten lite? Det finns ju ganska många "hjälpmedel" för att fuska upp o ner och allt vad man vill ändra. :)
  • Ankan
    Loveit skrev 2015-08-16 20:31:11 följande:

    Har ni hittat någon modell ni vill ha nör det gäller brudklänning? Själv är jag (som många andra) förtjust i axelbandslösa klänningar. Problemet för mig är att mina bröst har försvunnit efter två barn och jag har gansk svårt att acceptera det. Då kan jag inte ha någon bh som hjälper till.. I-landsproblem!


    Jag har kollat mycket på nätet och på Pinterest och kommit fram till att jag vill ha något åt A-linjen eller smalare, ingen sjöungfruklänning och ingen princessbakelse och framför allt inget släp. Uppe ska det antingen vara axelbandslös eller med V-urringing. Gärna med spets och mjuka tyger, chiffon eller liknande. Problemet är ju att jag har sett så mycket nu men har ingen riktig aning vad som finns i butikerna här i Sverige och vad det kommer att kosta. Så jag försöker att vara öppen och prova lite olika saker, bara för att man gillar en bild vet man ju inte hur klänning ser ut på ens kropp.
    Men tar med lite bilder för att visa hur "drömmen" ser ut, sen får vi tar det därifrån. :) på lördag ska jag prova för första gången!

    Jag tror, som andra också har sagt, att du säkert kan ha axelbandslöst om du vill ha det, idag finns det ganska mycket saker man kan tricksa med, bh utan axelband, inlägg osv. testa dig framåt!
  • tonecaroline

    Jag var lite spontant och kolla klänningar för några veckor sedan, det var inte alls roligt. Mest för att jag har en bild av mig själv då jag gått ner i vikt (förhoppningsvis) inför nästa sommar. plus att är man kort som jag kändes alla klänningar i affären som värsta tälten.
    Tydligen kommer deras nya kollektioner i december så de tipsade mig om att kolla då igen. Egentligen så har jag typ redan bestämt mig, min mamma ska sy klänningen men hade vart bra att prova i butik vilken typ av klänning man passar i.
    Det här är inspirationen iaf!

  • Ankan
    tonecaroline skrev 2015-08-17 09:58:46 följande:

    Jag var lite spontant och kolla klänningar för några veckor sedan, det var inte alls roligt. Mest för att jag har en bild av mig själv då jag gått ner i vikt (förhoppningsvis) inför nästa sommar. plus att är man kort som jag kändes alla klänningar i affären som värsta tälten.
    Tydligen kommer deras nya kollektioner i december så de tipsade mig om att kolla då igen. Egentligen så har jag typ redan bestämt mig, min mamma ska sy klänningen men hade vart bra att prova i butik vilken typ av klänning man passar i.
    Det här är inspirationen iaf!


    Fina klänningar! Tror att det är en bra idé att prova lite klänningar först även om man ska sy själv sen. Även om dem inte är i ens smak så får man väl lite humm om hur man vill ha det :)
    Hade jag inte behövt tänka på pengarna, hade jag helst haft en BHLDN-klänning. De är helt sagolika, tycker jag, men lite för dyra, plus att de inte finns i Sverige och det är så krångligt att beställa och returnera till USA. Men drömma får man!
    Här två av deras klänningar, bilderna är från deras hemsida:
  • tonecaroline

    Åh, väldigt fina och romantiska klänningar, var inne och tittade på hemsidan!
    Ja, man kan ju chansa, men kanske bäst att prova något liknande här i Sverige först Glad

  • Ankan
    tonecaroline skrev 2015-08-17 10:57:54 följande:

    Åh, väldigt fina och romantiska klänningar, var inne och tittade på hemsidan!
    Ja, man kan ju chansa, men kanske bäst att prova något liknande här i Sverige först Glad


    Precis. Hoppas bara jag hittar något liknande som även är betalbart Flört
  • augusti

    vad fina klänningar ni har lagt upp! drömska?

    jag kom nyss hem från möte med vaxholms hotell om vårt bröllop. det gick jätte bra så nu har vi 100% spikat det. så vackert hotell och utsikten är to die for.

    vi har fördrink o mingel i en lokal och middag i en chambre separe sedan dans och fest i en av deras stora konferanslokaler som är så fin! längtar så nu?

  • ampe
    augusti skrev 2015-08-17 18:30:35 följande:

    vad fina klänningar ni har lagt upp! drömska?

    jag kom nyss hem från möte med vaxholms hotell om vårt bröllop. det gick jätte bra så nu har vi 100% spikat det. så vackert hotell och utsikten är to die for.

    vi har fördrink o mingel i en lokal och middag i en chambre separe sedan dans och fest i en av deras stora konferanslokaler som är så fin! längtar så nu?


    Mysigt! Det hotellet är så fint!
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)