• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Marleo
    my.p skrev 2014-12-23 01:37:41 följande:
    Åh, du anar inte vad som väntar! Jag trodde inte jag skulle reagera så mycket mer än att jag skulle bli glad och lycklig faktiskt, haha.
    Men jag kan helt ärligt säga att du kommer förmodligen bli lika tagen på sängen som jag blev och det känns precis som ett överraskningsfrieri skulle göra. (Inbillar jag mig)

    Du har ett helt underbart ögonblick framför dig som inte går att beskrivas med ord. Känslorna du kommer känna i den stunden när din älskade friar till dig och du vet att han har valt ögonblicket för att han känner att "nu kan jag inte vänta längre, jag vill göra henne till min fru." 

    Åh den kärleken vi får från våra livspartners då är underbar.. Min älskade fick inte fram så mycket men det han fick fram tog mig med storm. Shit, jag har inte upplevt nått liknande någonsin i hela mitt liv! Jag avundas dig det du har framför dig. Solig
  • KoA2016
    Marleo skrev 2014-12-23 01:38:43 följande:

    Nu har jag köpt min första brudklänning!!! Skrattande


    Så FANTASTISKT söt och fin! SkrattandeHjärta Wow! Riktigt fin är den! Och så fint det kommer bli med ringarna! Jag tänker mig något liknande som din syster har tänkt att ha som vigselring fast i rött guld tillsammans med en slät rödguldsring som förlovningsring. Vi får se om jag står fast vid det även senare eller om jag hinner ändra mig tills dess att det är dags att beställa.

    ...men alltså, wow, vilken klänning! Drömmer Själv är jag ute efter en i satäng och tea length, gärna lika utsvängd som din festklänning men utan spetsen. (Jag tycker spets är fantsatiskt fint, men det känns inte som så mycket jag...)
  • Marleo
    KoA2016 skrev 2014-12-23 10:43:06 följande:
    Tack! Jag är helt och hållet förälskad i min brudklänning för partyt. Solig
    Det är den sötaste/vackraste korta brudklänning jag sett och jag kommer inte ha några problem alls att släppa loss i den. Helt enkelt perfekt. Hjärta

    Nä, man ska ha det som känns som jag. För den dagen är man ju sig själv fast lite mer extra än vanligt. Lite som en special version av sig själv, sitt dröm jag.  Skrattande

    Mmm, den ringmodellen min syster har är helt underbar! Man hinner ändra sig några gånger innan det är dags, haha. Fast dom viktigaste sakerna brukar man hålla fast vid. Glad
  • KoA2016
    Marleo skrev 2014-12-24 12:00:33 följande:
     Fast dom viktigaste sakerna brukar man hålla fast vid. Glad
    Haha! Mannen, menar du? Flört

    God fortsättning - hoppas att du (och alla andra i tråden) haft en riktigt härlig julafton! Tomte
  • woho
    KoA2016 skrev 2014-12-22 11:20:20 följande:
    Det låter som att ni ändå kommit en bit på vägen redan nu - om ni har kontakt med en präst och en tilltänkt festlokal. Glad Ett kul så länge-göra är ju att leta inspiartionsbilder på kläder ni kan tänkas bära på den stora dagen, fundera kring en preliminär gästlista, vilka som skulle kunna bli toastmasters/ tärnor eller liknande... Om ni vill ha en fotograf kan det också vara något kul att kika på lite olika så att ni har koll på vad ni är intresserade av och så. Om du gillar att pyssla kan ju en grej vara att göra lite olika varianter på inbjudningskort för att komma fram till vilket som bli snyggast, etc. Ja, du ser, det finns en hel del att fundera kring. Och säkert en hel del annat som jag inte tänkt på i skrivande stund. Skrattande
    Fotograf har vi redan hittat en och betalat handpenning till så det är fixat. Gästlistan var självbestämmande då vi bara bjuder släkt plus två vänner och inte har så extremt stor släkt som vi känner att vi vill ha med, men vi blir nog ändå 35-40 st.
    Vi har även kommit fram till att vi ska ha tema färg och blommor då det speglar oss bra och knyter an till det yrke min blivande utbildar sig till Glad
    Och pyssel vill sambons mamma gärna göra och även sminkning, hår och sånt vilket hon har gjort för sina vänner när de har gift sig. 
    Så vi kanske har kommit ganska långt i planeringen ändå. Men det känns inte så Tungan ute
  • woho

    För övrigt så såg i tråden någonstans att det finns en fb-grupp för oss också, men jag lyckades inte hitta den. Någon som kan hjälpa mig? Vore kul att kunna följas där också Glad

  • kochen93
    woho skrev 2014-12-25 20:30:54 följande:

    För övrigt så såg i tråden någonstans att det finns en fb-grupp för oss också, men jag lyckades inte hitta den. Någon som kan hjälpa mig? Vore kul att kunna följas där också 


    Lägg till mig på Facebook: Sarah Koch! Lägger till dig i gruppen då :) den är hemlig, eftersom vissa planerar bröllop som deras vänner inte vet om!
  • my.p
    Marleo skrev 2014-12-23 01:45:08 följande:

    Åh, du anar inte vad som väntar! Jag trodde inte jag skulle reagera så mycket mer än att jag skulle bli glad och lycklig faktiskt, haha.

    Men jag kan helt ärligt säga att du kommer förmodligen bli lika tagen på sängen som jag blev och det känns precis som ett överraskningsfrieri skulle göra. (Inbillar jag mig)

    Du har ett helt underbart ögonblick framför dig som inte går att beskrivas med ord. Känslorna du kommer känna i den stunden när din älskade friar till dig och du vet att han har valt ögonblicket för att han känner att "nu kan jag inte vänta längre, jag vill göra henne till min fru." 

    Åh den kärleken vi får från våra livspartners då är underbar.. Min älskade fick inte fram så mycket men det han fick fram tog mig med storm. Shit, jag har inte upplevt nått liknande någonsin i hela mitt liv! Jag avundas dig det du har framför dig.


    Du fick mig till tårar med ditt svar.

    Jag längtar så, både till just den dagen han väljer att be om min kärlek och mitt liv men också efter att kunna berätta för familj och vänner istället för att gå och hålla inne på all lycka.

    Tills dess får jag njuta av att läsa om alla er andras planer och förlovningar.
  • KoA2016
    my.p skrev 2014-12-27 21:01:55 följande:
    Jag längtar så, både till just den dagen han väljer att be om min kärlek och mitt liv men också efter att kunna berätta för familj och vänner istället för att gå och hålla inne på all lycka
    Det håller jag verkligen med om - men snart är det också vår tur! (Synd bara att tålamodet är så dåligt ibland...)  Glad
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)