• thomazine

    Skånebrudar 2013

    Mitt nyaste (Och numera enda!) nöje är att planera vårt kommande bröllop! Just nu känner jag att min blivande make och övriga i umgänget får sår i öronen av mitt bröllopsprat. Tänkte därför kolla om de finns några blivande brudar här som vill agera bollplank och inspo fram till våra Stora Dagar?! :) Jag bor utanför Lund och vi gifter oss hösten 2013

  • Svar på tråden Skånebrudar 2013
  • johanson

    Har hittat klänning för 2000kr. (tycker det var ett bra pris i butik) Ska dock göra lite ändringar på den så det kommer landa på några hundra till.

    Ska få besked om en vigselförättare nu i veckan. (Spännande)

    Håller på med inbjudningskort...

  • Flixon

    Fina inbjudningar, Kakan och Kroatien!

    Här rullar det på, betalade handpenningen till lokalen idag! Maten börjar ordna upp sig, förrätten är i princip färdig, och huvudrätten har en kock-släkting erbjudit sig att ordna (och han är fantastiskt duktig, haft egen restaurang i Malmö och jobbat på flera stora, kända restauranger runt om i världen!). Fick ekonomiska bidrag från familjen i julklapp, mer än vi någonsin trott och väntat oss!

    Inbjudningarna ska snart fixas, allt material (utom frimärken :P) är inhandlat och designen i princip färdig. 

  • FrökenMäkelä
    Ememem skrev 2012-12-23 22:45:00 följande:
    Hoppar också in i denna tråd, vi ska gifta oss den 31 aug 2013 på flädie mat & vingård utanför Lund. Vi har bokat kyrkan i flädie då vi ville ha nära mellan kyrka och festplats så att våra gäster kan promenera däremellan. Sen har vi bokat band till kvällen och fotograf. Jag har även köpt min klänning då jag hittade min favoritklänning i rätt storlek på tradera till halva priset. Nu är det dags att börja med inbjudningskorten men vet inte alls hur vi vill ha dem. Kul att ha ett bollplank!

    Vad är det för band ni bokat? Vi vill också ha ett live band på vårt bröllop men tycker det är svårt att hitta. Man vill ju gärna kunna lyssna på litet smakprov på hemsida eller youtube så man inte bokar grisen i säcken typ.


    Vår layout till inbjudningskorten är färdig gjorde den sista biten i mellandagarna på jobb och skulle skriva ut dem i helgen men så är inte teckenstorlek, radavstånd osv samma på vår egna hemma skrivare :( Så jag vet inte riktigt hur vi ska lösa det nu. Är ändå ca. 30 inbjudningar som skall skrivas ut +info på baksidan...


    Hade gärna fått ut korten till de utländska gästerna i slutet januari början av februari.

  • Pillan

    FrökenMäkelä! Spara som pdf på din dator hemma och sen öppna pdfen på jobb så tror jag inte det ska bli några problem? Eller kontrollera att du har samma version hemma som på jobb...

  • FrökenMäkelä
    Pillan skrev 2013-01-02 18:57:31 följande:
    FrökenMäkelä! Spara som pdf på din dator hemma och sen öppna pdfen på jobb så tror jag inte det ska bli några problem? Eller kontrollera att du har samma version hemma som på jobb...

    Tack för tipsen! Har inte alls tänkt på förrens just nu denna sekunden att det är olika versioner av Word jag har hemma och på jobb. Men jag har bärbar på jobbet så jag kan ju ta med den hem och testa om det fungerar. Har ju trots allt köpt färgpatron för 200kr så trist om den ska bara torka in och gå till spillo. Fungerar det inte så ska jag testa som du skrev spara till pdf.


    Tack tack tusen tack för din hjälp!!

  • Pillan

    Jaha, du skulle skriva ut hemma. Läste tvärt om innan ;) jaha, blir ju sak samma! Lycka till!

  • Kitty85

    Vi har bokat en fotograf som heter Therece. Googla Atelje Hodan, så hittar du henne. Gillar hennes bilder jätte mycket. Hon känns engagerad, vi har pratat i telefon o hon ställde frågor om bröllopet o så. Jag är inte bekväm framför kameran men tror hon kan få till roligt fina bilder...även på mig:)

  • sarahtroh

    Hej hej!!

    Vi har varit förlovade i lite mer än ett år och bestämde att efter nyår ska vi börja planera för ett bröllop. Plötsligt har mamma hjälpt till och det mesta är planerat för, utom en bokad kyrka. Hade tankar på ett augusti/september bröllop men blev övertalad att 18 Maj skulle vara fint. Imorgon bitti (senare imorgon bitti hehe) ska jag ringa och se ifall Arlövs Kyrka är ledig. Bor i Malmö men har en lokal i närheten av Arlövs kyrka som skulle vara gångavstånd!!

    Eftersom jag är student är vår budget jättetajt men det verkar lösa sig. Jag tänker endast beställa brudbuketten, sen tänkte jag svepa Möllan på blommor den morgonen (eller iaf skicka någon till att göra det)

    Gör nästan allt själv men det kan väl bli skojj?? Någon annan som kör budget??

    Mitt största problem just nu är ringarna. Jag använder knappt min förlovningsring (gult guld m diamanter) och skulle hellre köpa något billigare men det går inte h2b med på, så får väl sälja något här hemma, tv kanske haha?


    Allt känns helt overkligt - vi hade egentligen planerat ett bröllop i Libanon, men tycker synd om mina föräldrar så det måste bli ett kyrkligt här också. Kul att läsa allas inlägg, bra spridning på orterna (fast Lund verkar överrepresenterat ;) hehe)

    Nej jag bara "babblar" på, e väl fortf lite hypad


    :D

  • sarahtroh

    Och Kroatien2013, det där med att gästerna ska vara sysselsatta är svårt, men ett tips är att ha ett ställe där alla får ett foto taget på sig själva (som sen brudparet får) vissa gäster spexar till det lite, andra håller sig lite lugna.. annars tycker jag "lektipsen" på denna sidan är jättebra!!

Svar på tråden Skånebrudar 2013