• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • MH2014

    Här är vi, jag och min man!!



    Kvällen var toppen på många vis! Något vi aldrig kommer att glömma,,men som vi kommer att göra om!!Glad Givetvis med varandra, för detta var så roligt och häftigt!

     


     
  • Anna125

    'MH2014 - ni är verkligen jättefina!!:) har följt tråden för lite tips o insåg nu va litet Västerås är!:) Massa grattis till er från gamla grannen på oxbacken :) såg ju bilderna på fb också, mycket stiliga barn!:)

  • Ello

    Hur går det för alla?
    Vi fick hem tärnklänningen i veckan (från jenjenhouse). Jag har inte sett den live men tärnan är väldigt nöjd med kvaliteten. Så då är det ytterligare ett "check". Skrattande

    Annars så väntar jag på att få information om bordstorlek i lokalen så att jag kan börja beställa dukar och sånt.

    Karln och jag har också bestämt hur själva vigseln blir och vilka solosånger och psalmer vi vill ha. Måste väl prata med prästen också så klart, men tror inte det kommer vara några problem.

    Det faller väl på plats mer och mer nu. Ska provbaka tårta också någon dag. Är ju en stund kvar men tiden går fortare än man tror. Ska börja med festprogram/borsplacering också någon dag. Mycket jobb men tror nog att vi får till det. :) Snart ska vi väl också ta ett slutligt beslut på maten och hur mycket dryck som ska köpas etc.

    Nåväl. Hur går det för er andra?

  • Anna125

    Vi börjar få koll på läget! Vi ska ju ha vår fest på gaggeska gården o va där igår o pratade igenom allt från meny till dukning, tider o utsmyckning :) vi ska provsmaka menyn o viner om en månad. Tärnklänningar fixade samt hyrt klädsel till min karl. Vi har skickat ut inbjudningar o börja skissa på festprogram o bordsplacering. Hotellnatt bokad o även skjuts från kyrkan. Det stora som är kvar är min klänning! Jag har beställt den från USA men börjar bli lite nervös nu när det närmare sig, borde komma nu i mars. När den kommer utgår jag från att jag måste justera lite. Pratade med ruths om det när vi va där o fixa kläder till karln för några veckor sen o då lät det lite osäkert om de skulle ha tid o möjlighet. Någon som har nå tips annars på sömmerska som inte är ruths eller uruslas? Har även beställt klänningar till våra brudnäbbar som borde komma nästa vecka men dessa borde nog passa. Sen är det blommorna kvar men det tänkte jag försöka boka nån florist i veckan.

  • Ello

    Jag ska lämna in min hos skräddaren som ligger mitt emot där systembolaget låg på stan. Jag tror myrornas låg där en stund också. Ganska nära Ursulas... minns inte gatunamnet.

    Jag har hört att han ska vara bra så jag hoppas på det bästa. Skrattande

  • fruLjunggren

    Jorå, känns som att vi är i fas. Det som är kvar att planera är väl egentligen bara maten. Såklart mycket kvar att pyssla ihop som tex göra klart alla inbjudningar och så..men vi har iaf koll på hur slutresultatet ska bli.


    Sjuk beslutsångest över klänningarna bara. Har en som till utseendet verkligen är precis som jag vill ha den..och en annan som passar min kroppstyp mycket bättre. Vi får väl se..ca 7kg kvar att gå ner så får hoppas att jag kan välja vilken av klänningarna jag vill sen.

  • MsThezzizen

    Jag är konstant i ofas känns det som. Idag ska vi fortsätta vår jakt på tårta har vi tänkt, ställe nr två hägrar.. har mailat iväg lite frågetecken till feststället... Som jag hoppas hjälper oss.. ska försöka klargöra allt med ringarna på torsdag. förbereda för att göra ljuslyktor snart.. massa att göra!!!! Fast det har ändå lossnat lite känns det som, barnens kläder och mina skor är största ångesten nu. Förstår inte hur jag ska kunna hitta ett par bra, snygga och inte hutlöst dyra skor... Anna: hur stora brudnäbbar har du? Vad är det för klänningar?

  • fruLjunggren

    Ja klänningar till barnen har vi också kvar. Har hittat jättefina på etsy.com som jag tror att jag kommer beställa. Ska bli spännande att se om dom kan stå kvar där framme. Den äldsta gör det kanske..men den minsta..mycket osäkert haha. Dom kommer att vara nästan 2 och 5 år :)

  • fruLjunggren


    Så här ser min klänning och barnens klänningar ut.. om det nu blir den klänningen :p Tärnorna (3st) kommer ha korta klänningar i typ samma färg som banden på näbbklänningarna.


     

Svar på tråden Brud 2014 Västmanland