• MH2014

Brud 2014 Västmanland

Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

• Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • MsThezzizen

MH2012  Fina bilder!!! Gillar dem alla...    Ska du göra håret nånstans?

Sitter här med sån ångest över det här med hårgrejen!!!!!!!!!!!!!

Ska försöka samla ihop lite inspiration och skicka till vår festordnare så hon kunde se vår tanke ang dukningen

• Ponduss
    fruLjunggren skrev 2014-01-03 12:55:22 följande:

Hoppar in här jag med. :)

Vi gifter oss den 26 juli i ängsö kyrka.

Sjukt nervös redan. Kan inte ens se ett bröllop på tv utan att börja böla. Livrädd att jag ska grin ihjäl mej på mitt eget och inte ens kunna säga efter prästen. haha, kommer vara ett vrak när det är dags.

Haha, jag kan inte heller se nåt bröllops-klipp utan att börja böla, men jag kan heller inte stå emot att gå in på youtube och kolla massa klipp, hehe. Jag tror garanterat att jag kommer böla på vårt bröllop. Jag ska dessutom sjunga för min blivande under vigseln, är så rädd för att jag kommer böla då så jag inte kan sjunga.
    MsThezzizen skrev 2014-01-09 12:01:07 följande:
    Pondus: superfin klänning, vart har du hittat den någonstans? Och för vilket pris? jag är ute o letar frisör o smink jag också.... Min frisör skall sluta! Dålig tajmning,! Jag vet att de har en duktig makeup-artist på kloak.. Vad har ni valt för fotograf?
    Tack, den har jag provat hos Ursulas, den kosta ca 8000 har jag för mig. Jag har kollat upp Harmoniq, tänker troligtvis sminka mig där. Deras  brudsminkning kostar 500, eller är det för billigt så det blir misstänksamt?
    Vår fotograf heter Jon, här är hans hemsida www.jonboren.se
  • Ponduss
    MH2014 skrev 2014-01-10 09:01:35 följande:
    Härligt! Ni har kommit långt :) Vad tvear du inför klänningen om? 
    Det jag funderade på var ifall jag skulle beställa likadan fast kinakopia. Men min blivande har sagt nu att jag borde köpa från butik så jag vet vad jag får. Tur att han inte är snål, haha.
  • Ponduss

Hihi, jag såg nu att jag och min blivande Tobias är "Veckans Par" här på bröllopstorget. <3

• Maria466
    Ponduss skrev 2014-01-14 15:50:27 följande:
    Hihi, jag såg nu att jag och min blivande Tobias är "Veckans Par" här på bröllopstorget. <3
    Grattis vad kul
  • MH2014
    MsThezzizen skrev 2014-01-13 13:49:05 följande:
    MH2012  Fina bilder!!! Gillar dem alla...    Ska du göra håret nånstans?

Sitter här med sån ångest över det här med hårgrejen!!!!!!!!!!!!!

Ska försöka samla ihop lite inspiration och skicka till vår festordnare så hon kunde se vår tanke ang dukningen
    TaackGladJag gör håret hos Josefina på Salong Hantverkargatan 2, hon kommer även att göra mitt smink (hon erbjuder sig, brukar inte göra det på sina brudar fast hon har utbildningen)

Hur går det för dig med frisör val? har du kollat hos några? Många har ju ex Facebook sidor och kan där lgga upp lite dem gjort innan så du får ett hum om vad de kan.....
  • MH2014
    Ponduss skrev 2014-01-14 08:47:58 följande:
    Det jag funderade på var ifall jag skulle beställa likadan fast kinakopia. Men min blivande har sagt nu att jag borde köpa från butik så jag vet vad jag får. Tur att han inte är snål, haha.
    jag säger Nej till kinaklänning!!! jag beställde ju två på prov föröver ett år sedan, ALDRIG. är inte i närheten så fina som i butik, om man tittar på de exklusiva märkena då. nån chiffong får de säkerligen till OK.
    Har du beställt den?
  • Ponduss
    MH2014 skrev 2014-01-15 11:00:45 följande:
    jag säger Nej till kinaklänning!!! jag beställde ju två på prov föröver ett år sedan, ALDRIG. är inte i närheten så fina som i butik, om man tittar på de exklusiva märkena då. nån chiffong får de säkerligen till OK.
    Har du beställt den?
    Ja, jag har hört många som sagt också att just spets kan se hemskt ut, så jag köper den nog hos Ursulas. Dock så är jag mitt i en viktnedgång så vet inte exakt när jag borde köpa den. Tänk så blir den förstor tillslut :/
Svar på tråden Brud 2014 Västmanland