• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • Wanna

    Hej på er!


    Vi gifter oss i Ängsö Kyrka i slutet på april.


    Nu slog det mig att jag inte vet hur många som går in i den kyrkan.... någon som har koll?

  • Ponduss

    Så vi är några som ska gifta oss i badelunda ändå =) Jag älskar den kyrkan och miljön runt, kommer bli perfekt!

    Idag har jag och min blivande varit och köpt en kostym till honom, han är så snygg i den! <3



     Tidigare i veckan var jag och beställde min klänning också och den skulle komma redan på tisdag, hihi!
  • milla87
    Maria466 skrev 2014-02-23 19:36:18 följande:
    Våra  inbjudningskort 


    Fint kort! Roligt med något lite annorlunda. Sambons moster kommer att göra inbjudningskorten. Jag har sagt att jag vill ha lila tema och möjligtvis lite guld, så får se om hon kommer med lite alternativ Kommer ni ha catering? Vi blev rekommenderade Cecilias catering, men nu har vi bestämt oss för att göra egen buffé :) Det är tydligen Cecilas catering som har varit med och bestämt allt som skulle köpas in till Badelunda kyrkskola, porslin och dylikt :)
  • milla87
    Ponduss skrev 2014-02-22 13:54:13 följande:
    Så vi är några som ska gifta oss i badelunda ändå =) Jag älskar den kyrkan och miljön runt, kommer bli perfekt!

    Idag har jag och min blivande varit och köpt en kostym till honom, han är så snygg i den! <3


     Tidigare i veckan var jag och beställde min klänning också och den skulle komma redan på tisdag, hihi!
    Fin kostym! Vi ska nog börja leta efter kostym snart. Jag ska se om jag kan få mannen att köpa mörkgrå istället för svart, tror nästan det är snyggare :) Badelunda kyrka verkar populärt. Vi bokade den utan att ha sett den, men när vi sen var där så kändes det helt rätt. Så skönt också att vi ska vara i Badelunda kyrkskola efteråt, så man bara kan promenera över. :)
  • Maria466
    milla87 skrev 2014-02-23 19:47:48 följande:
    Fint kort! Roligt med något lite annorlunda. Sambons moster kommer att göra inbjudningskorten. Jag har sagt att jag vill ha lila tema och möjligtvis lite guld, så får se om hon kommer med lite alternativ Kommer ni ha catering? Vi blev rekommenderade Cecilias catering, men nu har vi bestämt oss för att göra egen buffé :) Det är tydligen Cecilas catering som har varit med och bestämt allt som skulle köpas in till Badelunda kyrkskola, porslin och dylikt :)
    Vi har rockabilly tema Glad så det blir mycket prickigt i dekorationerna på borden
    Vi anlitar AT catering.  
  • fruLjunggren

    När vi bokade så har jag för mej att hon sa ca 100 personer. :)


    Wanna skrev 2014-02-21 18:39:46 följande:

    Hej på er!


    Vi gifter oss i Ängsö Kyrka i slutet på april.


    Nu slog det mig att jag inte vet hur många som går in i den kyrkan.... någon som har koll?


  • Wanna
    fruLjunggren skrev 2014-02-25 07:54:26 följande:
    När vi bokade så har jag för mej att hon sa ca 100 personer. :)
    Gu vad bra! Vi kommer nämligen ha dubbelfest, alltså middag på kvällen för de nämsta typ 30st, och fika dagen efter för grannar, jobbarkompisar och vänner. Och nu ramlar anmälningarna till fikat in. Och många vill komma till kyrkan med :). Det hade jag inte ränat med. Men då ska vi nog få plats allihopa. Det känns bra.
  • Ponduss
    milla87 skrev 2014-02-23 19:50:18 följande:
    Fin kostym! Vi ska nog börja leta efter kostym snart. Jag ska se om jag kan få mannen att köpa mörkgrå istället för svart, tror nästan det är snyggare :) Badelunda kyrka verkar populärt. Vi bokade den utan att ha sett den, men när vi sen var där så kändes det helt rätt. Så skönt också att vi ska vara i Badelunda kyrkskola efteråt, så man bara kan promenera över. :)
    Ja, vi tänkte också att han skulle ha en mörkare grå kostym först, men så provade han denna o tyckte om den bättre än den mörkare =) Hehe vi bokade också kyrkan utan att ha sett den, bara bilder. även kyrkskolan utan att sett den. Men i helgen hade de Loppis där i kyrkskolan så då åkte vi dit, så perfekt lokal! Efter det så smet vi in i kyrkan också och den var så mycket finare live än på bilderna, så mysig! =)
Svar på tråden Brud 2014 Västmanland