• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • MH2014
    Ponduss skrev 2014-01-02 11:19:39 följande:
    Hej alla brudar, i år är vårt år! =D Den 30 Augusti är datumet som jag kommer få kalla mig Fru, hihi!

     
    Härligt! Ni har kommit långt :) Vad tvear du inför klänningen om? 
  • MH2014
    fruLjunggren skrev 2014-01-03 12:55:22 följande:

    Hoppar in här jag med. :)


    Vi gifter oss den 26 juli i ängsö kyrka.


    Sjukt nervös redan. Kan inte ens se ett bröllop på tv utan att börja böla. Livrädd att jag ska grin ihjäl mej på mitt eget och inte ens kunna säga efter prästen. haha, kommer vara ett vrak när det är dags.


    Välkommen ht!
    Har ni pratt om hur ni vill ha eran dag? :) 
  • MH2014
    Maria466 skrev 2014-01-06 21:55:34 följande:
    Nu ska vi se.......
    Sä här ligger vi till.....
    Badelunda Kyrka bokad 7/6 Kl 14:30
    Badelunda Kyrkskola bokad för festen
    Gästlistan så gott som klar bara några adresser som saknas
    Vi har bestämt oss för att ta en kuvertavgift men beloppet ej bestämt än. 
    Tärnor blir mina kusiner
    Solister i kyrkan blir  också kusiner till mig
    Brudnäbbar blir min brors 3 åriga dotter och min m2b:s  brors son 
    Min, tärnornas och brudnäbbens klänning ska min m2b:s moster sy 
    Temat blir 50-tal/rockabilly 
    Prästen ringer jag imorgon
    Ni har oxå kommit långt!!
  • MH2014
    MsThezzizen skrev 2014-01-09 12:01:07 följande:
    jag är ute o letar frisör o smink jag också.... Min frisör skall sluta! Dålig tajmning,! Jag vet att de har en duktig makeup-artist på kloak..
    Nu skall jag strax iväg och hämta våra inbjudningskort! Och sen vidare för att boka mat och budget på faststället!
    tipsar om Made By, på köpmangatan-har hellösning!

    Hur gick det? Glad
  • MH2014

    Här närmar det sig, 1 månad kvar imorgonFörvånad

    Det mesta känns klart,,eller nja egentligen inte, hahaha! Jag kan inte bestämma mig för klänning???!!! Har ju en men den känns inte riktigt så som jag skulle vilja, trots att den är urvacker. Funderar på att köpa hem en från england, som jag provat men den är inte 100%,,men då har jag valmöjlighet på stora dagen FlörtOch eftersom jag inte bestämt klänning så är ju inte smycken och stling spikat heller, eller köpt!

    hahahahha,,tur man inte gör sådana här tillställningar oftaGuld i mun

  • MH2014

    Nja, nej inte riktigt men har gått parellklass med frisörer där, och det är ett härligt tjejgäng!

  • MH2014

    Madde är en riktig klippa och väldigt duktig!
    tänkte mer att det nog är skönt att få allt på samma ställe.
    Annars har du Bonnie & Clyde och Sofie, hon samarbetar med en MUA Linda och dem är riktigt duktiga på sitt! har nog mer förmånliga priser än made By

  • MH2014

    Så, nu sitter jag vid en data och kan dela med mig av bilder på inspiration och hemmapyssel  Glad

    Här är våra champagneglas som vi satt kristaller på.



    Några av alla sprayfärgade glas/vaser. Vi kommer ha ranunklar, vita tulpaner och videung (antagligen)


    Ramfonten vi köpt från en hemsida, denna har vi på vår inbjudning som är ett stående a4. På vitt naturpapper och så har jag sotat kanterna med svart och satt kristaller i blommornas mitt.


    Pimpat blockljus i olika storlekar med pärlor och kristaller. Limmat med ljuslim. Inget ljus är det andra likt. Dessa ska stå på mindre speglar runt om på serveringsborden. Kommer även att i fönstrena ha ljuspåsar med ledljus.


    Våra dryckeshållare vi tänkte blanda olika "bål" i för fri påfyllning.


    Detta är ett av våra inspirationsfoto till vår mingelmat/fingerfood. Vi ska träffa kocken imorgon som nog kommer få mycket fria händer men vi ger lite inspiration. Alla "snittar" kommer serveras på silverbrickor i olika höjder, då vi limmat fötter på dem, och/eller på speglar.


    En osttårta kommer finnas med kex och marmelad. Sötsak i form av små portions chokladtårtor med rom marinerade hallon kommer med att finnas. De är gudomliga! (vi gillar egentligen inte tårtor/bakelser så mycket)


    Ev min bukett, OM jag har någon. Annars ev bara nån/några ranunkler.


    Så, hoppas jag inspirerar någon. Och nu kanske ni får en klarare bild av vår mingelvigsel Skål
Svar på tråden Brud 2014 Västmanland