• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • MsThezzizen

    Här går det också framåt Våra inbjudningar är beställda idag! Jag har en vigselring liggande hemma i skåpet . Och om en vecka ska vi planera mat o fest i detalj där vi skall vara!

  • Ponduss

    Hej alla brudar, i år är vårt år! =D Den 30 Augusti är datumet som jag kommer få kalla mig Fru, hihi!

    Jag och min blivande bestämde oss för giftermål för drygt ett år sedan men det är nu det börjar kännas som att det är på riktigt i och med att det är mer och mer grejer som bokas och köps in.

    Än så länge har vi bokat Badelunda kyrka och festen på deras kyrkskola. Catering har vi bokat AT Catering. Fotograf kommer vi ha 2 olika, en proffessionell som är kompis till min blivande. Han kommer ta våra porträttbilder. Sedan i kyrkan och på festen har jag en kompis som kommer ta bilderna, hon är hobbyfotograf och är väldigt duktig.

    Ringarna beställde vi nu under mellandagsrean på Albrekts guld, 50% på min ring och 25% på min blivandes, very nice price! 



    Tärnornas klänningar är även de beställda från Nelly på deras mellandagsrea, jag hade först tänkt att de skulle ha burgundy färgade klänningar men när jag såg denna klänning så blev jag helt kär i den så då beställde jag direkt. Marskalkerna och min blivande ska däremot få ha en slips i burgundy. Dem har vi köpt på Ebay, 80 kr för 3 slipsar.


    Även jag har hunnit prova klänning och jag tror att jag bestämt mig för en sjöjungfrumodell i spets som jag blev helt kär i.


    Manikyr och fransförlängning har jag bokat in hos en kompis till en kompis. Det ska bli så spännande med fransförlängning tycker jag. Skönt att slippa hålla koll på att lösfransarna sitter där de ska.
     
    Just nu håller jag på att kika lite smått på vart jag ska boka in sminkningen, någon som vet nåt ställe där de är duktiga?

    Hehe, jag inser nu när jag skriver över hur långt man har kommit egentligen, i planeringen, det känns helt underbart!

     
  • fruLjunggren

    Hoppar in här jag med. :)


    Vi gifter oss den 26 juli i ängsö kyrka.


    Sjukt nervös redan. Kan inte ens se ett bröllop på tv utan att börja böla. Livrädd att jag ska grin ihjäl mej på mitt eget och inte ens kunna säga efter prästen. haha, kommer vara ett vrak när det är dags.

  • Maria466

    Nu ska vi se.......
    Sä här ligger vi till.....
    Badelunda Kyrka bokad 7/6 Kl 14:30
    Badelunda Kyrkskola bokad för festen
    Gästlistan så gott som klar bara några adresser som saknas
    Vi har bestämt oss för att ta en kuvertavgift men beloppet ej bestämt än. 
    Tärnor blir mina kusiner
    Solister i kyrkan blir  också kusiner till mig
    Brudnäbbar blir min brors 3 åriga dotter och min m2b:s  brors son 
    Min, tärnornas och brudnäbbens klänning ska min m2b:s moster sy 
    Temat blir 50-tal/rockabilly 
    Prästen ringer jag imorgon

  • MsThezzizen

    Pondus: superfin klänning, vart har du hittat den någonstans? Och för vilket pris? jag är ute o letar frisör o smink jag också.... Min frisör skall sluta! Dålig tajmning,! Jag vet att de har en duktig makeup-artist på kloak.. Vad har ni valt för fotograf? Maria466, vart skall ni bo någonstans. vi velar med boendet, om det är värt att bo ngnannanstans eller bara krångligt.. välkommen FruLjunggren! Nu skall jag strax iväg och hämta våra inbjudningskort! Och sen vidare för att boka mat och budget på faststället!

  • Maria466

    Prästen jag ville ha hade ingen möjlighet så vi kommer bli tilldelade en präst istället. Bara hoppas på att personkemin stämmer

Svar på tråden Brud 2014 Västmanland