• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • MH2014

    Har hittat ett par skor som jag klickat hem,,får vi se om hur dem känns. En vigselring överraskade min kära med i onsdags, exakt 5månader innan vår dag. Jag blev helt rörd!! När han friade valde jag att bara ha en ring så vi la all krut och pengar på den, men sen har tanken smugit sig på att jag ev skulle vilja ha en vintage ring. Så karln har köpt en antik, preowned diamantring som får fortsätta sin historia med oss.. Alltså, jag är så lycklig!

  • MH2014

    Så lite bilder ifrån migGlad

    Mina funderingar just nu är styling.
    Bara älskar denna stora hårblomma och det är väldigt mycket jag. Det som gör att jag tvekar är att jag får nog göra avkall på annan utsmyckning då blomman tar rätt mycket uppmärksamhet..++ Eller vad säger ni??



    Annars är ett alternativ att sätta styckblommor till en stor klase. antingen vid en uppsättning eller utsläppt beach hår... synpunkter?


    Ett stort statement halsband är oxå är grym favvo!! I love! men då måste jag göra avkall på håraccessoarer..
    Vilket fördrar ni??


    Här är föresten skorna jag beställde hem, har ej kommit än så vet inte hur de sitter på foten, så inte hundra % att det blir dessa än. Men attans vilka puddingar!! Mina skor kommer ju synas då klänningen är kortare fra,.


    Här är föresten en dålig bild på min klänning!! Vad tycks, passar den vårt avslappnade old hollywood tema??
    Har dock inte köpt något midjeband än,,men blir nog svart eller blingbling.


    Så var lite funderingar från mig.
    Nu har ni ju sett min klänning och får gärna komma med inputts och tycke!?
    va ärliga jag är inte den som blir osäker och sårad, jag är van att inte bli förstådd i min tokighet iblandFlört Vissa jämför min stil med Carrie i SATC, haha. (som jag inte ens följde när det gick på tv)Skål
  • xanthine

    I helgen fick vi veta att vårt värdpar av olika anledningar inte kan vara värdpar längre. Tjejen skulle dessutom vara min brudtärna.... Jag har gjort inbjudningarna själv och är nästan klar - där står deras kontaktuppgifter. Blev lite bridezilla-varning på mig kändes det som. Såg liksom inte lösningen på problemet.

    Men, vi sov på saken och då kändes det bättre. Det gamla värdparet har gått med på att ta emot samtalen för dom som vill anmäla tal och spex för att jag inte ska behöva göra om 70 inbjudningar. Min svägerska med man kommer bli vårt nya värdpar och en kollega/god vän kommer agera brudtärna. Så nu är det lugnt igen!

    Jisses, blev lite nervös där ett tag :) 

  • MH2014

    Usch vad tråkigt!! Och att du blev av med en tärna, hoppas det ordnar sig!! Och skönt att ni hade andra som glädjiligen ställde upp :)

  • MsChevy
    MH2014: tycker du ska satsa på blomklase i håret o ett enkelt halsband Glad o den sista bilden med blomklasen bakom örat var jättefin!

    xanthine: usch då, vilken jobbig ändring, men vilken tur att ni hittade en bra lösning ändå!

    Här har inte hänt så mycket, jag är sjukskriven pga utmattningssyndrom/utbränd. Varje dag är en kamp just nu och hur gärna jag än skulle vilja fortsätta med bröllopsplanerna så finns det inga möjligheter att spara undan pengar till det nu Gråter  så just nu känns livet inte alls så himla kul....
  • Lenaerik86

    Hej! Vi gifter oss 24 maj i Fellingsbro kyrka! Har planerat bröllop ganska länge men har nyss ändrat oss så att vi gifter oss i min hemstad Fellingsbro som har världens finaste kyrka Glad med bara familj och närmaste vänner och sen har vi en större middag och fest på Långholmen i Sthlm. Men nu kan jag iaf hänga i den här tråden också!

  • xanthine

    MH2014, jag var så uppe i min egen katastrof att jag glömde kommentera bilderna du lagt upp. Jag tycker att du ska köra på det stora halsbandet - det var jättesnyggt. Och sen ha några mindre blommor i den bakre delen av håruppsättningen Just det där med hår och smink tycker jag är svårt. Funderar på att anlita Harmoniq. Med konsultation skulle det kosta ca 3300kr. Hur gör ni? Vill ju gärna komma undan liiiite billigare men samtidigt inte tumma på kvalitén. Vill ha en helhetslösning med hår och smink från samma ställe.

  • perlan

    Hallå alla blivande brudar!Vi har bokat de flesta viktiga grejer inför bröllopet. Vårt krux nu är att hitta en bra fotograf till ett rimligt pris. Har ni någon att tipsa om? Alt. kanske någon känner en hobbyfotograf som är väldigt duktig o kan tänka sig att ställa upp mot betalning? Vi börjar bli lite desperata! De som vi kontaktat är antingen svindyra, upptagna eller väljer helt enkelt inte att svara.5 juli smäller det!!     

Svar på tråden Brud 2014 Västmanland