• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • MsChevy
    missH skrev 2013-07-14 18:04:47 följande:
    Okej, har aldrig varit med om att det skickats ut svarskort, alltid att man ska o.s.a till ett telnummer eller mailadress, därför jag blev fundersam om man "bör" skicka med svarskort. Är det vanligt?
    Bra fråga, det har jag oxå undrat! Men jag tror att det är kutym att skicka med det när det är bröllopsinbjudan. Vi kommer nog skicka med OSA-kort till våra äldre gäster som inte kan med internet o sånt och till de yngre skippar vi det. Hälften av våra 90 gäster kommer från Norge så det är enklast o billigast att använda sig av internet. 
  • MH2014

    Många skickar ju ut "spara datumet" nu för tiden långt i förväg och sedan inbjudan lite närmare. Osa-kort känns som om man väljer till de äldre gästerna (har dock aldrig fått ett sådant och har blivit bjuden till fem bröllop)

  • MH2014

    Här hemma har vi börjat packa ner dekorationer i lådor för transport,,,vet tidigt i förväg men är ju inget vi behöver pilla på nå mer då är det lika bra att packa ner dem snyggt :)

  • xanthine

    Vi kommer inte skicka med separata OSA kort... Våra telefonnummer står med så gästerna får anmäla sig den vägen. Tycker det är bättre för då kan man undvika missförstånd - t.ex. det faktum att vi valt ett barnfritt bröllop. När de ringer och anmäler så kan man reda ut om det blivit missförstånd på en gång. Känns meckigare att behöva ringa upp någon som anmält sina barn via post. Men det är bara min åsikt

  • xanthine

    Nu har jag börjat tillverka våra inbjudningar. Hälften av gästerna får gröna, hälften får lila. Inbjudan och informationskortet kommer matcha... Men nu lägger jag upp en bild på ett lila inbjudningskort och grönt informationskort.



     Baksida inbjudningskort


     Framsida inbjudan


     Baksida informationskort


     Framsida informationskort
  • missH

    xanthine - Vad fint!!Om någon mer än jag har två vänsterhänder när det gäller pyssel så kan jag tipsa om sidan vistaprint.se jag var in där idag och designade inbjudningskort med tillhörande bordsplaceringskort.Dom hade väldigt fina kort i olika stilar.Ska äåven köpa vigselprogram och festprogram därifrån när det närmar sig!    

  • missH

    Var väl att ta i att jag designade...haha... Ändrade till vår temafärg och ändrade till passande text...haha..

  • missH

    Någon som har tips på serveringpersonal? Jag har inte heller bott så länge  i Västerås, de få personer som jag känner som brukar jobba extra med servering kommer vara gäster på mitt bröllop.

Svar på tråden Brud 2014 Västmanland