• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

    Viola, jag har beställt min från Kina, en hemsida som heter missfishbridal.com. Det är en Maggie Sottero-kopia och jag är väldigt nöjd. Hade mina tvivel ett tag, fick för mig att kopian inte var lika bra som originalet. Då gick jag tillbaka till butiken och provade originalet igen, insåg då att jag var fäst vid min egen och att den kändes finare! Jag och min mamma sydde på några fler kristaller som vi beställde från Iran och nu är den perfekt.

    Viola och Lavelii, berätta mer om era klänningar! Har ni bilder?

  • Viola

    Lavelli,

    Hoppas det är samma ställe, hon var så pass nöjd att hon föreslog att jag skulle beställa min därfrån, haha! Vart gifter du dig?

    Goli,

    Vad kul att kunna få ett bra resultat från Kina, jag har aldrig beställt därifrån, men min syster funderar på att beställa en klänning från DHGate (heter det så?) till mitt bröllop.

    Ni båda får visa bild!!

  • goli

    Viola, ja det var verkligen en rejäl risk! Jag beställde därifrån innan jag kände till att det finns trådar på BT om kinaklänningar. Kan lägga upp bild senare, min fästman sitter precis bredvid mig och han får inte se den, hahaha! Men ska försöka så fort jag kan, lovar! Annars kan du gå in på min profil, så kanske du kan se bilder där, vet inte hur det funkar...

    Tänkte för din syster så finns den här sidan och där nämner de DHGate också. Kolla gärna in den innan ni beställer, finns så otroligt många bra tips och råd!

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.html

  • Lavelii
    goli skrev 2013-04-24 21:16:16 följande:
    Viola och Lavelii, berätta mer om era klänningar! Har ni bilder?
    Min är en Maggie Sottero. Jag provade denna klänning som jag valt under andra gången jag gick ut för att brudklänningsshoppa... Provade 4-5 klänningar på Rafaela Mode och fram till denna provning så var jag bergsäker på att jag skulle ha snäv klänning, men provade 1 snäv och resten prinsessklänningar. 

    För att göra historien (som givit mig huvudvärk, tårar och ångest!) kort så gick jag från att vara bergsäker på att jag skulle ha en snäv klänning med långt släp (se Maggie Sottero Phoebe, om ni vill) till "prinsessklänning".
    Jag insåg (lite motvilligt till en början) att en snäv model (som Phoebe) kan och lär jag ha den dagen min bror gifter sig liksom. Fast annan färg och kortare släp. Dessutom så såg jag mig själv i den...men såg inte riktigt helheten! Var så förtvivlad ett tag (var till och med så uppgiven ett tag att jag helt plötsligt var ute och powerwalkade och vips så var jag i en kyrka och satt där tyst för mig själv helt ensam och tyckte synd om mig. Snacka om att gå in i väggen för en klänning haha). Men iaf...

    Men så jag släppte den och ändrade riktning helt... från snäv till prinsessa... och så blev det Willow (som jag också haft lite turer med haha). Blir bara mer och mer kär i den för varje gång jag kollar på den och ser framför mig hur den kommer sitta med mina små ändringar och underkjol, slöja, hår och framför allt så ser jag den på mig och min fina fästman bredvid mig och det ser perfekt ut!!!

    Vilken klänning är det du har Goli??
  • Lavelii
    Viola skrev 2013-04-24 21:31:38 följande:
    Lavelli,

    Hoppas det är samma ställe, hon var så pass nöjd att hon föreslog att jag skulle beställa min därfrån, haha! Vart gifter du dig?
    Du får nästan fråga henne vilket ställe det var!
    Jag gifter mig i Stockholm eller Norsborg. Hallunda Festvåning. Den 26 oktober )

    Själv då?

     
  • Pagnie
    goli skrev 2013-04-24 19:37:45 följande:
    Ja, han kommer nog att bli överlycklig av att se sin vackra brud! Skrattande Han har tur, din fästman!

    Ja, min klänning e nog färdig, det där med ärmarna var ingen vidare idé, blev inte alls som jag tänkt mig. men jag e faktiskt jättenöjd med den som den är nu. Ska bli spännande att prova med den GIGANTISKA underkjol jag har hyrt, har ju inte provat den med min klänning än. Funderar på hur det ska gå att dansa tryckare med den... hahaha! får kanske bli tryckare på avstånd? Glad

    Testa båda längderna och ta kort med båda om du kan så kan vi kanske hjälpa dig med ditt val!
    haha ja han är nog det tror jag allt. ;)

    härligt. vi vill ha lite bilder nu goli. Det var längesen vi såg din klänning. ja jag är lite kluven på om jag behöver en underkjol eller inte. vad tror du?
  • Pagnie
    Viola skrev 2013-04-24 20:08:17 följande:
    Vart har ni tjejer köpt era klänningar?
    Stockholm brud och fest har jag köpt min.
  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-04-24 20:43:40 följande:
    Men om den inte är lika lång som släpet och du inte vill ha en kortare model så hade jag definitivt kört på den du har. Den ska ju som sagt av direkt efter... att gå rakt fram i kyrkan och låta den ligga fint under vigseln bör ju inte vara så jobbigt (hoppas jag!!) utan snarare väldigt vackert. Men det är en smaksak
    Däremot sa dem i butiken till mig att jag bör tänka på att tala om för dekoratören att de antingen tar bort längdmattorna som finns i kyrkan eller att de täcker över dem för annars kan det bli jobbigt med slöjan att dra den på matta... Värt att tänka på kanske om ni vet att det finns mattor i kyrkan.
    För min del så kommer de täcka över dem och sprida ut lite rosblad längst sidorna...
    nope vi har stengolv i kyrkan så det är inga problem :D men vi åker dit i helgen och så testar vi så får vi se helt enkelt. jag hoppas det blir bra.
  • Viola
    Goli, Lavelli,

    Jag har i princip varit i varenda butik i Stockholms-området, inkl Södertälje förra helgen utan att hitta det jag är ute efter.

    Så min jakt fortsätter, jag tänkte vänta till maj/juni då Pronovias 2014 kollektion släpps och beställa från White Birds i Stockholm. Jag fick ett jätteseriöst intryck av ägarinnan så jag ger mer än gärna min business till dem.
Svar på tråden Orientaliskt bröllop