• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

Välkommen tillbaka, Kitkät! Vad roligt att ni ska boka ikväll! Hoppas ni hittar riktigt bra och romantiska hotell! Ang tärnklänningarna så håller jag med dig, finns inget som säger att allt måste vara i samma nyans, tvärtom så kan det bli riktigt snyggt med olika!

Tack så mycket, skönt att ha den tentan avklarad! Nu har vi bara 3 stora tentor och lite småprov kvar, ska bli så skönt att vara färdig med allt plugg snart!

• Pagnie
    goli skrev 2013-04-22 10:20:25 följande:
    Ja, Pagnie, skynda dig att boka! Har själv märkt att alla rum bokas upp väldigt snabbt, speciellt som det är under sommaren också!
    ja kanske är så. sambon säger däremot att vi väntar lite och tar rummen slut så hittar vi ett annat för det fanns sååååå många hotell på den där lilla ön och alla är nästan lika vackra. :D
    hittade ett till också som låg lite närmare flygplatsen och hade bättre förbindelser men jag tror liksom inte det spelar så stor roll med tanke på hur hela ön är. allt verkar vara så vackert.
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-04-22 14:48:01 följande:
    Nu är jag tillbaka efter ett kort frånvaro! Vilket fint hotell, Pagnie!

Vi har bestämt oss för Mauritius och ska nog boka flyg & hotell ikväll! Det känns jättekul! Vi åker nog någon månad efter bröllopet, vi vill inte åka på en gång eftersom vi känner att vi vill andas ut lite efter bröllopet och njuta av att vi äntligen bor ihop i ett gemensamt hem innan vi åker på smekmånad! Och så är det roligare att ha något att se framemot efter bröllopet :)

Angående tärnklänningarna så är dom ännu inte beställda, jag väntar på ena brudtärnans mått! Men jag funderar på att beställa i nyans 78 ändå. Då vet jag i alla fall vad jag får, och jag har nog ändrat mig lite angående att inte ha en pastellaktig nyans av aprikos. Vi kan ju ha olika nyanser, både pastellaktiga och lite mer åt orangehållet! 
    tack! :D

ja men det blir nog jättebra. kan nog vara jättesnyggt med lite olika också. Det där ordnar du säkert skitbra. :D
  • kitkät

Pagnie,
    Ja, det blir nog bra! :)
    Jag läste ovan att ni planerar en resa till Filippinerna till hösten i år? En av mina bästa vänner är från Filippinerna och jag har läst på mycket om landet, så jag skulle nog råda er att inte åka under okt-nov.
    Mars sägs vara bästa månaden i Filippinerna. Det är stor risk för cykloner och stora mängder regn under regnperioden som är under Sveriges höst. Om man har otur så kan man verkligen få uppleva stormar och riktigt oväder, inte bara några skvättar regn! 

Vi hade ju tänkt åka till Filippinerna på smekmånad först i okt, men min vän avrådde oss från det och så läste jag på massor om att man ska undvika regnperioden! 
    December kan funka, men jag tror att det är den kallaste månaden på året med 25 grader varmt. Haha. 

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-04-22 17:50:42 följande:
    Pagnie,
    Ja, det blir nog bra! :)
    Jag läste ovan att ni planerar en resa till Filippinerna till hösten i år? En av mina bästa vänner är från Filippinerna och jag har läst på mycket om landet, så jag skulle nog råda er att inte åka under okt-nov.
    Mars sägs vara bästa månaden i Filippinerna. Det är stor risk för cykloner och stora mängder regn under regnperioden som är under Sveriges höst. Om man har otur så kan man verkligen få uppleva stormar och riktigt oväder, inte bara några skvättar regn! 

Vi hade ju tänkt åka till Filippinerna på smekmånad först i okt, men min vän avrådde oss från det och så läste jag på massor om att man ska undvika regnperioden! 
    December kan funka, men jag tror att det är den kallaste månaden på året med 25 grader varmt. Haha. 
    hum det visste vi inte. trodde man skulle åka dit under den perioden. mitt ex var från filippinerna och dom åkte den perioden. men det spelar ingen roll egentligen. för vi vill bara hinna med en resa och då får vi väl åka någon annan stans helt enkelt. var inte så noga. filippinerna var ju bra för att det var billigt och inte något vi verkligen drömde om. Så vi kan nog hitta något annat ;)

men tack för rådet i alla fall.
  • Mustikka
    Pagnie WOW vilket hotell. Inte visste jag att japan kunde vara sådär fint :D

Vi bokade nästan hotell nu, vi reserverade ett gulligt hotell som var såååå billigt, egen bungalow som är på stranden för 350 kr natten, JAG ÄLSKAR THAILAND allt är så billigt, nudlar kostar 4 kr och färsk frukt på stranden 10 kr vi kommer leva kungligt :D!

Vi ska bo på Koh samui men ska också bo någon natt eller två i Bangkok. Vi ska inte stanna på ett hotell utan tänkte bo en vecka på vårt första hotell val och sen utforska ön och bo på lite andra ställen som har lite mera liv i sig, stranden vi bor på är väldigt lugn, kanske för lugn för oss två haha. Och det bästa med Koh samui är att det är högsäsong då, bästa tiden att åka just dit är juli/augusti så regnet kommer vi säkert inte mycket av alls. 
    Vi ska nog boka allt i morgon och jag är såååå excited Solig

Goli Du klarar tentorna galant, grattis till tentan. Skönt att snart få allt överstökat och att vi snart kan kalla dig Doktor Goli :D.

Kitkät Eftersom du betsämmt dig för 78an så ska du ta den. Vet hur jobbigt det är att välja och har man fastnat för en så ska man välja den. Och oavsett så kommer det vara en fin färg och dina tärnor kommer vara jätte fina.

Mandis koh samui är tydligen bästa platsen att åka till under sommaren, vi trode det skulle vara lågsäsong men tydligen är det högsäsong under juli och augusti, bästa vädret får vi då :D Jag ser verkliiigen framemot det, det sjuka är att jag lite ser mer framemot det än bröllopet nästan haha! Har aldrig varit på solsemester så långt bort innan Solig
  • kitkät

Pagnie,
    Om du googlar så kommer du att hitta massor med forumtrådar från olika reseforum och resesidor som avråder resor till Filippinerna under våra höstmånader!
    Jag förstår er tanke, vi ville också åka till Filippinerna på smekmånaden just för att det är så vackert och billigt. Men vi kände att vi inte ville riskera att drabbas av tyfoner och oväder. Och eftersom vi inte vill vänta med smekmånaden till mars så valde vi bort Filippinerna.
    Alltså ni kan ju alltid åka dit och chansa på att vädret blir bra om ni så jättegärna vill det, det är ju inte alls säkert att det blir oväder - men chansen är stor menar jag.

Om ni väntar till nästa mars så kanske vi kan åka tillsammans :) 

• kitkät

Mustikka,
    Vad kul att ni bestämt resemål nu. Åker ni direkt efter bröllopet? 
    Jag tror att Thailand är fantastiskt, och ett stort plus att det är så billigt! Ni kommer nog leva kungligt. Hur länge ska ni stanna där har ni tänkt?

• Pagnie

Mustikka: Ja det var faktiskt väldigt trevligt. trodde inte heller japan kunde vara så fint men tydligen så. så nu jävlar ska här solas och badas och upptäckas och bara ha det bra helt enkelt. :D

Kitkät: Ja jag googlade faktiskt en hel del på reseforum efter det du sa men hittade inte direkt någon som avrådde. hittade en som sa att det kunde förekomma tyfoner men annars sa alla att värmen började typ från då. mest regn i december sa dom också. många som kommenterade som hade bott där. men ska kolla med mitt ex faktiskt. han är filippin. han vet säkert. :D

Ja om man ändå kunde det. men om jag får bestämma så är jag höggravid då så då är det nog inte jättebra att resa någon stans. ;)

Svar på tråden Orientaliskt bröllop