• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

    Goli, 
    Vad tråkigt att du inte blev nöjd med underkjolen. Trist när man tror att man köpt något bra, så visar det sig vara en flopp! Men är du säker att underkjolen inte kommer se/sitta bättre om du testar tillsammans med klänningen också?  

    Ja, det turkosa bandet var jättefint, men vårt färgtema är aprikos, brunt och vitt!

    Pagnie,
    Själv så vaknade jag precis, helt slut. Känns som jag blivit påkörd av ett tåg.

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-08 14:25:33 följande:
    Goli, 
    Vad tråkigt att du inte blev nöjd med underkjolen. Trist när man tror att man köpt något bra, så visar det sig vara en flopp! Men är du säker att underkjolen inte kommer se/sitta bättre om du testar tillsammans med klänningen också?  

    Ja, det turkosa bandet var jättefint, men vårt färgtema är aprikos, brunt och vitt!

    Pagnie,
    Själv så vaknade jag precis, helt slut. Känns som jag blivit påkörd av ett tåg.
    haha skönt för dig. nu är jag hemma och ska inte till jobbet förän kl 7 i morgon bitti igen. så skönt var det. Ja det var jättefina kort. hade inte vi kontakter som fixar våra kort hade jag lätt beställt dom där med marinblå band. :D
  • kitkät

    Haha,  ja visst var korten söta? Vi fick hem proverna igår, från Calligraphen och vi tycker fortfarande att det kortet som jag visade ovan är finast! Enkelt och sött! Så vi ska nog beställa det. 
    Imorgon ska jag och min fästman ha mysdag, då ska vi nog köra en bröllopsplaneringsdag. Jippi!  
    Kanske beställer såpbubblor redan nu, så har man det gjort, för det ska pysslas lite med dom. Vi ska knyta aprikosfärgade band runt och sätta dit ettiketter med våra namn & datum.  
    Och festprogrammen kanske vi också ska börja lite smått med, i alla fall klura på vad vi tänkt skriva i dom. Det är ovanligt att ha festprogram på syrianska bröllop, men vi vill ha det. Funderar på att kanske pyssla ihop dom själv, istället för att beställa färdiga. Jag kan tycka det är kul att pyssla, men jag är inte så pysslig av mig. Har ingen fantasi och är inte så kreativ.  

  • Pagnie

    haha vad roligt. dom blir säkert jättebra. men ska ni köpa banden själva för det fanns väl inte i aprikos?

    Ja jag ska också beställa bubblor för vi ska med knyta band runt. hur ska ni göra med det med era namn och datum då? det skulle jag också vilja. ha.

  • goli

    hej tjejor!

    Kitkät, tror inte ett dugg på att du inte är pysslig av dig, för det har du redan bevisat att du är! Skrattande plus att du har gett mig massor med tips om det där med såpbubblor; band o etiketter o sånt. Tack för det!

    Pagnie, skönt att komma hem tidigt. Det är fördelen med att jobba, tycker jag. Förutom att man tjänar pengar då! Men att när man väl kommer hem så kan man släppa allt. Sitter o repeterar föreläsningar inför onkologi-tentan, så sjuuukt tråkigt! men bara 3 dagar kvar, det ska gå!

    Jag gick tillbaka till butiken idag för att lämna tillbaka underkjolen. hon försökte övertyga mig om att det skulle lösa sig om hon la in förstärkningsringar. Men materialet är fortfarande skit. Jag sa till henne att det var dålig kvalitét och att ringarna var helt osymmetriska och hon påstod att det var ett original. tror jag inte ett ord på! om jag skulle ta på mig klänningen över den underkjolen skulle hela den gå i bitar. förresten var det inte alls samma underkjol som den hon visade mig i katalogen. hade hon haft den i butiken så hade jag ju sett direkt vad det var för material. jaja... inte så mkt att göra åt det nu.

    Längtar till jullovet, vet att jag tjatar om det, men det ska bli så otroligt skönt att komma hem till Sverige. rena toaletter, inget piss eller mensblodsrester, rent kök, mysig familj o julstämning. helt seriöst, gick in i köket idag o det luktar som att någon har tillagat bajs. jag skojar inte. så sjukt vidrigt! om ni någonsin kommer i kontakt med svensktalande läkare som har pluggat i polen, ge mig deras namn så kan jag varna er i förväg. finns riktiga idioter här! Igår satt vi o förberedd oss inför den praktiska tentan i akutmedicin och då vände sig två tjejer till mig och frågade: men hur vet man om patienten har puls? WHAT???!!!! ååååh, säger jag bara!

    Pagnie, har du fått veta ngt mer om vad som händer under stockholmsresan? Jag e oxå nyfiken ju!

    Kitkät, hur går det med sökandet efter den perfekta cupcakes-tårtan?

    Och Mandis, var håller du hus någonstans?

  • Pagnie

    det har du rätt i. nu är jag hemma i alla fall och har det skönt. dock väldigt trött. men men.

    det där kommer du klara galant. det tvivlar jag inte på.

    Nope får inte veta något förän vi är där. är sååå spännande. men nu är det bara en vecka kvar. fan vad jag räknar ner till allt nu då. Fan vad mycket som jag vill ska hända.

  • goli
    Pagnie skrev 2012-12-08 18:02:55 följande:
    det har du rätt i. nu är jag hemma i alla fall och har det skönt. dock väldigt trött. men men.

    det där kommer du klara galant. det tvivlar jag inte på.

    Nope får inte veta något förän vi är där. är sååå spännande. men nu är det bara en vecka kvar. fan vad jag räknar ner till allt nu då. Fan vad mycket som jag vill ska hända.
    hahaha! fan vad jag håller med dig! jag har oxå massa nedräkningar. ibland tänker jag att jag verkligen missar nuet eftersom jag sitter o tänker på det som ska hända i framtiden. dåligt, egentligen. får inte glömma uppskatta det man har ju!
  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-08 18:07:09 följande:
    hahaha! fan vad jag håller med dig! jag har oxå massa nedräkningar. ibland tänker jag att jag verkligen missar nuet eftersom jag sitter o tänker på det som ska hända i framtiden. dåligt, egentligen. får inte glömma uppskatta det man har ju!
    ja men skoja inte. nuet ja visst men jag vill ha framtiden. jag vill flytta, jag vill ha romantisk weekend jag vill elda upp dom där jävla kondomerna och blir med barn nu och framförallt så vill jag gifta mig, nuuuuu!!!
    Vill vara gravid nuuuuuu!!!
  • goli

    hahaha! you and me both! kanske ska dra till vegas o gifta sig o sticka hål i kondomerna? Skrattande

  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-08 18:25:03 följande:
    hahaha! you and me both! kanske ska dra till vegas o gifta sig o sticka hål i kondomerna? Skrattande
    haha eller hur. synd att vi har mer vett än så måste jag nog säga då. men snart så. 4 månader kvar. fan vad tiden går sakta. vill i alla fall att jul och nyår ska vara över nu. är det för mycket begärt?
Svar på tråden Orientaliskt bröllop