• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie

    åh tjejer jag måste bara få berätta. idag köpte jag mina vigselringar så nu har jag ytterligare en sak att bocka av från listan. det känns som att jag knappt har något kvar att göra längre ;)

  • kitkät

    Goli, 
    Lycka till imorgon och på tentan!  

    Pagnie,
    Ja, jag fick numret till deras "bröllopsexpert", så jag ska ringa henne och höra om vi kan komma dit och provsmaka deras muffins med gräddkräm. Min fästman ska ringa till det andra konditoriet som Panorama samarbetar med, för dom har inte svarat på mitt mejl än.

    Vad kul att du köpt vigselringarna. Men du får tagga ner lite, du har ju inget kvar att planera snart haha. Jag ska försöka att inte planera allt på en gång, så jag har lite att ta tag i varje månad. Kanske ska göra en tidsplan?  
    Jag har skrivit ut en checklista från brollöpsguiden,  där checkar jag av det som är gjort och ser vad som är kvar att planera/ordna! Det är smidigt. 

    Har ni gjort någon bröllopsmapp där ni har alla papper som har med bröllopet att göra? Jag har en plastficka bara, men skulle vara kul att samla allt i en pärm eller mapp som man pimpar lite haha.  

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-06 23:19:33 följande:
    Goli, 
    Lycka till imorgon och på tentan!  

    Pagnie,
    Ja, jag fick numret till deras "bröllopsexpert", så jag ska ringa henne och höra om vi kan komma dit och provsmaka deras muffins med gräddkräm. Min fästman ska ringa till det andra konditoriet som Panorama samarbetar med, för dom har inte svarat på mitt mejl än.

    Vad kul att du köpt vigselringarna. Men du får tagga ner lite, du har ju inget kvar att planera snart haha. Jag ska försöka att inte planera allt på en gång, så jag har lite att ta tag i varje månad. Kanske ska göra en tidsplan?  
    Jag har skrivit ut en checklista från brollöpsguiden,  där checkar jag av det som är gjort och ser vad som är kvar att planera/ordna! Det är smidigt. 

    Har ni gjort någon bröllopsmapp där ni har alla papper som har med bröllopet att göra? Jag har en plastficka bara, men skulle vara kul att samla allt i en pärm eller mapp som man pimpar lite haha.  
    ja men vad bra. då får vi hoppas att dom går med på det men jag har svårt att se att dom inte skulle det.
    haha det är bra att du sätter karln på lite saker också. det är vår rätt att göra det för annars händer ingenting ;)

    haha ja jag är så lycklig nu. jag vet men jag var ju tvungen nu då det var rea på dom och vi fick 5000 kr i rabatt. så det är ju inget man klagar på direkt. sparar pengar is the shit.
    Och sen älskade jag ju verkligen dom så då kan det inte bli annat än bra.
    Men jag har gjort en tidsplan och skrivit vad jag ska göra varje månad. men sen så blir det ju som nu att man snubblar över bra saker till bröllopet så då är det ju bara att köra på det.
    jo jag har en mapp på datorn jag. inspirationsbilder uppdelat i typ klänning, frisyr, dekorationer, ringar osv osv. ja du förstår. sen har jag dokument med gästlista, planering, musik, budgeten osv osv
    Ja så har jag mitt i alla fall.
  • kitkät

    Pagnie,

    Ja, men då förstår jag att ni köpte ringarna redan nu. 5000 kr är inte lite pengar! Det kan du köpa fina smycken och sexiga underkläder för istället haha.

    Haha, jag har också en inspirationsmapp på datorn, indelad i bröllopsklänningar, bröllopstårta, hår- och makeup, dekorationer, osv. Sen jag har jag en plastficka där jag lagt in papper från t ex Panorama, fotografen osv. Och på bröllopstorget har jag budget, gästlista och planering. 

    Jag hann inte bläddra i tidningen när jag kom hem igår, men inatt jobbar jag. Så jag har hela dagen/natten på mig att göra det. Jag kan skriva här, när jag gjort det. Nu sitter jag och äter frukost... 

    Kanske kan du hålla mig sällskap inatt igen, som du gjorde sist?  

  • kitkät

    Föresten, jag har beställt några prover  på inbjudningskort från Calligraphen. Har inte fått hem dom än, men ett av korten är denna... Både jag och min fästman tycker att kortet är sött och enkelt. Vad tycker ni? Vi kommer då byta ut det turkosa bandet till ett band i färgen aprikos. 



     
  • goli

    hej tjejer! puh, nu var akutmedicinen avklarad o det gick bra, tack ska ni ha! lite tråkigt faktiskt, hade så kul o det var en riktigt bra kurs.

    Förra veckan beställde jag en underkjol, om ni kommer ihåg? Idag gick jag o hämtade den o var så glad och så fort jag kom hem slet jag upp plastförpackningen o provade den. O vilken besvikelse!!! kände mig grundlurad! den var så dålig o det e så tråkigt. ringarna var typ plaströr o den står helt snett när jag har den på mig. o ringarna e inte tillräckligt stabila för att bära upp min klänning. meningen med underkjol e ju att man ska kunna röra fötterna fritt o så. men när jag försökte gå i den så kom jag åt ringarna hela tiden, alltså slog fötterna i o så ska det ju inte vara? lite ledsen faktikst men det  får väl bli en dyr underkjol från sverige. men det kommer det att vara värt om det blir en bra underkjol?

    Pagnie, grattis till ringarna! vad kul! 5000 kr... kan du få mycket annat för nu!!!

    Kitkät, tycker det e ett jättefint kort. Och jag förstår varför ni vill ha ett aprikos band men jag tycker att det e jättefint med det turkosa bandet också!

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-07 12:56:07 följande:
    Pagnie,

    Ja, men då förstår jag att ni köpte ringarna redan nu. 5000 kr är inte lite pengar! Det kan du köpa fina smycken och sexiga underkläder för istället haha.

    Haha, jag har också en inspirationsmapp på datorn, indelad i bröllopsklänningar, bröllopstårta, hår- och makeup, dekorationer, osv. Sen jag har jag en plastficka där jag lagt in papper från t ex Panorama, fotografen osv. Och på bröllopstorget har jag budget, gästlista och planering. 

    Jag hann inte bläddra i tidningen när jag kom hem igår, men inatt jobbar jag. Så jag har hela dagen/natten på mig att göra det. Jag kan skriva här, när jag gjort det. Nu sitter jag och äter frukost... 

    Kanske kan du hålla mig sällskap inatt igen, som du gjorde sist?  
    eller hur nu får du faktiskt ge mig en klapp på huvudet för att jag  är så duktig.;)

    haha du är som jag alltså? ja vi har inte så mycket papper än men jag kanske ska göra så då. Jag har det från olles krog. sen har jag i och för sig provkort och sånt till inbjudningar. ja lite papper har man ju. kanske man ska fixa en mapp helt enkelt.

    nej men då har du hela natten på dig helt enkelt. jag jobbar kväll ikväll så svarar när jag kan. Och kväll i morgon. buuu dåligt säger jag åt det. men men. gör det bästa utav det helt enkelt.
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-07 13:14:10 följande:
    Föresten, jag har beställt några prover  på inbjudningskort från Calligraphen. Har inte fått hem dom än, men ett av korten är denna... Både jag och min fästman tycker att kortet är sött och enkelt. Vad tycker ni? Vi kommer då byta ut det turkosa bandet till ett band i färgen aprikos. 


     
    åh dom där var jättefina. det måste vara nytt för det har jag inte sett på calligrafen.
  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-07 19:27:37 följande:
    hej tjejer! puh, nu var akutmedicinen avklarad o det gick bra, tack ska ni ha! lite tråkigt faktiskt, hade så kul o det var en riktigt bra kurs.

    Förra veckan beställde jag en underkjol, om ni kommer ihåg? Idag gick jag o hämtade den o var så glad och så fort jag kom hem slet jag upp plastförpackningen o provade den. O vilken besvikelse!!! kände mig grundlurad! den var så dålig o det e så tråkigt. ringarna var typ plaströr o den står helt snett när jag har den på mig. o ringarna e inte tillräckligt stabila för att bära upp min klänning. meningen med underkjol e ju att man ska kunna röra fötterna fritt o så. men när jag försökte gå i den så kom jag åt ringarna hela tiden, alltså slog fötterna i o så ska det ju inte vara? lite ledsen faktikst men det  får väl bli en dyr underkjol från sverige. men det kommer det att vara värt om det blir en bra underkjol?

    Pagnie, grattis till ringarna! vad kul! 5000 kr... kan du få mycket annat för nu!!!

    Kitkät, tycker det e ett jättefint kort. Och jag förstår varför ni vill ha ett aprikos band men jag tycker att det e jättefint med det turkosa bandet också!
    usch vad tråkigt. ja du får nog köpa en från sverige istället. vad kostar dom att köpa? jag fick tips av affären jag köpte klänningen om att hyra underkjol av dom. kändes som att det kunde vara en bra idé.

    Ja men visst 5000 kan jag göra massa roligt för och oj vad fina dom är. älskar verklgien mina ringar. helt underbara är dom.
    Ringar - Check
  • Pagnie

    god morgon flickor. blev väckt väldigt trevligt idag av mitt härliga jobb. Skulle jobba kväll men kl 8 ringer dom å frågar att jag kunde komma. Yes säger man bara. somnade tre inatt och var på jobbet halv nio. :P dock kommer man ju hem tidigt. så skönt.
    Zombie, yes

Svar på tråden Orientaliskt bröllop