• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli
    Pagnie skrev 2012-12-04 23:20:15 följande:
    haha tack. sitter med den där grammatiken nu. usch. ja den var kanske inte det lättaste men något om att döda någon fluga eller något. Men du får gärna översätta.

    en av de första sakerna jag lärde mig att säga var:

    Lilili hozak
    in goft berim dosti
    in goft chi bedostim
    in goft tashte talah
    in goft javabe khodaro ki mide
    in goft mane mane kalle gonde

    hade en till om någon fågel i någon fontän men har glömt hur den gick tyvärr. och hade skrivit upp den men har tappat bort den :( buhu.
    så har du några sådana får du gärna berätta.
    Hahaha! Okej här e översättningen: jag dödade den sexfotade lössdödadnde lusen! make any sense? Skrattande

    Oj, den där hade jag aldrig hört förut! Mycket imponerad att det dessutom var bland det första du lärde dig! Jag tror att den dikten du menar går såhär:

    Lilli lilli hozak
    joojoo oomad ab bokhore oftad to hozak
    in bordesh
    in koshtesh
    in pokhtesh
    in goftesh: ki mikhore?
    mane mane kalle gonde!
  • goli

    Skönt att höra att det är fler än jag som bölar till det mesta! Mandis, vad gullig din man e som gråter o framförallt vågar göra det. Tycker det e så sött när killar vågar visa känslor.

    Hahaha, Pagnie, jag gråter oxå till extreme home makeover! Skrattande vågade inte skriva det förut men nu när du "kom ut" får jag väl oxå göra det!

    Nu ska jag plugga en massa, har jag tänkt! vi kanske syns här senare ikväll. Och Mandis, blir nog lättare att komma på frågor när du berättar saker, så det e bara att skriva allt om ditt bröllop när du har tid!

  • Pagnie

    ja goli det var den haha. tack för det. ja jag vet jag är hemsk när det kommer till att grina till allt. och jag menar verkligen att jag grinar till allt. haha.
    Men ja jag får väl göra det då. undra hur man ska kunna låta bli att grina på sitt bröllop. kommer ju aldrig att funka. jaja jag får väl leva med det.

    jag kan bara säga att holy shit. sjukt vad mycket snö det har kommit idag. dom ställde in ALLA tåg och ALLA bussar, sjukt mycket bilar i dikena, massa bilköer, skolorna stängde ner, folk kunde inte ta sig någon stans och sen kl 7 i morse så kom det kanske 3 dm snö. lamslå ett samhälle eller vad säger vi?

  • kitkät

    Fan vad ni tjötar här då. Jag hänger inte med längre! Men jag kan skatta mig lycklig över att jag åtminstone har ett liv. 

    Fan då, konditorierna som jag mejlat har inte svarat, så jag blir illa tvungen att ringa till dom. 

    Så långt har jag kommit i planeringen då...  

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-05 21:14:37 följande:
    Fan vad ni tjötar här då. Jag hänger inte med längre! Men jag kan skatta mig lycklig över att jag åtminstone har ett liv. 

    Fan då, konditorierna som jag mejlat har inte svarat, så jag blir illa tvungen att ringa till dom. 

    Så långt har jag kommit i planeringen då...  
    haha ja men du har ju övergett oss. ;) vi saknar dig ju. ja vi försöker alla ha ett liv men det går ju lite si så där. i och för sig var jag precis ut och tränade min hund i lydnad och trix i en timme i det fina vädret. så lite liv har jag allt. ;)
  • kitkät

    Du verkar rätt trött på ditt liv, om du gav dig ut i detta väder! Så nja... liv vetja fan inte om du har alltså.

    Hur går det med underklädesjakten? Jag bläddrade i en brudtidning häromdagen och hittade reklam för olika underklädesbutiker. Kanske kan vara något? Om du vill så kan jag bläddra i den och ge dig namnen på webbshoppen och butikerna!

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-06 00:08:56 följande:
    Du verkar rätt trött på ditt liv, om du gav dig ut i detta väder! Så nja... liv vetja fan inte om du har alltså.

    Hur går det med underklädesjakten? Jag bläddrade i en brudtidning häromdagen och hittade reklam för olika underklädesbutiker. Kanske kan vara något? Om du vill så kan jag bläddra i den och ge dig namnen på webbshoppen och butikerna!
    haha men jag älskar ju snö. och det gör ju hunden med. nej men det är jätte roligt. dock har jag tagit ett beslut nu och lagt ner facebook bara för att skaffa mig lite mer utav ett liv. Det tar ju alldeles för mycket tid. så nu la jag ner det en stund.
    hoppas på mer tid till annat.

    ja men det får du jätte gärna göra. :D vill verkligen hitta något.
  • kitkät

    Haha. Du fattade ett bra beslut! Då har du mer tid till oss. 
    Jag har aldrig haft facebook och kommer aldrig skaffa det. 

    Jag ska strax till jobbet, men jag kan bläddra i tidningen ikväll och ge dig namnen på butikerna! 

    Fick svar från ett av konditorierna som jag mejlat, som Panorama samarbetar med. Dom bakar inte cupcakes, däremot kan dom baka små muffins med gräddkräm på istället. Så enda skillnaden är att istället för glasyrtopping så blir det gräddkrämstopping. Jag mejlade lite bilder på hur jag tänkt mig, så får vi se... Vad tror ni? Tror ni att det kan bli gott? 
     

  • goli

    hej tjejer! hopppas ni har det bra hemma i Sverige trots ovädret. Själv skulle jag DÖDA för lite snö, vi har ingenting här! Älskar snö, tycker det e jättemysigt, speciellt i december. Blir mycket mer juligt då!

    Kitkät, du kanske kan be att få smaka på en med gräddtopping innan du bestämmer dig? Borde inte vara så svårt för dem att göra två st. så kan du o fästmannen besluta er utifrån det! Och ja, du får jättegärna ge oss adresserna på de underklädesbutiker du hittade! Skrattande

    Pagnie, jag la oxå ner fb ett bra tag men sen skaffade jag det igen. Var för många diskussioner ang vår examensfest mm så det blev ju en bra ursäkt, hahaha! Men man återvänder alltid till fb.... Glad

    jag ska försöka vara aktiv men jag har praktiskt och teoretiskt prov i akutmedicin imorgon o på tisdag har vi vår stora onkologi-tenta. Så ni får förlåta om jag inte e här så ofta, men lovar att ta igen det efter den 11e!

    Nu ska jag plugga! kram på er!

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-06 12:57:57 följande:
    Haha. Du fattade ett bra beslut! Då har du mer tid till oss. 
    Jag har aldrig haft facebook och kommer aldrig skaffa det. 

    Jag ska strax till jobbet, men jag kan bläddra i tidningen ikväll och ge dig namnen på butikerna! 

    Fick svar från ett av konditorierna som jag mejlat, som Panorama samarbetar med. Dom bakar inte cupcakes, däremot kan dom baka små muffins med gräddkräm på istället. Så enda skillnaden är att istället för glasyrtopping så blir det gräddkrämstopping. Jag mejlade lite bilder på hur jag tänkt mig, så får vi se... Vad tror ni? Tror ni att det kan bli gott? 
    ja det tror jag säkert att det skulle kunna bli. varför inte liksom? men du får väl åka dit och provsmaka eller vad tror du?
Svar på tråden Orientaliskt bröllop