• Alyllyra

    Sluta bita!

    Hej alla!

    Jag gifter mig nästa år och tänker att det är dags att sluta bita på naglarna nu. Så att man har fina naglar till bröllopet och resten av livet...

    Är det någon mer som vill vara med i kampen mot ovanan? Vi kan stötta varandra här på BT. Och om andra har tips på hur man slutar bita och får fina naglar så är det mycket välkommet :)

    Jag har kört stopp&väx i många omgångar, men eftersom det fastnar på allt man tar så slutar det bara med att ALLT man äter smakar stopp&väx; äpplen, kakor, godis, ALLT. Vilket gör en lite avtrubbad inför smaken... Nån som har några andra tips? Min viljestyrka är inte så stark att jag bara kan sluta hux flux :)

  • Svar på tråden Sluta bita!
  • kramen

    NU har jag inte bitit/klöst sedan tråden startade ! Har nu en liten vit kant på alla naglar ! YEY!  Har filat till dom  och lackat dom med nagelstärakre :) känner mig så stolt !

  • filibustern
    kramen skrev 2012-09-13 18:58:51 följande:
    NU har jag inte bitit/klöst sedan tråden startade ! Har nu en liten vit kant på alla naglar ! YEY!  Har filat till dom  och lackat dom med nagelstärakre :) känner mig så stolt !
    nice! kämpa på! själv har jag inte ens börjat. *skäms* kanske för att jag är lite negativt ställd till att det ska funka den här gången.. =/
  • Elin86

    Hoppas det gör bra för er nagelbitare :) Själv har jag bitit i omgångar i hela mitt liv, men nu är det slut igen på det inför bröllop. Men de gånger jag slutat har det varit lätt, har dock tagit lite tid innan jag väl låtit bli och sen sett att det börjat växa fint, då har jag automatiskt lagt av. 

    Har dock inga bra tips mer än att lägga lite extra tid på att ta hand om dina naglar och i mitt fall även nagelbanden. Köp hem fina nagelack och nagelbandskräm. Har även köpt ett kit från Depend med grejer för att göra naglarna fina. Kommer inte på vad det heter nu men undrar nån så kollar jag :)

  • teddy

    Jag insåg också att det kommer bli svårt att bara sluta sådär hux flux, så jag gjorde en liten kompromiss med mig själv...
    Jag använder stopp o väx bara på vänstra handen, o slutar på så vis att bita på den handen där ringen kommer sitta och som kommer fotograferas! ;) För min del funkar det rätt bra! ;) 

  • Chicita

    Jag har aldrig varit någon direkt nagelbitare, men jag läste ett tips som kanske kan funka för er som inte vill använda stopp och väx.

    Lacka nageln och doppa spetsen (eller använd något verktyg för att lägga på en rand längst ut) i cayennepeppar.
    Att gräva ner naglarna i vitlök kan också hjälpa tydligen om man nu inte älskar vitlök och blir hungrig av det då Flört 

  • TheD
    Chicita skrev 2012-09-15 12:10:22 följande:
    Jag har aldrig varit någon direkt nagelbitare, men jag läste ett tips som kanske kan funka för er som inte vill använda stopp och väx.

    Lacka nageln och doppa spetsen (eller använd något verktyg för att lägga på en rand längst ut) i cayennepeppar.
    Att gräva ner naglarna i vitlök kan också hjälpa tydligen om man nu inte älskar vitlök och blir hungrig av det då Flört
    Tabasco är också ett tips.
  • lillama

    Jag biter oxå på naglarna. Men ja har dragit på nagellack. Gifter mig i oktober i år och vill ha mina egna naglat än lösnaglar då ja får ont av dom.
    Men de har säkert något redan tipsat om..
    Jag har ett som är lila och fult. (Sonen ville ha de : ) )
    Bor på landet så här finns de inget nagellack :(

  • Nikkita

    Har inte läst hela tråden nu, men kommer med ett tips iaf. 

    Håll naglarna helt nerklippta & fila minsta lilla skavank så att det inte stör dig. Använd nagel olja (Depend har en bra myrrolja) morgon & kväll, det gör nageln stark tills dess att du väljer att låta den växa ut igen. Gör detta så länge du vet att du är där & försöker bita... Naglarna ska vara så korta att de inte går att bita på. 

    Tillslut kommer du inte att vara där & bita längre!
    Detta fungerade iaf på mig när jag skulle sluta bita. Glad Lycka till!!!
     

  • sirifredde

    Jag har också detta problem men andvänder Depens Miracle kit. Funkar kanon om man har tålamod. Jag brukar sitta med det framför tvn 1 gång i veckan lite pysslihgt men fint resultat sen kan du ju alltid andvända ett anti-bit-lack ovanpå ditt nagelack :)

  • Alyllyra

    Kramen: Du är ju grymt duktig! Hoppas hoppas att det funkar denna gången!
    Själv har jag bitit lite grann, men har ändå en liten vit kant på nästan alla naglar nu. Nagelbanden är nog det värsta ändå, de ser alltid förskräckliga ut. Men jag jobbar på med olja och handkräm...

    teddy: Smart! Och när du ser hur fin den ena handen blir kanske du får mer motivation till att låta den andra vara? Hoppas det går bra för dig!

    Chicita och The D: Tungan ute själv skulle jag nog bara bli hungrig...

    lilama: Hoppas det går bra för dig! Jag hittade olja på apoteket som är jätteskön att smörja in med. Tror dock att jag blir lite lurad eftersom en flaska kostade lika mycket som en flaska olivolja som säkert hjälper lika bra...

    Nikkita: Tack för peppning!

    sirifredde: Det funkar alltså? Var kan man köpa det? 

Svar på tråden Sluta bita!