• Alyllyra

    Sluta bita!

    Hej alla!

    Jag gifter mig nästa år och tänker att det är dags att sluta bita på naglarna nu. Så att man har fina naglar till bröllopet och resten av livet...

    Är det någon mer som vill vara med i kampen mot ovanan? Vi kan stötta varandra här på BT. Och om andra har tips på hur man slutar bita och får fina naglar så är det mycket välkommet :)

    Jag har kört stopp&väx i många omgångar, men eftersom det fastnar på allt man tar så slutar det bara med att ALLT man äter smakar stopp&väx; äpplen, kakor, godis, ALLT. Vilket gör en lite avtrubbad inför smaken... Nån som har några andra tips? Min viljestyrka är inte så stark att jag bara kan sluta hux flux :)

  • Svar på tråden Sluta bita!
  • Daludd
    Hvidbrud skrev 2012-09-07 14:41:27 följande:
    Jag slutade också bita till mitt bröllop (4år sen nu...) Jag köpte en nagelförstärkare som skulle penslas på ena dagen byggas på andra och tas bort tredje och sätta på nytt. Jag hade nagelritualer varje kväll och det gjorde att jag hade en fin liten vit kant på alla naglarna på bröllopet -och bättre hud och mage på köpet! Skapa ett kärleksförhållande till dina naglar, så vill du inte bita av dem! Lycka till! (och sen köpte jag ett fantastiskt djuprött skimrande nagellack som jag hade när naglarne blev långa första gången. Fatta vilken känsla att ha röda klor! )
    Precis som Hvidbrud skriver är det jättebra med nagelrutiner! Varannan dag fixar man :)
  • Alyllyra

    Vad skönt att höra att det är fler som har eller har haft samma problem!
    Jag fixade gelnaglar för ett tag sen och körde några gånger, men det är ju så *piiiip* dyrt. Dessutom höll jag på att bli tokig när jag inte kunde knäppa jeansen själv eller trycka på rätt knappar på mobilen... Jag tror det är en sån grej man måste vänja sig vid genom att låta naglarna växa ut i sin egen takt.

    Daludd: Smart att hålla dem korta, mina är så sköra så de går bara av när de blir lite längre. Det ska jag nog köra på.

    Filibustern och kramen: Solidarity, sisters! Nu får vi peppa varandra så att vi klarar det här tillsammans!

    Elila: Tack för tipset! Det ska jag testa. Lätt värt pengarna om man lyckas sluta.

    Hvidbrud: Coolt, jag vill också ha röda klor :)

    Alla andra: Tack för att ni är här och stöttar och finns. 

  • Fröken fantastisk

    Hej!

    Jag är också helt hopplös. Det är både fult och pinsamt. Jag gick till en nagelsalong och fixade gelenaglar, dom hade ett paket som hette nagelbitaren. Man fick 6 ggr, en gång i veckan med gele och efter de 6 veckorna hade jag fantastiskt fina naglar. Kostade 1200:- men var värt varenda krona. Man slutar helt att bita.Jag fortsatte ett par månader till men sen tog snålheten (förnuftet trodde jag) över och jag tog bort gelen. Hade ju så fina naglar ändå. 

    Det höll i en vecka, sen började jag igen. Nu ser naglarna hundra ggr värre ut än vad dom gjorde innan gelekuren. Funderar på att göra samma sak igen, men så vet jag nu vis av erfarenhet att jag kommer börja igen efteråt och då känns de tusenlapparna bortkastade. Funderar nu istället om man ska investera i en manikyr en gång i veckan, men nu har jag så fula naglar att jag inte vågar gå till en nagelsalong haha 

  • Alyllyra

    Jag försökte gå till en nagelsalong när jag var i Kina. Tänkte väl att om de inte kan prata mitt språk kan de inte klaga... Men kroppspråket säger rätt mycket, och jag skämdes direkt när de skakade på huvudet. Så det gör jag aldrig om!

    Vill du vara med oss, Fröken fantastisk, och försöka sluta bita? Om vi stöttar varandra borde vi klara det!

    Själv biter jag mest på jobbet när jag sitter framför datorn och funderar på hur jag ska formulera mig (skriver mycket rapporter), så jag borde försöka hitta på en smart lösning som hindrar mig från att bita. Bli bättre på att skriva kanske... :)

  • TheD
    Alyllyra skrev 2012-09-10 10:18:48 följande:
    Jag försökte gå till en nagelsalong när jag var i Kina. Tänkte väl att om de inte kan prata mitt språk kan de inte klaga... Men kroppspråket säger rätt mycket, och jag skämdes direkt när de skakade på huvudet. Så det gör jag aldrig om!

    Vill du vara med oss, Fröken fantastisk, och försöka sluta bita? Om vi stöttar varandra borde vi klara det!

    Själv biter jag mest på jobbet när jag sitter framför datorn och funderar på hur jag ska formulera mig (skriver mycket rapporter), så jag borde försöka hitta på en smart lösning som hindrar mig från att bita. Bli bättre på att skriva kanske... :)
    Ät frukt :)
  • Alyllyra
    TheD skrev 2012-09-10 11:43:21 följande:
    Ät frukt :)
    Ja, de säger ju att man ska äta fem frukter om dagen :)
  • filibustern
    Alyllyra skrev 2012-09-10 08:19:06 följande:
    Vad skönt att höra att det är fler som har eller har haft samma problem!
    Jag fixade gelnaglar för ett tag sen och körde några gånger, men det är ju så *piiiip* dyrt. Dessutom höll jag på att bli tokig när jag inte kunde knäppa jeansen själv eller trycka på rätt knappar på mobilen... Jag tror det är en sån grej man måste vänja sig vid genom att låta naglarna växa ut i sin egen takt.
    när jag tänker göra gelenaglar, så tänker jag bara fixa dom så långa att dom nästan inte går utanför nageln, då blir det som att gradvis vänja sig :)
  • eerihan

    Jag har oxå alltid bitit på naglarna men nu till bröllopet skulle jag sluta. Jag köpte ett antal nagelfilar som är utplacerade på alla möjliga ställen för att jag inte ska kunna sakna den, på skrivbordet på jobbet, i badrumsskåpet, i väskan, etc. Nu när jag alltid har jämna nyfilade naglar så biter jag inte alls så mycket. Sitter jag vid datorn och funderar på nåt på jobbet så sitter jag och filar lite på naglarna istället för att bita på dem.

    Jag höll naglarna korta länge för de var så tunna och knäcktes hela tiden men nu är de starka nog för att ha lite längre även om de fortfarande delar sig ibland. Filar man naglarna raka så blir de starkare har jag märkt. Men det kändes sjukt ovant i början med lite längre naglar även om jag inte har mina särskilt långa.

    Tappar jag bort min nagelfil bara en dag så är jag tillbaks till att bita så fort det blir ojämnt men så länge filen är med så funkar det. Nagelsalong har jag aldrig testat, tyckte det kändes som för mycket pengar att lägga på naglar för min del. Jag vill inte ha de där jättelånga fina naglarna för det tycker jag blir för opraktiskt när jag ska fixa med saker.

    Nu hoppas jag bara att mina nagler håller sig fina och inte knäcks den närmsta tiden, bröllopet är den 22 sept. Glad

  • Alyllyra

    eerihan: Åh, det hoppas jag också! Det kommer säkert gå bra, du verkar ju ha hittat en bra metod Glad

    Filibustern: Det var ju smart förstås. Kunde inte riktigt ha den dialogen med min nageltjej...

    Jag köpte nagelolja som står på jobbet nu som jag kan ta så fort jag har tråkigt. Dessutom investerade jag i en stopp&väx-aktig sak som sitter kvar på naglarna och inte gnuggar av sig på allt man tar i. Scratch nails no bite hette den. Vi får väl se om det funkar...

    Men det där med nagelfil blir nog nästa steg. 

  • Eleya

    Detdär att gå från yberkorta och fula naglar till förlängda klumpiga saker tycker jag var en rolig erfarenhet, jag filade ner dem ordentligt första veckan då jag bara "skadade" mig själv och killen och inget verkade funka med långa naglar..men sen lär jag dem växa själv, till ett bröllop i maj hade jag riktigt långa, men nu på jobb är de kortare med en smal vit rand..men jag är så nöjd med resultatet, ibland kan jag inte fatta att mina händer är fina igen..

    Jag tycker osså det är jättedyrt med gelnaglar, men jag vill kunna visa upp mina händer och arbeta utan att skämmas för dem..så jag betalat gärna den summan varje månad..


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, så kommer lyckan smygande när du minst anar det*
Svar på tråden Sluta bita!