• L och J

    Vad tänker ni ge brudtärnorna/brudföljet som tack?

    Hej allihopa!
    Jag funderar lite kring gåvor till "brudföljet".  
    (Själv kommer jag kalla dom mitt crew istället, låter så himla dassigt och gammeldags med "brudfölje". Tungan ute)

    Hur gör ni? berätta!!
     

  • Svar på tråden Vad tänker ni ge brudtärnorna/brudföljet som tack?
  • teddy

    Mina tärnor ska få varsitt halsband, men marskalkerna har jag ingen aning om va man kan ge?!
    Förslag? (liiiiten budget) ;)

  • L och J
    Berlan skrev 2012-08-31 20:40:44 följande:
    Min brudtärna fick ett nagellack från Kosta Bodas Make Up-kollektion som jag visste att hon ville ha. Vårt toastmasterpar fick en stor golvkandelaber och best man bjöd vi på middag på restaurang.
    ja det känns svårare med killarna. vad vill dom ha? en låda öl? haha nej men.. de e svårt. det där med att bjuda på restaurang är faktiskt ett jättebra tips! en grabbkväll liksom. 
  • Chicita
    L och J skrev 2012-08-31 21:51:56 följande:
    Jag vill absolut ge dom nåt! dom kommer och firar största dagen i våra liv, vill överösa dom med tackpresenter <3 har köpt jättefina runda organzapåsar i vitt, har tänkt ett tag och tänker nog lägga lite inslagna polkagriskarameller i dom till varje gäst. 

    ja det är bra att ta hjälp av vänner och bekanta! 

    dom ska ju vara personliga, har 3 brudtärnor som är 2 systerdöttrar och min bästa vän! och vet att dom inte förväntar sig saker, så jag ska klura ut nåt fint till dom.. smycken e ju hållbart och vackert. verkar vara det bästa som gåva!
    Jag tänkte mest eftersom du skrev "måste man ge alla nåt".
    Det lät som att du inte var säker på att man kunde skippa det Flört 

    Att ta hjälp ska dock vara frivilligt.
    Hon erbjöd sig och satte priset själv. Det var inget vi begärde eller bad henne om.
    Det kan vara en hårfin skillnad mellan hjälp och utnyttjande annars...

    Den bästa gåvan är något som personen uppskattar.
    Sen om det är ett frimärke, armband eller presentkort på bokia vet nog du bäst Flört 
  • L och J
    Chicita skrev 2012-08-31 22:25:41 följande:
    Jag tänkte mest eftersom du skrev "måste man ge alla nåt".
    Det lät som att du inte var säker på att man kunde skippa det Flört 

    Att ta hjälp ska dock vara frivilligt.
    Hon erbjöd sig och satte priset själv. Det var inget vi begärde eller bad henne om.
    Det kan vara en hårfin skillnad mellan hjälp och utnyttjande annars...

    Den bästa gåvan är något som personen uppskattar.
    Sen om det är ett frimärke, armband eller presentkort på bokia vet nog du bäst Flört 
    ursäkta om jag va otydlig! de e jag som vill så mycket men inte har råd.. skulle såklart vilja ge varenda en av dom en personlig present. 

    men ja, du har rätt jag hittar nog nåt klockrent. men suger in alla idéer här för fullt!  
  • Nimrin
    L och J skrev 2012-08-31 22:17:04 följande:
    men nej va fin text! Solig den va bra!
    hihi tack ^^ kul när folk gillar ens hantverk Solig Citatet är dock från "the hunger games" serien så det ska jag inte ta åt mig äran för Skrikandes
  • Chicita
    L och J skrev 2012-08-31 22:32:12 följande:
    ursäkta om jag va otydlig! de e jag som vill så mycket men inte har råd.. skulle såklart vilja ge varenda en av dom en personlig present. 

    men ja, du har rätt jag hittar nog nåt klockrent. men suger in alla idéer här för fullt!  
    Det är ingen fara. Men det är ju bra att reda ut hur du menade så vi inte pratar om olika saker Glad

    Håll öronen öppna. Om dom säger att dom önskar sig något speciellt så kanske det kan ligga inom din budget om du har tur Glad
    Lycka till med att hitta något bra åt dom
  • L och J

    "viftar på öronen"

    och nu kom det.... fast det kanske är för dyrt? måste genast kolla vad musikal-biljetter kostar! båda systerdöttrarna(18 och 20) är dansare och sångfåglar, dom  ska även sjunga på bröllopet så dom måste få lite extra kärlek tillbaka <3

  • daniiel

    Tärnorna fick sina klänningar, boleros, armband, örhängen och hårspänne. Allt det hade dom ju på sig på bröllopsdagen, men fick även behålla efteråt. Vi gav dom inget mer. Vi hade två tärnor, min syster och makens syster.

    Marskalkerna fick sina skor samt slipsen. Även de hade på sig sakerna på bröllopet, men fick behålla det efteråt. Vi gav inte dom heller något mer. Vi hade fyra marskalker, makens vänner.


  • L och J
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-08-31 22:43:47 följande:
    Intressant!
    Hej Hoff! {#emotions_dlg.flower}
    välkommen, vad har du för tankar kring ämnet?
Svar på tråden Vad tänker ni ge brudtärnorna/brudföljet som tack?