1700tal skrev 2012-09-02 08:57:26 följande:
Skönt att höra att nån mer gjort samma som vi. Började bli lite nervös att vi gjort en tabbe. Vi la ut ett antal tusen på tärna och marskalkers klädsel och blombukett och corsager, allt som de förstås fick behålla. Mest fick tärnan, som även bidrog mest på den stora dagen, hon var guld värd!

Men hade faktiskt inte ens tänkt tanken att ge dem nåt ytterligare än ett stort uttryckligt tack och massa kramar...
Våra tärnor och marskalker fick erbjudande om bidrag till kläderna. Eftersom dom sydde själva (eller tja inte marskalkerna då

dom fick hjälp) så skulle 500:- kunnat räcka till hela uppsättningen om dom valt billigare material, eller i alla fall vara en hjälp på vägen om dom valde något dyrare.
Men dom sa nej till det, dom ville bekosta sina kläder själva.
Så då ville vi ge dom lite extra, något som kom från oss och som dels skulle vara ett "fysiskt minne" men samtidigt något som dom skulle ha använding för på dagen.
Men sen är jag en sån där som ser presenter överallt och älskar att ge bort grejor. Hittar jag en perfekt present till någon så kan jag köpa den och ge bort utan att det finns någon direkt anledning (som födelsedag, jul eller liknande)