• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • niriel
    Kjell Präst skrev 2012-08-24 10:57:15 följande:
    Krokodiler är tillåtna i kyrkan, men är de nakna måste man täcka dem med en bolero. Självklart är du viktigast på din kompis bröllop. Du och krokodilen. Och handväskan, förstås.
    Åh vilken tur. Då måste jag genast hitta någon som hyr ut krokodiler. Är det någon annan som har hyrt krokodiler? Och hur bordsplacerar man enklast en krokodil?
  • Sanna87
    niriel skrev 2012-08-24 11:00:59 följande:
    Åh vilken tur. Då måste jag genast hitta någon som hyr ut krokodiler. Är det någon annan som har hyrt krokodiler? Och hur bordsplacerar man enklast en krokodil?
    Är det inte enklast att surra fast krokodilen mitt på bordet, ungefär som en julgris fast en bröllopskrokodil då, och sen kanske dekorera den med en blomsterbukett som passar in i färgtemat i munnen, sen kanske några söta dekorationsrosetter runt varje ben..
    Och som en säkerhet för gästerna kan ni väl placera ett spjut mellan varje stol??
  • snowstars
    Sanna87 skrev 2012-08-24 11:56:29 följande:
    Är det inte enklast att surra fast krokodilen mitt på bordet, ungefär som en julgris fast en bröllopskrokodil då, och sen kanske dekorera den med en blomsterbukett som passar in i färgtemat i munnen, sen kanske några söta dekorationsrosetter runt varje ben..
    Och som en säkerhet för gästerna kan ni väl placera ett spjut mellan varje stol??
    Håller med, men tänk på att vissa blommor retar upp krokodiler ordentligt. Rosor tål den inte, den börjar nysa förskräckligt mycket och får den rosor i munnen är det troligt att den spottar ut dem. Jag rekommenderar prästkragar.
  • Sanna87

    Idag är jag mamma på krigsstigen, så för er som känner att ni har en dag över och extra mycket tålamod så auktionerar jag just nu ut 2 trotsiga och hyperaktiva bröder 3 och 5 år gamla. Ångerätten gäller tills imorgon!!

    För jag menar, det är väl okej att auktionera ut barn precis som folk auktionerar ut barnens gamla utslitna och nerkladdade dockor på tradera??

  • Silketuss
    Sanna87 skrev 2012-08-24 12:07:46 följande:
    Idag är jag mamma på krigsstigen, så för er som känner att ni har en dag över och extra mycket tålamod så auktionerar jag just nu ut 2 trotsiga och hyperaktiva bröder 3 och 5 år gamla. Ångerätten gäller tills imorgon!!

    För jag menar, det är väl okej att auktionera ut barn precis som folk auktionerar ut barnens gamla utslitna och nerkladdade dockor på tradera??
    Jag kan tänka mig att ta dem... jag har ju redan tre stycken grabbar i åldern 4-9, så ett par stycken till gör ingen större skillnad, skulle jag tro.

    Om du hellre vill byta mot en osedvanligt tjurskallig sambo, så fungerar det också?  :-P Ärligt talat, är det bara jag som tycker att det är synd att raringen inte har "delar" man kan uppgradera?

    Min saknar totalt insikten som följer: "om jag snoozar trekvart, kommer samma saker antagligen hända...som när jag gjorde det sist" . Dvs, det blir stressigt, gnälligt och tjafsigt att få iväg barn till dagis och skola... Han står där som ett frågetecken och undrar hur det kan bli så som jag säger att det blir...gång på gång. Fattar liksom inte sambandet där, riktigt... :-O
  • Guanaca
    Silketuss skrev 2012-08-24 13:29:10 följande:
    Jag kan tänka mig att ta dem... jag har ju redan tre stycken grabbar i åldern 4-9, så ett par stycken till gör ingen större skillnad, skulle jag tro.
    Jag vill också ha dem!! Budgivning, budgiving, budgivning!!
  • Kjell Präst
    snowstars skrev 2012-08-24 12:07:33 följande:
    Håller med, men tänk på att vissa blommor retar upp krokodiler ordentligt. Rosor tål den inte, den börjar nysa förskräckligt mycket och får den rosor i munnen är det troligt att den spottar ut dem. Jag rekommenderar prästkragar.
    Vill man göra det lite enklare kan man ju lägga krokodilen i toakorgen. Så behöver man inte fundera över vad övrigt man skulle behöva lägga där.
  • Silketuss
    Guanaca skrev 2012-08-24 13:51:05 följande:
    Jag vill också ha dem!! Budgivning, budgiving, budgivning!!
    Hehe, okej...vad lägger du för bud då? :-P Slår det mitt erbjudande att få en lagom tjurskallig sambo, tro?
  • PiaB

    Men hallå! I toakorgen ska det väl ligga Alvedon och kondomer som matchar brudgummens kusinbarns farfars systers hårfärg?


  • Silketuss
    Silketuss skrev 2012-08-24 14:21:14 följande:
    Hehe, okej...vad lägger du för bud då? :-P Slår det mitt erbjudande att få en lagom tjurskallig sambo, tro?
    Det skulle stå "Slår det mitt erbjudande om att få en lagom tjurskallig sambo i inbyte, tro?"
Svar på tråden Kan jag verkligen...?