• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Moignon

    Jag kunde inte låta bli, satte mig och gjorde hål och satte i grovt natursnöre och skrev namn med en silverpenna. Blir bra tfor jag! Jag har en slät litr kantig ring i vitguld och vigselringen är liknande med till hälften fyllt med diamanter! När det häller upplägg har jag bokat tid för hår och make kl 8.30, kommer gå 2,5h för mig och en sgund för åtminstone min ena tärna. Vigsel 15.00 och kommer ev. Ta några kort innan. Mingel medan vi fotas och sedan brudskål. Middagen är svprberäknad och har inte bestämt sluttid för festen.

  • Miss JH

    Jag har en ring i vitguld från schalins. Samma mönster som i förlovningsringen. Och så är det 3 stenar i den. Vi har inte alls börjat på nåt schema ens för bröllopsdagen, men det börjar kanske bli dags. Tror dock jag får börja med hår och smink vid 9.00 om jag ska hinna med det andra under dagen och få barnen klara mm. Ska fotograferas innan vigseln, tänkte göra det runt 12-13-tiden nån gång. Sen lägga sista touchen på dukning och dekoration. Och trycka in lite mat däremellan . Vi ska vigas kl 16 och har satt tiden till 15.30 för gästerna att anlända till stugan. Och då måste allt vara klart och vi får hålla oss i en av stugorna så ingen ser oss . 69 dagar kvar brudar!!

  • Annica70

    Har inte tänkt på att man kanske skulle planera sjävla dagen oxå :). Vi får sätta oss och göra det. Jag har rätt kort hår så jag tror inte att frisören tar så lång tid.


     


    Idag har vi varit ute och donat i trädgården för att få den fin till vårt bröllop... Vi har rätt så stor trädgård så det tar en stund. Vädret har inte varit det bästa för trädgården så här långt. Allt är så försenat...Men det löser sig nog.


     


    Nästa helg ska vi gå och handla kläder till min sambo .


     


    JAg har två titanringar. En helt slät och sen en med 7 stenar i. Jag bara älskar dom


     


     


     


     


     

  • Miss JH

    Vi funderar med på att åka och handla kläder till sambon nästa helg Annica . Och till sonen och bestman. Vi har även bokat bussresa till Tyskland den 26 maj för att handla alkohol.

  • Annica70

    Miss JH...Ha ha kul vi ska oxå till Tyskland den 26 maj.. Vi kanske syns


     

  • Miss JH

    Haha, men vad skoj . Det gör vi kanske. Ska ni till bordershoppen?

  • Annica70

    Japp det är meningen. Finns allt att välja mellan och rätt mycket billigare...

  • Moignon

    Vår kock fick mig att kallavettas och somna oroligt igår... Har avtalat att han skulle fixa billiga restaurangelever. Det är bara det att priset vi fick nu var dubbelt maxpriset han angett tidigare med slutpris på 8000... Men efter ett undrande mail fick jag svar och vi betalar bara Max 3200. :)

  • hannijohanna

    Oj! Det låter ju jättebilligt med 3200. Hur många gäster har ni? Blir det buffé eller 3-rätters? 

  • Moignon

    Vi har beräknat 70 personer men kan bli både fler och färre. Vi kommer ha 4 som serverar, upp till 7h för detta pris. Det hjälper till med mingel och brudskål, 2 rätters middag inklusive servering av dryck och kaffe m tårta. De kommer även plocka av och ställa all disk i backar. (Hyr porslin) är evigt tacksam för denna lösning som faktiskt var så bra som jag först trodde!

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013