• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Miss JH

    Blev så glad för mina paket. Det var toppenfina saker även i verkligheten. Speciellt banderollerna. En som vi ska ha bakom oss i tältet och en som ser ut som en vägskylt där det står Bröllop namn & namn. Sen var det lanternor i vitt, blått och rosa (8 av varje) som vi ska ha i taket i tältet, såpbubblor och rosenblad.

  • JochP

    Åh, kul med paket! Jag tror vi har fått allt vi beställt nu. Igår började vi fundera lite på festhäftet och vad det ska stå i det. Det vi har kommit fram till hittills är, en välkomsttext, tidslinje, några sånger, ev bröllopsbingo eller frågesport gästerna kan roa sig med. Vad mer?? Vi struntar i gästveskrivning då vi har över 100 gäster så det orkar vi inte. På fredag har vi träff med våra toastmasters och ska gå igen hur vi har tänkt oss dagen. Det blir mer och mer pirrat det här! Men hemskt roligt.

  • Annica70

    Hur många sidor är ert festhäfte.. Det kan ju bli jättestort om man vill ha med det mesta

  • afturelding

    Här känns det som att det mesta står still, fortfarande. Tiden springer iväg och vi hänger inte med.
    Våra festhäften är dock påbörjade och halvvägs klara. Såhär är våra upplagda:
    s.1  Vår historia, hur vi träffades osv. 
    s.2 Tack till brudföljet.
    s.3 Information (vilken tårta som är allergivänlig, var toaletterna och gästboken finns osv), det som blev över på sidan fylldes ut med barncitat om kärlek.
    s.4 och 5, gästbeskrivningar. Dock osäkert om detta följer med i slutändan eftersom att vi får klara besked av fyra gäster bara någon dag innan. B.la ska min kusin ha barn den 15/6.

    och sen får vi se vad det bli på 6, 7 och 8. Tas gästbeskrivningarna bort så lägger vi nog bara till en sida så att vi får 4 blad.

    Vi har nog kommit överrens om att det inte ska finnas pyssel dock. Vi blir ändå inte så många så vi hoppas på att ingen får tråkigt.

  • Moignon

    Här är pysselverkstaden i full gång!! Synd att det är så fint väder bara... Men får väl ta en promenad mellan allt! Hur går det för er?

  • hannijohanna

    HIhi, ja för en gång skull känns det för fint för att sitta inne :) 
    Vad är det du ska pyssla med idag Moignon? 
    Förra helgen gick det jättebra med planering och handling. Jag och min blivande gick på stan och köpte kostymen till honom, vimpel till bilen (just married), bordsdekorationerna, servetter och lite andra småsaker.
    Denna helgen tänkte vi bestämma maten och beställa porslin :)
    Sedan får det bli pysseldag med 2 vänner i veckan :)  

  • Moignon


    Det här ska bli till bordsplaceringstaggar! :) Ska bara se till att låna någonting att göra hål med, sätta i grovt snöre och skriva namnen på. Skulle behöva någon med fin handstil, vet inte om jag litar på min egna....
  • JochP

    Igår hade vi planering med våra toastmasters. Det var kul och det känns som att saker och ting börjar falla på plats. Känns jättekul nu, även om det är många saker som behöver fixas fortfarande. Idag har vi kollat på ringar, de jag fastnade för var Schalins Himla eller Spectra. Som förlovningsring har jag en slät, ganska bred guldring. Dyyyyrt med ringar. Vad har ni valt för några?

  • hannijohanna

    Åh va fint det kommer bli med placeringskorten! Om man inte har "bra" handstil känns det bara charmigt och personligt så det är inget du behöver oroa dig för tycker jag :) 

    Va kul med ringarna! Jag har också  Schalins fast romans. Förlovningsringen är slät i guld och smal och vigselringen är exakt lika dan, fast med en liten sten som sticker upp lite :)

    Nu har vi planerat själva bröllopsdagen, och det blev såhär:


    Lördagen 2013-06-29


    ~09.30 – Vakna


    09.30 - 10.30 – Frukost


    10.30 – 11.30 – Frisyr


    11.30 – 12.30 – Smink


    12.45 – 13.30 – Lunch


    13.30 - 15.00 – Fotografering


    15.00 – 16.00 – Vigsel i kyrkan


    16.00 – 17.00 – Promenad/poängpromenad/informellt fotograferande


    17.00 - 18.00 – Drink/snittar/mingel


    18.00 – 21.30 – Middag/ Tal/Tårta


    22.00 – Fest/Dans/Bar


    ~00.30 – Åka till hotell


     

    Vad tror ni om det? Hur ska er dag se ut? 
Svar på tråden Bröllop 29/6-2013