• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Annica70
    JochP skrev 2013-03-27 09:53:20 följande:
    Vi skrev i inbjudan att de skulle ta med paraply vid risk för regn, alla vet ju att det är utomhus så hoppas de klär sig efter det. Vi funderar på nån sorts paviljong eller liknande som vi kan stå under om det regnar, men där får ju inte alla gäster plats. Jag ligger fortfarande i min säng i den här jäkla influensan. Sjätte dagen med feber nu, börjar ta på krafterna. Hoppas jag blir pigg till påsk, då kanske vi ska åka till festlokalen och mäta lite, planera dukning och kolla inventarier.

    Men det kommer nog att vara fint väder... Eftersom det är så kallt nu


    Hoppas du kryar på dig snart ..

  • Moignon

    Jag behöver inte oroa mig för vigseln, men är det dåligt väder kommer alla gäster få mingla i en mindre lokal innan middagen. Är rädd att det ska bli varmt och trångt... Jag är skeptisk och planerar för ruskväder denna dag för att slippa panik och besvikelse. :) Vi har också tillgång till lokalen hela helgen, tänkte ha våffelbrunch på söndagen för de som vill! Hoppas ni alla får en trevlig påsk! Krya på dig JochP.

  • JochP

    Har ni köpt underkläder till bröllopet? Vill bara tipsa om wonderbra om ni ska ha axelbandslös. Jag var skeptisk innan jag köpte för jag har haft så himla svårt med axelbanslösa bhar eftersom jag har små bröst. Men den sitter perfekt! Superglad!

  • jossanamir

    Jag har också köpt BH, men då min klänning är lite lite lägre i ryggen än "vanligt" köpte jag en freebra så slipper jag vara orolig att BHn ev syns under kvällen om klänningen skulle glida ner lite :) den är absolut inte snygg, men precis vad jag var på jakt efter! Nu är det bara 3 månader kvar och vi har inte planerat/fått något gjort på flera veckor. Skönt med ett break men under påsken påbörjar vi designen av vigselprogram och tackkort sen ska vi nog ta tag i bordsplaceringen igen. I övrigt inväntar vi besked från kyrkan så vi vet vilken präst som ska viga oss.

  • afturelding

    Mina underkläder har varit färdiga i flera månader, eftersom att jag visste vad jag ville ha. BHn var viktig att köpa tidigt eftersom att den behöver sitta på min provdocka medans jag syr klänningen.
    Det blir en enkel vit BH i spets och "ruffled knickers".

    Vi har mest stött på problem. Cateringföretaget vi ville ha hade semesterstängt vår dag och fotografen hade dubbelbokat... Ja, spännande det här. Men det löser sig, vi funderar på att laga maten själva istället med hjälp av släkt och vänner. En ganska enkel buffé med goda pajer, potatissallad och fylld paprika b.la. Och i värsta fall så är min mor fotograf, men det hade ju varit trevligt om någon annan kunde fota vigseln i alla fall.

    På pysselsidan går det dock bra, tack och lov.  Gästboken är klar, festhäftena är påbörjade och placeringskort+servettringar är på god väg, och alla små tygpåsar till godis är klara. 

  • Annica70
    afturelding skrev 2013-03-28 08:11:06 följande:
    Mina underkläder har varit färdiga i flera månader, eftersom att jag visste vad jag ville ha. BHn var viktig att köpa tidigt eftersom att den behöver sitta på min provdocka medans jag syr klänningen.
    Det blir en enkel vit BH i spets och "ruffled knickers".

    Vi har mest stött på problem. Cateringföretaget vi ville ha hade semesterstängt vår dag och fotografen hade dubbelbokat... Ja, spännande det här. Men det löser sig, vi funderar på att laga maten själva istället med hjälp av släkt och vänner. En ganska enkel buffé med goda pajer, potatissallad och fylld paprika b.la. Och i värsta fall så är min mor fotograf, men det hade ju varit trevligt om någon annan kunde fota vigseln i alla fall.

    På pysselsidan går det dock bra, tack och lov. Gästboken är klar, festhäftena är påbörjade och placeringskort+servettringar är på god väg, och alla små tygpåsar till godis är klara.

    Tycker ändå att det känns som du har bra koll ..Maten ordnar sig säkert.Är man inte många funkar det ju att laga maten själv. Vi har en kompis som är jättebra på att fotografera så hon ska ta våra kort


    Man längtar rätt mycket nu ...

  • jossanamir

    Ja det kanske vore på sin plats att börja dubbelkolla alla bokningar Glad Inte så kul att en månad innan stå utan fotograf, solist, DJ eller transport mellan kyrkan och festlokal!

  • Miss JH

    Vi har med stått stilla i planeringen ett tag känns det som. Bokat tid med cateringföretaget och beställt diadem, men det är allt. Ska försöka börja ta tag i saker nu i påsk när vi är långlediga. Börja på bordsplacering, festhäftena och lägga in lite mer beställningar. Är ju bara 3 månader kvar imorgon.

  • JochP

    Vi har fått buffeförslag från en av catringfirmorna. De hade fläskfilé med rödvinssås och potatisgratäng, vegetarisk lasagne med paprikayogurt och laxkotletter med någon sås och färskpotatis. Till det flera olika sallader och smör och bröd. Jag tyckte det lät som en ganska bra, varierad meny. Vad tycker ni? Vi kommer inte ha någon förrätt med kommer ha snittar till minglet efter vigseln.

  • Miss JH

    Låter supergott JochP! Blev riktigt hungrig nu . Vi ska inte heller ha nån förrätt.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013