• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Miss JH

    Åh då är du först ut här ju . Spännande! Och du gjorde helt rätt i att hoppa in här då

  • JochP

    Oj, vad billigt med 8500 för maten. Vilket pris blir det per person? Vi ska ha både varma och kalla rätter. Har räknat med att det kommer kosta mellan 20-25000. Men då är vi ju 110 pers också. Vår bröllopsbudger har ökar hela tiden, kan man säga. Men vi köper förstås inget som vi inte har råd med. Har lyckats spara en del under året också får vi lite bidrag från våra föräldrar. Tror slutsumman blir ca 60000. Då är inte bröllopsresan inräknad. Tycker det är värt det och eftersom vi har köpt lite i taget under året så känns det inte så farligt.

  • Miss JH

    Vi kommer bara ha varm buffé, då ingår 3 olika sorters kött, 3 olika såser och potatisgratäng. Tror det låg runt 160kr/pers. Sen gör vi sallad och bullar själva. Och vi kommer inte ha förrätt sen gör en kompis som är kock i botten bröllopstårtan till oss i bröllopspresent . Så vi kommer väldigt billigt undan. Vi har inte heller räknat med bröllopsresan i budgeten. Den går på 8000 för flyg och lyxhotell en weekend i Budapest.

  • JochP

    Budapest är jättemysigt. Min lillasyster bor där så jag har varit där flera gånger. Vår resa går till Rhodos, kommer vara där en vecka och bo på ett fint hotell. Är första gången vi är borta så länge från barnen, men jag hoppas det går bra. Konstigt att vara ensamma bara vi två i en hel vecka. Vad ska man prata om, haha.
    Jag har börjat pyssla lite nu när jag varit sjuk, har gjort placeringskortet och lite annat. Skulle gärna lägga upp en bild, men skrive på IPad så det funkar inte. Får se om jag sätter mig vid datorn när jag blir piggare. Vill gärna se bilder på era bröllopsgrejer, klänningar, pyssel och vad det må vara. Skulle vara kul.

  • Miss JH

    Ja jag älskar Budapest. Varit där en gång innan men med barnen så det var så mycket vi inte kunde göra. Tycker oxå det kommer bli konstigt att va utan barnen så länge, vi har som mest lämnat de en natt innan. Men samtidigt ska det bli jättehärligt att få rå om varandra, bara vi 2. Vad gör din lillasyster i Budapest? Duktig du är som pysslar och grejar så mycket JochP! Måste med ta ett nytt ryck. Påsken blir ju långledigt så då ska jag göra en massa tänkte jag . Jag får tyvärr inte in några bilder, men där ligger lite bilder i mitt galleri om du vill se. Bl.a på min klänning, flickornas näbbklänning och min ring.

  • JochP

    Ja, så kan man ju göra. Lägga bilder man vill visa i sitt galleri. Jag har lagt min klänning där nu. Tyvärr har den blivit för stor, eller det är ju enligt planerna för jag har ju medvetet försökt gå ned några kilo. Förhoppningsvis går det att sy in den så det blir snyggt. Min syrra bor i Budapest sedan flera år tillbaka, är gift med en ungrare så vi har varit på bröllop i Ungern för två år sedan! Kom på att jag redan hade tittat i ditt galleri, kände igen din fina klänning och näbbklänning. Jättefina!

  • Annica70

    Vi har inte bestämt och vi ska åka på någon bröllopsresa i år eller om vi ska vänta. Vi ska renovera badrum i september så där går det lite pengar oxå..


    Men va skönt det hade varit att komma iväg.Ska med försöka lägga upp lite bilder i galleriet...Alltid roligt att ser var andra gör

  • Moignon

    Kan bara instämma om vilket klipp ni gjort med bygdegården. Vi lägger ganska mycket på vår lokal och där finns nästan ingenting! Men den är fantastiskt vacker och vi behöver inte lägga pengar på att piffa den så mycket. Det vi kommer göra blir istället väldigt personligt. Vi har massa tapet över som de förra ägarna använde till vardagsrummet. Den använde vi till inbjudningskorten och igår drog jag fram pyssellådan och klippte hjärtan som sys ihop och hängas som en girland. Har inte bestämt var än men ev bakom oss eller vid bordet där vi ska duka upp tårtan. Drog även fram alla glasburkar vi samlat och insåg att vi kommit ganska långt! Testade att knyta blått band runt men blev inte helt övertygad om att jag tyckte det blev så bra. Sen var jag och testade klänningar. Blev mest förvirrad. Ingenstans fick man fota och den första av de två klänningar som jag fastnade för fick jag inget modellnummer på och kan inte hitta... :( special day, helspets, väldigt enkel utan massa tyll och underkjolar. Sydd i båset. Önskar jag kunde visa!

  • Miss JH

    Wiiii!!! Idag kom intyget på hindersprövningen. Vi var godkända haha . Så jätteverkligt det blev nu. Jag har även pratat med restaurangen vi vill ska fixa vår catering. De kan leverera och fixa maten till vårt bröllop. Vi ska dit helgen efter och bestämma meny och gå igenom alternativ. Dessutom har jag beställt diadem till både mej och flickorna idag. Känns som jag kan göra några bockar i listan.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013