• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    111088 visningar
    694 svar
    694
    111088

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • jannov­ich
    Äldre 31 May 22:19
    Tooie skrev 2013-05-31 19:16:45 följande:
    tror inte man kan ha mer otur.. jag ligger i sängen och har diaree och kräks...  och jag gifter mig om 20 timmar. fy fan så ledsen jag är.. :(
    Nejfy! Hoppas hoppas hoppas verkligen du kryar på dig tillräckligt till imorgon! Det är ju din stora dag!!
  • Äldre 31 May 23:05

    Yousofin- På maxi hade dom en sån du ville ha. Jag kallar det tripp trapp trullSkrattande. Dom tar en depositions avgift på 500 kr. Våran tårta för 45 per kostar 1200 kr.

    Tooie- Håller tummarna att du kryar på dig tills imorgon! 

  • Heobea
    Äldre 31 May 23:15
    Tooie skrev 2013-05-31 19:16:45 följande:
    tror inte man kan ha mer otur.. jag ligger i sängen och har diaree och kräks...  och jag gifter mig om 20 timmar. fy fan så ledsen jag är.. :(
    Näääääääj! Hoppas att det vänder och att du blir av med skiten snabbt!!
  • Äldre 3 Jun 21:56

    Igår var vi i slattefors sluss och träffade fotografen så vi har lite koll hur vi vill ha våra bröllopsfoton.

    Idag var jag och syrran i Motala och beställde vigselringen. Älskar min ring och dom är supertrevliga där.

    Sen börjar jag bli klar med dricka, snack och kex. Det som fattas är ost och jordnötter. Har även beställt maten.
    Börjar se ljuset i tunnel och det ska bli faktiskt skönt när det här är över. Att fixa bröllopet är inte lätt! 

  • Marjas­inus
    Äldre 4 Jun 06:33
    Tooie skrev 2013-05-31 19:16:45 följande:
    tror inte man kan ha mer otur.. jag ligger i sängen och har diaree och kräks...  och jag gifter mig om 20 timmar. fy fan så ledsen jag är.. :(
    Hur gick det för Tooie? Blev du gift?
  • Vitsip­pa
    Äldre 5 Jun 20:15

    Nu är vi gifta! Blev en helt fantastisk dag från början till slut, trots att det regnade när vi klev ut ur kyrkan. Festen blev hejdundrande, precis som vi önskat. Är så nöjd och glad med allt. Men vad ska man göra nu då?

    Nävars, vi åker till Kreta på fredag så vi ska väl försöka andas ut lite.

    BTW, har jag nu 40 Knoppa-lakan till salu om någon är intresserad Och 40 gröna band att knyta om som rosetter. 

  • Meliss­a1
    Äldre 6 Jun 09:07

    Hej! 

    Nu börjar vi bli fler och flers som gift sig här på tråden. Min tur är snart här med. Det är ca 1 vecka kvar, lördag 15 juni och det känns som att jag aldrig blir klar med det som ska göras. Festprogramen har vi inte äns hunnit kika på.

    Min kära sambo spelar rugby i landslaget och säsongen drog igång förra månaden så han är ju ute och far i världen på helgerna när vi båda skulle ha gott om tid för att fixa. Imorgon börjar hans svensexa också. Han skulle ha 2 dagars så sista helgen försvinner här med. PANIIIIIIIIk!!!

    Ni som gift er, kan ni  inte skicka över tips till festbladet skulle hjälpa såååå mycket!!   

  • Yousof­in
    Äldre 6 Jun 09:33

    Melissa1 åh stackars dig hoppas det ordnar sig! Vi har bara börjat spåna på festprogrammet men vi ska ha en rolig bröllopsbingo. Om du googlar på bröllopsbingo så kommer det upp. Vi ska fixa noga roliga priser också till dem som ropar först..

  • Marjas­inus
    Äldre 6 Jun 12:21

    Vi kommer ha lite små roliga beskrivningar av våra gäster, deras intresse o s v. Det tycker vi var en rolig idé vi kom på - det har nog ingen gjort före oss.

  • Heobea
    Äldre 7 Jun 15:47

    Melissa: oj förstår din stress.
    Vi har med:
    * tack till
    * Meny
    * Festregler - lite humoristiska och lite allvar, typ: Var och en äter på sin egen tallrik. Blir det tomt på tallriken, låna till höger. Sitter du på toastmasterns högra sida rekommenderas att du äter snabbt, annars riskerar du att inte få någon mat.
    * Bordsplacering
    * Intervju med mig (Kortare frågor typ: vilken är H:s (Sambons) favoritfärg, vilken är din och andra frågor som är mer karakteristiska för oss, favoritgarn, favorit dataspel etc.)
    * Intervju med min sambo
    * En fånig text om ordvitsarnas historia (vi är båda rätt bra på att ordvitsa och ja, det går nog inte en dag utan att vi ordvitsar x flera här hemma)
    * En tidslinje med viktiga datum, bilder osv på oss. (se bilden nedan)
    * konversationstips: några bra, några fåniga, några dåliga: Vilka tre saker skulle du ta med till en öde ö?¨ Om du åker i ett fordon med ljusets hastighet, vad händer då om du slår på strålkastarna? Vad är det konstigaste du någonsin ätit?
    * Ordvitsstreck - vi har spaltat upp ordvitsar på en a sidan och svaren på andra så får du dra sträck i mellan.
    * Gästpresentationer - kortare små verser om arje gäst.
    * bröllopet i procent - typ: 45% har gjort det, 20% spelar ett instrument
    * bra att ha - telefonnr etc. till taxi, buss osv.

    Har googlat ganska mycket på olika festhäften till bröllop.


     


     

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013