• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110516 visningar
    694 svar
    694
    110516

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Tooie
    Äldre 29 May 20:19

    Jag gifter mig nu på lördag.. så det är en del att göra, men det mesta är klart... pirr pirr! :) Det ska bli så underbart.

    jobbigt med löss!! men tur att det kom nu!! hoppas det hinner försvinna... 

  • Äldre 29 May 20:35

    Idag var jag och handla lakarn på IKEA så nu är allt till dukningen klar.

    Annars så är vi väldigt i fas med allt som ska göras och det är riktigt skönt. Nu är det bara tre dagar kvar innan sista osnings dag. Det slutade på ca 37 personer, väntar svar från fyra.

    Tooie- Lycka till på lördag! 

  • Äldre 29 May 21:58

    Hallå där alla planerare! Jag tar examen nästa vecka så all min tid, kraft och ork har gått åt till examensarbete och alla andra uppgifter som ska vara klara innan dess. Bröllopsplanerna har kommit in lite däremellan det finns tid, vilket inte har varit mycket. Men nu kan vi börja ta tag i det igen. Ca 2½ månad kvar och ganska mycket att göra och jag börjar känna av lite nervositet inför hur jag ska kunna hålla mina känslor i styr den 17 augusti! =)=)=)
    Jag behöver också lite hjälp. Vet inte om jag frågat det innan men var beställer ni tårtor ifrån? Jag tycker inte det verkar finnas något "självklart" bageri i Linköping. Funderar på Åbys konditori i Norrköping då jag vet att de är jättebra men dock ganska dyra.....
    Lycka till Tooie på lördag! Enligt SMHI ska ni ju få perfekt väder, sol + några moln vilket är kalas. Är det strålande sol blir det ju så jäkla varmt både får dig i din klänning men även alla gäster! =)

  • Marjas­inus
    Äldre 30 May 10:48

    Jannovich kompis gör våra tårtor (gjorde även deras - kalasgoda!). Tyckte också det var svårt att hitta bagerier för den uppgiften - tycker tårtorna känns så massproducerade och opersonliga det lilla jag har sett.

  • Äldre 30 May 16:47

    Jag beställde våra på maxi. Vi gifter oss om en månad och dom hade en sommartårta med jordgubbar vilket jag tyckte passa. Sen hade dom även den tårtställningen jag ville ha och det var rätt peng på det.

  • Tooie
    Äldre 31 May 07:58

    Ne det står att det ska regna hela eftermiddagen i morgon.. värsta tänkbara tiden dessutom :P
    Skit! vi som ska fotograferas utomhus med fotografen... :( 

  • Marjas­inus
    Äldre 31 May 09:44

    Tooie: Väderprognoserna har ändå aldrig rätt :D Ha en underbar dag imorgon!

  • Tooie
    Äldre 31 May 19:16

    tror inte man kan ha mer otur.. jag ligger i sängen och har diaree och kräks...  och jag gifter mig om 20 timmar. fy fan så ledsen jag är.. :(

  • Marjas­inus
    Äldre 31 May 19:29
    Tooie skrev 2013-05-31 19:16:45 följande:
    tror inte man kan ha mer otur.. jag ligger i sängen och har diaree och kräks...  och jag gifter mig om 20 timmar. fy fan så ledsen jag är.. :(
    Usch :( Jag lider verkligen med dig. Hoppas hoppas hoppas att det går över!
  • Yousof­in
    Äldre 31 May 20:43

    Åh stackars dig Tooie!! Krya på dig. Vad kostade det att hyra tårtställningen AnnSofieS? Jag vill ha tag i en som är fyra plattor som ligger i en spiral, ngn som vet vart jag kan hyra en och kostnad?

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013